Elena87 Skrevet 18. mars 2017 #81 Skrevet 18. mars 2017 På 16.3.2017 den 9.40, cmd skrev: er du sikker på det? at de er utro KUN pga følelser? da er det STOR løgn. Kvinner kan også være utro pga sex. LES NØYE! Det står NESTEN alltid. 2
Teethgrinding Skrevet 18. mars 2017 #82 Skrevet 18. mars 2017 På 16.3.2017 den 8.51, AnonymBruker skrev: (...) har vært lite tid til romantikk de siste årene.. Jeg har samtidig vært grumpy pga lite sex over flere år.. Ser at jeg har et forbedringspotensial her, men hun har blitt tilfredsstilt av en kollega hun møter hver dag over flere måneder. Dette sårer meg dypt! jeg vet at jeg ikke klarer å leve resten av livet som en munk, og tviler på at hun plutselig vil bli lysten. Anonymkode: 6f2ed...ea7 Det var en som linket til en artikkel i Morgenbladet. Svært god lesning, og der tror jeg mange gode svar ligger. Det er et godt verktøy for å begynne å forstå prosessene som har ført til dette. Jeg reagerer når Ts beskriver et sexløst forhold og hvordan det har vært tungt. Det forstår jeg godt. Sex er limet i ethvert forhold, med mindre man er litt spesielle og ikke vektlegger sex. Det er nærheten som fører to mennesker sammen, og da tenker jeg spesielt fra mannens side. For å få den gode psykiske koblingen må det fysisk begjær til. Det trøtte gamle slageren 'du må gi mannen ingen grunn til å se på andre'. (Det er selvfølgelig ingen garanti for troskap, men det er en slags grunnleggende plattform for et fungerende ekteskap/langvarig forhold). Man kan ikke uten videre regne med at forholdet overlever dersom man aldri fører kroppene sine sammen og gleder seg over det - sammen, som et par. Det er som å be aktivt om å gli fra hverandre. Her er det mange særlig kvinner som havner helt skjevt ut. Jeg tviler ikke på at det er årsaker til sextørke som ikke nødvendigvis har med mangel på kjærlighet å gjøre, men resultatet er konkret og påfallende forutsigbart: en partner som sklir vekk. Artikkelen i Morgenbladet forklarer dette fenomenet ypperlig. Det blir for enkelt å legge All skyld på én person, men ofte er det et samspill rundt at én begynner den negative trenden. Det er min erfaring. Man har et ansvar for å ville lære seg og kjenne og imøtekomme partneren sin på alle områder i livet. Man kan godt være forelska og synes at kjæresten sin er fin og sånn, men om det pakkes inn i nedsettende kommentarer, unnvikelse, avstand, osv fører det til at forholdet brytes ned. Da forstår jeg at noen ender i utroskap. I TS sitt tilfelle burde det jo et omvendt, det er han som skulle søkt nærhet og bekreftelse han aldri får hjemme. At det er henne som går til noen andre er overraskende og forverrer også situasjonen gitt utgangspunktet betydelig for meg. TS har holdt ut, vært deppa for lite nærhet, ikke blitt begjært, ikke blitt behandlet sånn som det er normalt å bli i et godt forhold. Han har likevel vært der, jobba med det, og blitt skuffet. Så gjør kona akkurat det han savner, lidenskap og begjær, med noen andre. For et dobbelt svik. Jeg støtter andre i tråden som mener TS bør flytte ut sporenstreks. Om ikke annet enn for å gjenvinne respekten for seg selv. Her har du blitt trykket ned og faktisk blitt behandlet dårlig, også forventer noen at du skal tilgi og bli værende. Men, da spør jeg i alle seriøsitet: Bli for hva? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #83 Skrevet 18. mars 2017 52 minutter siden, Arcturus skrev: Det var en som linket til en artikkel i Morgenbladet. Svært god lesning, og der tror jeg mange gode svar ligger. Det er et godt verktøy for å begynne å forstå prosessene som har ført til dette. Jeg reagerer når Ts beskriver et sexløst forhold og hvordan det har vært tungt. Det forstår jeg godt. Sex er limet i ethvert forhold, med mindre man er litt spesielle og ikke vektlegger sex. Det er nærheten som fører to mennesker sammen, og da tenker jeg spesielt fra mannens side. For å få den gode psykiske koblingen må det fysisk begjær til. Det trøtte gamle slageren 'du må gi mannen ingen grunn til å se på andre'. (Det er selvfølgelig ingen garanti for troskap, men det er en slags grunnleggende plattform for et fungerende ekteskap/langvarig forhold). Man kan ikke uten videre regne med at forholdet overlever dersom man aldri fører kroppene sine sammen og gleder seg over det - sammen, som et par. Det er som å be aktivt om å gli fra hverandre. Her er det mange særlig kvinner som havner helt skjevt ut. Jeg tviler ikke på at det er årsaker til sextørke som ikke nødvendigvis har med mangel på kjærlighet å gjøre, men resultatet er konkret og påfallende forutsigbart: en partner som sklir vekk. Artikkelen i Morgenbladet forklarer dette fenomenet ypperlig. Det blir for enkelt å legge All skyld på én person, men ofte er det et samspill rundt at én begynner den negative trenden. Det er min erfaring. Man har et ansvar for å ville lære seg og kjenne og imøtekomme partneren sin på alle områder i livet. Man kan godt være forelska og synes at kjæresten sin er fin og sånn, men om det pakkes inn i nedsettende kommentarer, unnvikelse, avstand, osv fører det til at forholdet brytes ned. Da forstår jeg at noen ender i utroskap. I TS sitt tilfelle burde det jo et omvendt, det er han som skulle søkt nærhet og bekreftelse han aldri får hjemme. At det er henne som går til noen andre er overraskende og forverrer også situasjonen gitt utgangspunktet betydelig for meg. TS har holdt ut, vært deppa for lite nærhet, ikke blitt begjært, ikke blitt behandlet sånn som det er normalt å bli i et godt forhold. Han har likevel vært der, jobba med det, og blitt skuffet. Så gjør kona akkurat det han savner, lidenskap og begjær, med noen andre. For et dobbelt svik. Jeg støtter andre i tråden som mener TS bør flytte ut sporenstreks. Om ikke annet enn for å gjenvinne respekten for seg selv. Her har du blitt trykket ned og faktisk blitt behandlet dårlig, også forventer noen at du skal tilgi og bli værende. Men, da spør jeg i alle seriøsitet: Bli for hva? Et veldig godt innlegg, synes jeg. Men når det gjelder sexen: Manglende sex skyldes vel ofte dypere kommunikasjonsproblemer eller problemer i forholdet? I mitt forhold hadde vi en gang en sexkrise der vi ikke lå sammen på nesten et år. Mannen min mente det var et problem med sexlivet, men realiteten for meg var at vi hadde andre problemer som gjorde at nærheten forsvant. Jeg hadde ikke dårlig sexlyst generelt, jeg ville bare ikke ha sex med ham. ...men hvis det har vært slik hos TS og kona har jo kona uansett et ansvar for å ta det opp og jobbe med det, da. Selv mener jeg det bare er vold som gir carte blanche til å gå fra et forhold med felles barn. Alt annet bør man innom terapirommet for å fikse. Men om man klarer det er selvsagt en annen sak, men da vet man i hvert fall at man har prøvd, og man kan kanskje ha fått røsket opp i en del som gjør samarbeidet etter en eventuell skilsmisse enklere. Anonymkode: 8c868...b98
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #84 Skrevet 18. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et veldig godt innlegg, synes jeg. Men når det gjelder sexen: Manglende sex skyldes vel ofte dypere kommunikasjonsproblemer eller problemer i forholdet? I mitt forhold hadde vi en gang en sexkrise der vi ikke lå sammen på nesten et år. Mannen min mente det var et problem med sexlivet, men realiteten for meg var at vi hadde andre problemer som gjorde at nærheten forsvant. Jeg hadde ikke dårlig sexlyst generelt, jeg ville bare ikke ha sex med ham. ...men hvis det har vært slik hos TS og kona har jo kona uansett et ansvar for å ta det opp og jobbe med det, da. Selv mener jeg det bare er vold som gir carte blanche til å gå fra et forhold med felles barn. Alt annet bør man innom terapirommet for å fikse. Men om man klarer det er selvsagt en annen sak, men da vet man i hvert fall at man har prøvd, og man kan kanskje ha fått røsket opp i en del som gjør samarbeidet etter en eventuell skilsmisse enklere. Anonymkode: 8c868...b98 Utroskap ER vold. Anonymkode: f5d9a...d66
Gjest Trygdekontoret Skrevet 18. mars 2017 #85 Skrevet 18. mars 2017 13 timer siden, Cronosgjesten skrev: Cry me a river, alle er ikke like tolerante for gifte blodhorer som du er. De fleste er det ikke. En eller ti, ballene til TS er like most, og han er like rævpult. Gå og legg deg, utrodigger.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #86 Skrevet 30. mars 2017 Hvordan gikk det ts? Anonymkode: 1d5f5...bf5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå