00Jente Skrevet 15. mars 2017 #1 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Hei! Var hos optiker her i går, til tross for at jeg ikke har problemer med å se, etter å ha vært plaget med mye hodepine. Han kom fram til at litt av hvert var galt, blant annet at trykket var for høyt (?) og at prøven visste -1,5 på det ene øyet og -5 på det andre. Han forklarte at jeg hadde +0,25 på begge øynene, som ikke gir meg vanskeligheter for å se, men at øynene mine fokuserer hele tiden og at det gir meg hodepine. (Edit: han forklarte at dette også gjorde at jeg hadde høyt trykk og resultatet på prøven!) Han anbefalte meg lesebriller, etterhvert nesten fulltids-briller. Moren min kom hjem i dag og snakket om at en venninne sin datter hadde opplevd noe lignende, bare med skjeve hornhinner, og at øyelegen sa at hun absolutt ikke trengte briller. Er det mulig at optikeren bare prøver å selge briller? Er det flere med samme problem med øynene? Endret 15. mars 2017 av 00Jente
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #2 Skrevet 15. mars 2017 Ville gjort som optikeren sa! Jeg har samme problem, i tillegg til nærsynthet. Anonymkode: c508e...481
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #3 Skrevet 15. mars 2017 Jeg tenker at så lenge det vil hjelpe på hodepinen din så er det jo verdt det? Selv var jeg mye plaget med hodepine grunnet skjeve hornhinner (pluss at jeg er nærsynt) og jeg fikk en helt annen hverdag med briller! Anonymkode: 912c2...b13 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #4 Skrevet 15. mars 2017 Jeg synes du burde få en henvisning til en øyelege mtp det høye trykket. Jeg har 0,25 og 0,50 og jeg har lesebriller. Klarer fint å lese uten, men jeg merker godt at jeg ikke trenger å anstrenge meg så mye når jeg bruker brillene. Anonymkode: a9670...b38
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #5 Skrevet 15. mars 2017 Bestill deg en time hos fastlegen og diskuter med han. Anonymkode: 5a00f...dea
00Jente Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du burde få en henvisning til en øyelege mtp det høye trykket. Jeg har 0,25 og 0,50 og jeg har lesebriller. Klarer fint å lese uten, men jeg merker godt at jeg ikke trenger å anstrenge meg så mye når jeg bruker brillene. Anonymkode: a9670...b38 Optikeren sa at jeg i utgangspunktet trenger 0,50, men at han vil at jeg skal begynne med 0,25. Han snakket også om at vi skulle måle trykket på nytt om et halvt år for å se om det sank når jeg begynte med briller. Har forholdsvis 15 og 16, mens det vanlige på min alder er mellom 10 og 12.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 Når det er stor forskjell på synet sliter øynene med å konstant måtte utjevne bildet, briller kan hjelpe på det. Syns absolutt du bør forsøke, jeg hadde mye mindre forskjell enn deg og fikk et bedre liv uten hodepine da jeg fikk briller. Anonymkode: 8df4c...477
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #8 Skrevet 16. mars 2017 Syns du bør forsøke med briller. Selv har jeg -0,5 på begge øyne, men fikk beskjed av optiker om at jeg kunne se an litt angående briller. Følte i alle fall ikke at hun prøvde å presse meg til å kjøpe briller, snarere tvert imot Anonymkode: 31dc2...711
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå