Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte i forrigårs. Føltes plutselig som jeg hadde rusk i halsen og hostet og harket hele dagen og fikk feber på kvelden. Igår morges var jeg enda verre så ble sendt hjem fra jobb ganske fort. Feber, tørrhoste hele tiden, stemme som en gammel mann osv. Nå idag har jeg vært kjempe slapp, feberen er konstant (ikke høy), har vondt og er øm i Hele kroppen, kjempe stiv og vondt i ryggen og skuldrene og hoster hele tiden. Er ikke snørrete eller noe. Kun feber, vondt, hoste og whiskystemme

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha svar på om du har et forkjølelsesvirus eller et infulensacirus, må du nesten gå til legen og be om en blodprøve. 

Influensa er imidlertid på retur over hele landet, noe du vil se om du går inn på fhi.no

Anonymkode: 7c131...06d

Skrevet

Kan forresten legge til at jeg jobber tett på syke folk hver dag, som har all slags bakterier med seg

AnonymBruker
Skrevet

Fjorårets influensa-sesong er vel over nå. Du har nok bare en kraftig forkjølelse

Anonymkode: 10725...870

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Eilmik skrev:

Kan forresten legge til at jeg jobber tett på syke folk hver dag, som har all slags bakterier med seg

Da er du jo og i den gruppen som anbefales å ta influensavaksine? I tillegg så har du vel og en del kunnsksp om både smitte og forebygging?

Anonymkode: 7c131...06d

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en typisk forkjølelse. Du skal se at snørret kommer om en dag eller to.

Anonymkode: 7a1fe...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er i tvil om du har influensa, så har du det sannsynligvis ikke. Vet ikke hvor du bor, men her går det halsbetennelse for tida.

Anonymkode: 4ef7a...dc0

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Influensa merker du godt om du har. Det kommer brått med høy feber, kraftig hodepine, smerter og frysning i hele kroppen. Du ligger å nærmest skjelver med influensa. Orker så vidt å gå over gulvet. Så det er nok bare en forkjølelses virus. Det som herjer verst nå. Det finnes mange typer forkjølelsesvirus og alle hoster og snufser for tiden. Influensaen går enda men langt i fra så mye som tidligere i vinter. Du trenger ikke alltid få så mye snørr med forkjøling heller. Mange får bare hoste, hals og bittelitt snufs. Du får lett sykdomsfølelse i kroppen og blir slapp av forkjølelse men ikke så ille som influensa. Du kan også få halsbetennelse og lungebetennelse uten at det kom noe forkjølelse først.

Endret av Axl Rose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...