Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får du ofte nedsettende kommentater til at du er ufør?

Anonymkode: aed1e...ecd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det forekommer. Men det er bare fra folk som ikke skjønner hvorfor jeg er det. Jeg deler ikke hele min livshistorie med fremmede, dessuten vil jeg heller fokusere på andre ting når jeg er i sosiale settinger. Jeg har opplevd at folk som først så litt ned på meg pga det, har endret mening når de fikk vite hvorfor. Da forstår de det.

Anonymkode: 2a816...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få som tørr si noe til deg. Men vi har en ufør i nabolaget og mange har baksnakket han når han ikke hører det, både kvinner og menn.... De tror ikke på at han er syk. For meg virker han ikke som en som ville lyvd om det, han virker som en ærlig person på store ting, men samtidig kan han nok gi inntrykk av å være en luring. Han har litt "barsk" fasade som mange kan bli lurt av

Anonymkode: 33177...c7e

Skrevet

Ikke som jeg vet om. Om man ikke regner med idiotiske kommentarer her på KG da

Om folk snakker bak ryggen min bryr jeg meg ingenting om. Det får være deres sak dersom de vil være negative 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få som tørr si noe til deg. Men vi har en ufør i nabolaget og mange har baksnakket han når han ikke hører det, både kvinner og menn.... De tror ikke på at han er syk. For meg virker han ikke som en som ville lyvd om det, han virker som en ærlig person på store ting, men samtidig kan han nok gi inntrykk av å være en luring. Han har litt "barsk" fasade som mange kan bli lurt av

Anonymkode: 33177...c7e

Jeg har sett uføre i Spania som jeg virkelig lurer på hva feiler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett uføre i Spania som jeg virkelig lurer på hva feiler.

Kronisk syke som blir bedre av klimaet. 

Hvorfor i hele tatt lure på hva som feiler andre?

Anonymkode: 081e4...fee

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kronisk syke som blir bedre av klimaet. 

Kan jobbe i Spania da.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jobbe i Spania da.

Kan jobbe i Norge og. Men klimaet er bedre i Spania. Dette er velkjent.

Anonymkode: 68295...a3f

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke denne enorme trangen til å spekulere i hva andre gjør og ikke gjør. Det er en ganske lang prosess å bli ufør, man labber ikke bare inn på nærmeste NAV-kontor og slår av fem minutters smal talk med første og beste person man treffer på. Om folk hadde feid for sin egen dør før de begynte å renne ned alle andres så hadde det jo vært fint 🙄

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg forstår ikke denne enorme trangen til å spekulere i hva andre gjør og ikke gjør. Det er en ganske lang prosess å bli ufør, man labber ikke bare inn på nærmeste NAV-kontor og slår av fem minutters smal talk med første og beste person man treffer på. Om folk hadde feid for sin egen dør før de begynte å renne ned alle andres så hadde det jo vært fint 🙄

Litt utenfor, men noen politikere tror det bare er å ga til NAV å så bli ufør. De snakker sånn når de vil at færre skal bli uførepensjonister.

Anonymkode: b092f...a47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt utenfor, men noen politikere tror det bare er å ga til NAV å så bli ufør. De snakker sånn når de vil at færre skal bli uførepensjonister.

Anonymkode: b092f...a47

Ja det er ganske stygt av dem å fremstille det på den måten. Det tok meg 12 år fra jeg fikk diagnose, kom inn i systemet og til jeg fikk en uføretrygd. Og da hadde jeg allerede gått og vært syk noen år før det igjen, bare at jeg nektet å se det og skulle på død og liv jobbe

Jeg tar det veldig innpå meg når da politikere går ut og snakker om at det er alt for lett å gå på trygd. Også slik som de legger det frem i dag at de skal tilrettelegge for at trygdede kan jobbe i tillegg...NEI, -noen- trygdede kan jobbe litt i tillegg og flott for dem, men vi, flesteparten, som faktisk er trygdet av en grunn og ikke kan jobbe i det hele tatt, ja vi blir sittende igjen som tapere som bare får kuttet ned på alt av hjelp

Anonymkode: 943ce...96f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sirah skrev:

Det er det vel ingen som hevder heller, men det at det er for lett å bli ufør er godt kjent. Det er derfor vi har dobbelt så mange uføre som våre naboland. selv om vi aldri hat hatt bedre helse. Systemet legger rett og slett opp til det.

Anonymkode: 58f91...0d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hele tiden. Sluttet å si jeg er ufør og faker et friskt og aktivt liv via Facebook mens jeg ligger i sengen syk for å ikke bli hetsa dømt eller spekulert om. Eller som så mange tråder her "jeg så naboen min bære ski ut i bilen så han kan umulig være ufør bør jeg melde fra til nav om svindel?" ALTFOR mange som skal dømme ut i fra det lille man klarer en sjelden gang i blandt  (da de ser deg ) og ikke forstår at det man ikke klarer da de ikke ser deg (når man er innendørs 5 uker i strekk pga smerter og ikke dusjer på 3 uker og krabber til toalettet)

Anonymkode: 482d8...88e

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ingen som hevder heller, men det at det er for lett å bli ufør er godt kjent. Det er derfor vi har dobbelt så mange uføre som våre naboland. selv om vi aldri hat hatt bedre helse. Systemet legger rett og slett opp til det.

Jo det er dessverre ganske mange som hevder dette. Innlegget mitt er så klart satt helt på spissen, men det tror jeg nok du skjønte. Gjevnt over tror jeg faktisk ikke det er for lett å bli ufør. Det vil alltid dessverre være noen som utnytter og svindler systemet. Dette skal derimot ikke gå utover alle dem som ikke svindler. 

Jeg har hørt om nok av tilfeller av folk som har gått i både 15 og 20 år uten å få uføretrygd, så at noen seiler rett gjennom sier kanskje heller noe om deres helsesituasjon enn om at systemet er for enkelt.

• Liker 10
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er altfor mange unge som i dag blir uføre, det er kjent. Mye handler om så kalte psykiske problemer som har blitt svært populært. Det sier seg selv at de fleste selvsagt ikke har dette. For om, så hadde det vært noe alvorlig galt med Norske unge mennesker. Nei dette handler om at muligheten er der i vårt velferdssystem. Dette går igjen utover dem som virkelig er syke. Derfor bør man gi disse unge et spark bak og stille krav til dem. Det kommer en tid nå der Norge ikke har råd til og la snylterne henge på lasset. Man må igjen ta ansvar for eget liv.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Gothminister skrev:

Man må igjen ta ansvar for eget liv.

Dette er bare en dårlig unnskyldning for å introdusere med unødvendig lidelse i samfunnet. 

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men andelen som faktisk er i jobb er omtrent den samme i Norge og være naboland. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, PeeWee skrev:

Dette er bare en dårlig unnskyldning for å introdusere med unødvendig lidelse i samfunnet. 

Alle har og skal ha ansvar for eget liv. Man er rimelig langt ute på venstresiden om man tror noe annet.

Skrevet
Akkurat nå, Gothminister skrev:

Alle har og skal ha ansvar for eget liv. Man er rimelig langt ute på venstresiden om man tror noe annet.

Du gir derimot ingen begrunnelser. Med dagens globalisering, arbeidsinnvandring og ikke minst automatisering og digitalisering er det ingen med normal intelligens som tror at alle vil være istand til å forsørge seg selv i fremtiden. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, PeeWee skrev:

Du gir derimot ingen begrunnelser. Med dagens globalisering, arbeidsinnvandring og ikke minst automatisering og digitalisering er det ingen med normal intelligens som tror at alle vil være istand til å forsørge seg selv i fremtiden. 

Du bør gi et fornuftig svar på hvorfor du mener ikke man har ansvar for eget liv. Venter spent.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...