Gå til innhold

Hvorfor blir jg kvalm under styrketrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså 45 min før frokosten spiste jeg 4 knekkebrød og to egg. Men når jeg skulle ta split squat(starta på nytt program idag) så ble jeg sjuk kvalm og like før jeg spydde. 

Hva kan dette komme av? For tungt?? Mye mat før trening? Noen med samme?

Anonymkode: 96233...946

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For mye mat tenker jeg. Hvis du løfter tungt i tillegg hjelper det ikke akkurat på. 

Anonymkode: 61403...338

AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her. Aner ikke hvorfor.

Anonymkode: adc86...297

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mye mat tenker jeg. Hvis du løfter tungt i tillegg hjelper det ikke akkurat på. 

Er 4 knekkebrød med egg mye mat?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Froning skrev:

Kvalm som i svimmel?

Som å spy

Skrevet

For lite mat i kombinasjon med melk gjør hvertfall meg kvalm under styrketrening.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 4 knekkebrød med egg mye mat?

Egg er ganske kraftig kost egentlig, spiser du fire egg? 

Gjest Froning
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som å spy

Du får prøve å spise et knekkebrød mindre og ikke drikke for mye vann før du squatter.

For din del kan det være en tilfeldighet siden det ikke har vært et vedvarende problem..

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egg er ganske kraftig kost egentlig, spiser du fire egg? 

Nope to egg og fire kyllingbryst 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være tilfeldig siden det bare har skjedd en gang, ja. Jeg fikk kvalme ved trening flere ganger i en periode, da var det sannsynligvis pga magekatarr.

Anonymkode: 51f35...653

AnonymBruker
Skrevet

Fysisk fostring etter å ha spist egg, gjør meg bestandig kvalm.

Anonymkode: a4ef5...e36

Gjest Axl Rose
Skrevet

Er du godt trent eller har du nettopp begynt å trent? Kan være at du tar for mye i og/ eller kroppen er ikke vant med det? Mange som spyr i starten når de begynner å trene for kroppen er ikke vant med det og mange spyr når de tar for hardt i. Det kan skje selv om vi er godt trent. Helt normalt. Kan også ha med maten å gjøre. Helst ikke spis egg rett før trening. 

Gjest canacas
Skrevet

Jeg må ha ett par timer mellom mat og trening, ellers kommer alt opp igjen. Har spydd på trening flere ganger :sjokkert: 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope to egg og fire kyllingbryst 

:overrasket: det må jeg si var en meget kraftig og omfangsrik frokost. Ikke rart du blir kvalm.

• Liker 2
Skrevet

Du burde vente et par timer med å trene etter å ha spist såpass mye. Det er garantert derfor du blir kvalm

AnonymBruker
Skrevet

Fire knekkebrød, fire kyllingbryst og to egg 45 minutter før trening?? Selvfølgelig blir du kvalm av det. Du bør vente minst to timer før du trener etter så mye mat. 

Anonymkode: 61933...448

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alltid kvalm/uvel av styrketrening. Trener litt lett styrke hjemme, sit-ups osv og blir alltid svimmel og kvalm. Virker som det er fordi jeg anstrenger meg og at kroppen reagerer på det. Har du akkurat begynt å trene styrke?

Anonymkode: 631f4...961

Skrevet

Typisk hvis du spiser for tett på trening eller har for liten pause mellom øvelser/set. Er du nybegynner så tåler du sikkert også lite av ubehag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...