Gå til innhold

Leilighet eller hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du er best ?

Anonymkode: 75c83...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det spørs jo helt. Nå bor jeg i leilighet og trives med det, men kan se for meg at jeg flytter i hus før jeg får barn slik at de får en ordentlig hage å leke i, og så slipper jeg i tillegg sure naboer fordi ungene har venner på besøk og tramper litt ekstra i gulvet. 

Men når jeg er gammel og ikke orker å bruke så mye tid på vedlikehold kan jeg godt tenke meg å bo i leilighet. 

Endret av Lauge
.
Gjest puttee
Skrevet

Det kommer jo helt an på livssituasjon og hva man ønsker. Har selv en leilighet, fordi jeg ikke trenger mer enn det akkurat nå som jeg bor alene. Men den dagen jeg får mann og barn og trenger noe større, så vil jeg kjøpe hus. 

Skrevet

Kunne aldri tenkt meg å bo i hus. Vokst opp i hus og har venner med hus og det er alltid noe som skal repareres og males og fikses. Tak som må ha ny stein, fukt i kjeller, bruk av ferier til å male karmer. osv osv.  Her i blokka har vi vaktmester og styre som ordner opp. jeg trenger ikke måke snø engang. Deilig. <3 

• Liker 10
Skrevet

Jeg har bodd i både leilighet og rekkehus. Hus også, men da bare leide jeg. De andre to alternativene var eid.

Må si jeg er såpass lat at jeg foretrekker leilighet i blokk nå for tiden. Det blir for mye måking, plenklipping,maling og snekring med et trehus med hage. Selv om det er veldig deilig å sitte ute i hagen om sommeren og la hunden springe fritt der ute, så krever det såpass mye arbeid at jeg ikke orker det mer. Jeg er forøvrig 49.

Det skal sies, det var fint med hage som hadde plass til trampoline og fotballmål når guttungen var liten :-) Nå klarer vi oss uten hagen.

• Liker 4
Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du er best ?

Anonymkode: 75c83...fc4

Har bodd i leilighet i drabantby, hus på landet og nå leilighet i gangavstand til sentrum. Utvilsomt er leilighet det rette for meg. Elsker det, både beliggenhet, koselig og lite borettslag og man slipper en evig runddans med vedlikehold. Nå bruker jeg tiden min til de tingene jeg hare lyst til, i motsetning til de tingene jeg ikke har lyst til. Dessuten er det økonomisk gunstig og mer miljøvennlig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, puttee skrev:

Det kommer jo helt an på livssituasjon og hva man ønsker. Har selv en leilighet, fordi jeg ikke trenger mer enn det akkurat nå som jeg bor alene. Men den dagen jeg får mann og barn og trenger noe større, så vil jeg kjøpe hus. 

Er det en selvfølge med mann og barn?

Anonymkode: 11ae4...4e2

Skrevet

Jeg har aldri bodd i leilighet, men drømmer om å kjøpe meg det nå. Med hus så er det så mye som må gjøres og jeg gidder det ikke mer.

Jeg sitter med ett hus på 140 kvm og det er bare meg og ene datteren min som bor her. Når jeg sist var i 2 etg husker jeg ikke engang. Den etasjen har datteren min til fri disp.

Kjøper jeg leilighet så skal den være helt ny og jeg slipper å tenke på vedlikehold de første årene iallefall. Snømåking hater jeg og det er også noe jeg slippet med leilighet. Gressklipping går greit og det må være en liten hage ved leiligheten jeg kjøper. 

Nå bare venter jeg på at neste byggetrinn skal legges ut og da skal jeg virkelig vurdere om jeg skal hive meg på.

Gjest puttee
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en selvfølge med mann og barn?

Anonymkode: 11ae4...4e2

Satser nå på det i allefall :)  men ingen vet hva fremtiden bringer. Men jeg alene har ikke behov for et hus, og det var vel egentlig poenget. 

Gjest Fenrir
Skrevet

Vokst opp i stort hus med stor hage. Var flink jente og hjalp til med å klippe gress og rake løv. Har alltid drømt om å kjøpe hus med en liten hage i en liten til mellomstor by. Nå bor jeg i en sentral hybel.

AnonymBruker
Skrevet

Leilighet i sentrum så slipper jeg bil, snømåking og  gressklipping :)

Anonymkode: 58250...4b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hus med hage som man kan ha frukttrær, bær, grønnsaker og urter i. 

Anonymkode: bb406...312

AnonymBruker
Skrevet

Vi stod akkurat med dette valget. Venter vårt første barn til sommeren. Vi endte opp med stor nybyggd leilighet i 1. etg. med markterrasse.  Vi er ikke husmennesker. Vi liker ikke å bruke fritiden vår på å male, luke og strø... Kanskje endrer vi mening når barnet kommer, men jeg tror aldri vi kommer til å bo i noe mer omfattende enn et rekkehus... 

Anonymkode: 553f3...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil vel helst ha hus litt landlig slik jeg selv har vokst opp og spesielt om det kommer barn til, men innser at hvis man bor i byen er det mest praktisk med leilighet. 

Anonymkode: da86a...af2

Gjest chiki
Skrevet

Bor i 2 mannsbolig og er fornøyd med det. Har svær veranda og rett ved lekeplass. Eneste som er stress er hagen synes jeg, vi har ikke prioritert å bruke penger på å stelle den ordentlig i stand

Tror når barna flytter ut at jeg kanskke vil ha leilighet med veranda. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri bodd i noe annet enn leilighet. Liker å slippe alt vedlikeholdet som følger med et hus. Her i Oslo legger boligprisene p.t. kraftige begrensninger på muligheten vi har til å bosette oss i enebolig, uten å flytte langt fra jobb/familie/venner.

Anonymkode: 2d79c...688

Skrevet

hus. jeg har både hus og 2 leiligheter. ene huset bor jeg i selv , de 2 andre leilighetene er leid ut. leilighet er nok billigere men er ikke like mye du kan gjøre med som en enebolig. jeg er håndtverker så jeg kjøpte huset til kun 2.4 og nå er det vært over 3 millioner etter all oppusing og nye rom jeg har laget. det er begrenset hvor mye jeg kan gjøre i leilighetene mine

Skrevet

Allt stresset med hus og hage veier lett opp for sure gamle skvaldrekjerringer og trampolinehoppende unger i et borettslag. En sann fryd å kunne tisse bak en busk, sole naken og å kunne slenge all mulig dritt rett i én soppelsekk uten at et eller annet "blomkålhode" skal ringe på døra en søndags formiddag og nage om at eggekartongen IKKE skal i plasten men i pappen. :opplyser: :sjokk: For ikke å snakke om fraværet av Jehovas vittner, haloweenunger, loddselgere, påskekjerringer og julebukker.

O'lykke :tre::rodmer:

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Perle skrev:

Allt stresset med hus og hage veier lett opp for sure gamle skvaldrekjerringer og trampolinehoppende unger i et borettslag. En sann fryd å kunne tisse bak en busk, sole naken og å kunne slenge all mulig dritt rett i én soppelsekk uten at et eller annet "blomkålhode" skal ringe på døra en søndags formiddag og nage om at eggekartongen IKKE skal i plasten men i pappen. :opplyser: :sjokk: For ikke å snakke om fraværet av Jehovas vittner, haloweenunger, loddselgere, påskekjerringer og julebukker.

O'lykke :tre::rodmer:

Såååå enig!!! 
Gleder meg til jeg kan kjøpe hus! Nå bor jeg i leilighet, midt i sentrum. Blir gal av alle menneskene som tusler forbi og alle bilene som suser forbi. G-A-L :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en type som elsker fritid, og har mange intresser utenom å klippe plen og male huset osv. For meg er det en befrielse med leilighet i borettslag, da jeg kan fokusere på det gøye i livet. Men om du ikke har noe annet å bruke tiden på enn vedlikehold av huset, så synes jeg du skal gå for hus altså.

Anonymkode: ef553...27e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...