Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

så, har dessverre greid å komme inn i en veldig uheldig situasjon og kunne trenge litt tips og tilbakemeldinger på hva jeg bør gjøre videre.
hadde egentlig tenkt å poste som anonym ettersom å bli beskyldt for voldtekt = uansett skyldig og vil ikke ha den merkelappen hengende over meg på forumet, men jeg vil at tråden tas seriøst og ikke spammes ned med bemerkningen "troll".

Jeg var på fest på lørdag og i løpet av de sene nattetimer endte jeg opp i samme seng som ei jente.
Er viktig å merke at jeg aldri gav henne alkohol eller prøvde å gi henne alkohol. Ei heller prøvde å presse meg til sex med henne.
Utover kvelden ble hun ganske så full, litt vimsete i talen og men snøvlet aldri.
Jeg fikk ved flere anledninger beskjed av henne at jeg måtte sette meg ved siden av henne. Skal nevnes at jeg kjente henne fra før så dette kan ha være både flørtete eller vennskapelig.

Festen gikk mot slutten å jeg fikk beskjed å legge meg ned med henne i sengen. Jeg vet at hun har type, så jeg spurte veninnen om hun heller kunne legge seg ned med henne til hun sovnet. Dette fikk jeg nei på, så da "måtte" jeg. Gjorde det opprinnelig for å være snill, noe veninne også forventa at jeg var. Skulle bare ligge der til ho sovna, så gå hjem. Skulle låse meg ut når jeg gikk og legge nøkkelen inn vinduet.

Så da lå jeg der, og ventet på at hun sovnet. Hun ville ikke ligge alene, sa hun. Men så snudde hun seg, kysset meg, strøk meg på skrittet og spurte om sex. Dum og svak som jeg er, så kysset jeg henne tilbake.
Hun tok av seg buksa og satt seg på alle 4 og sa rett ut "knull meg". Hun satt seg på ansiktet mitt så jeg skulle slikke henne osv.
Neste formiddag hadde vi også sex, en kort rundt. (litt for fyllesyk). før jeg gikk hjem.

Fikk så en tlf av veninna noen timer senere. Hun jeg sov med hadde vage minner om at noe hadde skjedd og at det hadde vært mørkt i rommet. Når jeg nevnte sex hadde hun begynt å gråte. hvor mye hun elsket typen og hvordan dette absolutt var voldtekt siden hun hadde vært så full. Hadde visst ingenting å si at hun tok initiativ og gav samtykke siden hun var veldig full.

så nå er jeg her. mottar alle slag meldinger på tlf om at jeg er en voldtektsmann. eneste grunnen til at dette ikke anmeldes er pga ho ikke vil at typen finner ut av det. Traff på ei anna veninne i sentrum og fikk et mindre pent blikk.

jeg vil IKKE ha voldtektsmann hengende over meg. den sosiale stigmaen vil ødelegge mye for meg.
HVA GJØR JEG?

Endret av herremann
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første: forferdelig at dette har skjedd med deg.

Slik du beskriver det er det ikke i nærheten av voldtekt. Spesielt siden det var sex neste formiddag og etter rusen var sovet noe av. Hun kan umulig ha vært like full da. Eneste jeg kommer på er å anmelde henne for "slander" (kommer ikke på det norske ordet i farta). Men det er fortsatt ikke sikkert at det vil endre noe. En trussel om dette kan i det minste hindre det i å bli spredd videre.

Anonymkode: 94fc3...e15

• Liker 12
Skrevet

Problemet er at dette blir ord mot ord. Hun nekter for at dette var noe hun ville. Elsker typen for mye. I følge veninna hadde jeg lagt ann på ho, flørtet med henne. Så dette var tydelig planlagt av meg.

Samtid, hvorfor sa da denne veninna nei til å legge henne i senga og jeg "måtte" gjøre det.

Hvorfor overnattet jeg hvis jeg ikke trodde dette var frivillig?

Faen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel grunnen til at menn må begynne å passe litt mer på hvem de stikker kuken sin inn i fordi det finnes sånne damer. Jeg blir forbanna på sånne damer, fordi det gjør at vi som faktisk har blitt utsatt for voldtekt ikke blir trodd i like stor grad. 

Slapp av TS, du blir ikke dømt uansett. Du får sende en melding til hun dama at det var hun som tok initiativ og at hun ikke var ute av stand til å gjøre motstand. Hun var ikke akkurat bevisstløs.. Kan ikke kalle det voldtekt bare fordi hun er utro på fylla. 

Anonymkode: 9b917...9b9

• Liker 19
Skrevet

Tviler på at du tar til deg dette rådet;) men det beste du kunne gjort er å faktisk gått til politiet selv, og "anmeldt" at du blir anklaget for voldtekt. Du må gjerne informere hun som først sendte deg melding om at du kommer til å gjøre det, da du ikke kan ha på deg at du blir anklaget for voldtekt, og ønsker derfor at politiet håndterer saken videre, slik at du kan bli renvasket.

Slik saken ligger an har du nok uansett ikke noe å bekymre deg for iforhold til at politiet vil etterforske saken. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bare fordi hun er utro på fylla

... også ikke i fylla. Det er nøkkelen. De hadde sex også etter de hadde fått sovet rusen av seg, altså ingen tvil om samtykke.

Anonymkode: 5328f...943

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første: forferdelig at dette har skjedd med deg.

Slik du beskriver det er det ikke i nærheten av voldtekt. Spesielt siden det var sex neste formiddag og etter rusen var sovet noe av. Hun kan umulig ha vært like full da. Eneste jeg kommer på er å anmelde henne for "slander" (kommer ikke på det norske ordet i farta). Men det er fortsatt ikke sikkert at det vil endre noe. En trussel om dette kan i det minste hindre det i å bli spredd videre.

Anonymkode: 94fc3...e15

Det at hun hadde frivillig (?) sex neste dag, utelukker da på ingen måte at det var voldtekt natta før. Så lenge hun var for full til å motsette seg sex, var det i det minste grovt uaktsom voldtekt den natta (str.l. §294, strafferamme 6 års fengsel). Det at hun forteller at sexen var uønsket, burde være tilstrekkelig som bevis, selv om rettsapparatet alt for ofte tar mannens parti og velger å ikke tro på jentas historie. Dersom det bedømmes som (ikke bare uaktsom) voldtekt, er straffen 3-15 års fengsel.

Anonymkode: d92a8...846

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel grunnen til at menn må begynne å passe litt mer på hvem de stikker kuken sin inn i fordi det finnes sånne damer. Jeg blir forbanna på sånne damer, fordi det gjør at vi som faktisk har blitt utsatt for voldtekt ikke blir trodd i like stor grad. 

Slapp av TS, du blir ikke dømt uansett. Du får sende en melding til hun dama at det var hun som tok initiativ og at hun ikke var ute av stand til å gjøre motstand. Hun var ikke akkurat bevisstløs.. Kan ikke kalle det voldtekt bare fordi hun er utro på fylla. 

Anonymkode: 9b917...9b9

Ditt nek. Problemet her er at uskyldige menn får livet sitt ødelagt. Ikke hvor troverdig faktiske ofre er. Det ver vel hovedsaklig denne fullstendige likegyldigheten til menn som gjør at mange ikke tror på kvinner når de spiller ut offerkortet, nettopp fordi vi vet dere ikke bryr dere om noe annet enn kvinners offerstatus.

Det du skal gjøre er å be psykoen slutte å sende deg meldinger med advarsel om at typen får vite det om hun ikke slutter å plage deg og mulig anmeldelse om hun våger å plage deg mer etter å ha lagt an på deg.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at hun hadde frivillig (?) sex neste dag, utelukker da på ingen måte at det var voldtekt natta før. Så lenge hun var for full til å motsette seg sex, var det i det minste grovt uaktsom voldtekt den natta (str.l. §294, strafferamme 6 års fengsel). Det at hun forteller at sexen var uønsket, burde være tilstrekkelig som bevis, selv om rettsapparatet alt for ofte tar mannens parti og velger å ikke tro på jentas historie. Dersom det bedømmes som (ikke bare uaktsom) voldtekt, er straffen 3-15 års fengsel.

men hun tok jo iniativ til sexen. var veldig aktiv under akten. 
hvordan var hun da for full til å motsette seg sexen?
sexen var jo ønsket. var kun neste dag når hun edrueligheten slo inn at hun angret seg.

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da vel like gjerne være hun som har uaktsomt voldtatt  han for faen. Hvorfor er han ansvarlig for fyllesex mens hun er offer? Bare ignorer dette våset.

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, herremann skrev:

sexen var jo ønsket. var kun neste dag når hun edrueligheten slo inn at hun angret seg.

Det er så ekstremt mange av slike type saker, og kun en brøkdel blir det i det heletatt noen sak ut av. Men du bør gjøre en innsats selv for å kunne renvaske deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, herremann skrev:

Hun var vel for full til å klare å ta initiativ til å avbryte sexen underveis. Hun har rett til å kreve umiddelbart opphør av sex når som helst selv om hun tok initiativet, men dette var hun vel for full til å klare å meddele. Det er bare hun som vet hva hun var i stand til i det aktuelle tidsrommet, derfor burde hennes historie om ufrivillig sex aksepteres som bevis på voldtekt.

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Slapp av du blir ikke beskyldt og sett på som en voldtektsmann fra andre enn den dumme jenta og de som står henne nærmest. Fortell sannheten til typen hennes. At hun er ei utro bitch. La han få vite hva slags drittunge han er sammen med.

Blir du anmeldt så sier du sannheten til politiet, akkurat som det var og da kan de ikke ta deg på noe. De er veldig strenge på å ikke dømme uskyldige så når det er ord mot ord og de ikke har bevis for at du voldtokt så blir det henlagt. Bare hevn deg på henne med å fortelle typen hennes alt. Er han mann nok så slår han opp med henne. De færreste godtar utro tullinger. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, bekka79 skrev:

Det er så ekstremt mange av slike type saker, og kun en brøkdel blir det i det hele tatt noen sak ut av. Men du bør gjøre en innsats selv for å kunne renvaske deg.

Dette viser hvordan rettsapparatet mistror og mishandler kvinner.

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var vel for full til å klare å ta initiativ til å avbryte sexen underveis. Hun har rett til å kreve umiddelbart opphør av sex når som helst selv om hun tok initiativet, men dette var hun vel for full til å klare å meddele. Det er bare hun som vet hva hun var i stand til i det aktuelle tidsrommet, derfor burde hennes historie om ufrivillig sex aksepteres som bevis på voldtekt.

Hun var full nok til å å ta initiativ til sex. Til å kle av seg selv. Sette seg på alle 4 så jeg skulle ta henne i doggy. Satt seg på ansiktet mitt så jeg skulle slikke henne osv osv.

Men hun var for full til å klare å si nei til sexen? Så siden jeg har takket ja til sex er jeg herved skyldig i voldtekt?

Endret av herremann
  • Liker 11
Skrevet

Nestegang så sier du nei, og går ut av rommet. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, kattepusen skrev:

Nestegang så sier du nei, og går ut av rommet. 

etterpåklokskap er en fin bil.
akkurat nå er jeg mer fokusert på hvordan gå frem med dette problemet.
kom gjerne med et innspill på det jeg spør om.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette viser hvordan rettsapparatet mistror og mishandler kvinner.

Som regel er det fordi de ikke klarer å finne nok bevis i forhold til en mulig voldtekt. De fleste slike saker blir ganske så grundig etterforsket, men har ikke politiet/etterforsker nok bevis til å eventuelt kunne felle den mistenkte, er det heller ingen grunn til å reise sak. Det hjelper dessverre ikke med ord mot ord. Det finnes dessverre også disse kvinnene som roper fort voldtekt i ettertid bare pga at de angrer eller av en eller annen grunn vil hevne seg. En må prøve å se saken fra 2 sider;  Det er jævlig å bli voldtatt, men se på at voldtektsmannen går fri, men det er ikke dermed sagt at politiet ikke tror kvinnen, men de trenger nok bevis. Dette ødelegger kvinnen for resten av livet. Men det er faktisk også jævlig å skulle blitt dømt for noe som i realiteten har blitt gjort frivillig fra begges side, må inn å sone, offeret her er da den som er uskyldig dømt, og han er den som får livet sitt ødelagt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en dame stiller seg på alle 4 og ber om å bli knulla, og deretter facesitter på deg er det ikke voldtekt. Punktum.

At hun i tillegg knuller deg dagen derpå gjør bare hennes beskyldning enda latterligere. Å frivillig ha sex som man senere angrer på fordi man er full er ikke det samme som å bli voldtatt.

Har flere ganger hatt sex med damer med ølbriller på, fordi jeg har vært drita og kåt og med nedsatt vurderingsevne. Skulle jeg dermed gått og beskyldt disse damene for voldtekt etterpå?? Nei, kjøss meg bak. :fart2:

Anonymkode: 2ceed...022

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, bekka79 skrev:

Som regel er det fordi de ikke klarer å finne nok bevis i forhold til en mulig voldtekt. De fleste slike saker blir ganske så grundig etterforsket, men har ikke politiet/etterforsker nok bevis til å eventuelt kunne felle den mistenkte, er det heller ingen grunn til å reise sak. Det hjelper dessverre ikke med ord mot ord. Det finnes dessverre også disse kvinnene som roper fort voldtekt i ettertid bare pga at de angrer eller av en eller annen grunn vil hevne seg. En må prøve å se saken fra 2 sider;  Det er jævlig å bli voldtatt, men se på at voldtektsmannen går fri, men det er ikke dermed sagt at politiet ikke tror kvinnen, men de trenger nok bevis. Dette ødelegger kvinnen for resten av livet. Men det er faktisk også jævlig å skulle blitt dømt for noe som i realiteten har blitt gjort frivillig fra begges side, må inn å sone, offeret her er da den som er uskyldig dømt, og han er den som får livet sitt ødelagt.

I praksis medfører dette at hundrevis av skyldige voldtektsmenn går fri bare for å unngå at en muligens blir uskyldig dømt. Dette er ikke til å leve med, da det medfører at hundrevis av mishandlete kvinner føler seg mistrodd på en måte som ødelegger dem for livet. Er én mann mer verd enn hundrevis av kvinner?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...