Gå til innhold

Søppelbøtte på badet


Gjest Cocosa

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man gjøre da? Bære med seg brukte bind til kjøkkenet for å kaste det der? Skylle søppelet ned i do og håpe regningen for nytt rør kommer på et tidspunkt man har litt penger til overs?

Anonymkode: 1f319...6d8

Kaste det i søppelspannet som står ute. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er kvaliteten, når du har byttet ut 2-3 fra Jula så ville den til 899 begynnt å bli litt slitt. Da kan du regne ut hvor mye du egentlig sparer. 

Igrunnen morsomt å se flokkmentaliteten løpe til jula, europris eller andre billigkjeder sløse bort penger på juggel og b-varer i god tro at de sparer penger. Realiteten er at det fort blir dyrere istedet. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Tja, jeg synes å huske at det merket som en gang var på søppelbøtta foreldrene mine har hatt på badet så lenge jeg kan huske var et billigmerke som man fikk kjøpt slike steder (lekekassa mi var av samme merke, og jeg var med da vi kjøpte den på en diger butikk med store hyller og masse ting. Kan ha vært europris hvis det fantes da.). Merket på søppelbøtta er slitt bort i løpet av de minst 20 årene de har hatt søppelbøtta, men ellers er den ikke så slitt.

Anonymkode: 1f319...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaste det i søppelspannet som står ute. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Så, å bære med seg et blodig bind innpaket i dopapir, ned alle trappene, over parkeringsplassen og så kaste i konteineren, hver eneste gang i løpet av dagen jeg trenger nytt bind, er ikke eklere enn å samle det opp over en dag og bære det med seg i en pose? Du vasker henden både før og etter, håper jeg?

Anonymkode: 1f319...6d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er kvaliteten, når du har byttet ut 2-3 fra Jula så ville den til 899 begynnt å bli litt slitt. Da kan du regne ut hvor mye du egentlig sparer. 

Igrunnen morsomt å se flokkmentaliteten løpe til jula, europris eller andre billigkjeder sløse bort penger på juggel og b-varer i god tro at de sparer penger. Realiteten er at det fort blir dyrere istedet. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Man vet ikke før man har forsøkt. Jeg kjøpte en liten søppelbøtte til badet mitt for 16 år siden. En billig og kjekk pedalbøtte fra Europris, og den er fortsatt like fin :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaste det i søppelspannet som står ute. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Åja, vi sorterer og kan ikke bare kaste løse bind og ob i søpla ute.  Dessuten er det ingen vettuge kvinner som går ut hver gang de har byttet, noe vi gjør 2-12 ganger daglig.   Og hva skal man si til gjestene.  "nei, du får kle på deg og gå å kaste bindet ditt ute!"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Millimani skrev:

Man vet ikke før man har forsøkt. Jeg kjøpte en liten søppelbøtte til badet mitt for 16 år siden. En billig og kjekk pedalbøtte fra Europris, og den er fortsatt like fin :) 

Samme her, kjøpte en billig en for ca 10 år siden.  Den blir jo ikke akkurat slitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, å bære med seg et blodig bind innpaket i dopapir, ned alle trappene, over parkeringsplassen og så kaste i konteineren, hver eneste gang i løpet av dagen jeg trenger nytt bind, er ikke eklere enn å samle det opp over en dag og bære det med seg i en pose? Du vasker henden både før og etter, håper jeg?

Anonymkode: 1f319...6d8

TS er en mann som ikke vet hva mens er!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er kvaliteten, når du har byttet ut 2-3 fra Jula så ville den til 899 begynnt å bli litt slitt. Da kan du regne ut hvor mye du egentlig sparer. 

Igrunnen morsomt å se flokkmentaliteten løpe til jula, europris eller andre billigkjeder sløse bort penger på juggel og b-varer i god tro at de sparer penger. Realiteten er at det fort blir dyrere istedet. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Ikke nødvendigvis.

På de mest hypede merkevarene går pengene raskt om man tror at det som er mest in også er det som har best kvalitet.

For rundt 10 år siden var det Vipp alle som som ønsket å være noe bare måtte ha. Min lille, trofaste pedalbøtte på badet hadde da allerede tilbragt 5-6 år på mitt bad. Siden har den vært med på et par flyttinger og fungerer fremdeles like fint som da den var ny.

Husker ikke hva jeg betalte for den, men det var en brøkdel av prisen på en Vipp.

Anonymkode: 95a07...2b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er kvaliteten, når du har byttet ut 2-3 fra Jula så ville den til 899 begynnt å bli litt slitt. Da kan du regne ut hvor mye du egentlig sparer. 

Igrunnen morsomt å se flokkmentaliteten løpe til jula, europris eller andre billigkjeder sløse bort penger på juggel og b-varer i god tro at de sparer penger. Realiteten er at det fort blir dyrere istedet. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Hvordan kan en søppelbøtte bli slitt? Sitter du og gnikker på den eller??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa

Takk for alle svar, alle sammen! :) jeg vet hvor jeg finner søppelbøtte, har bare ikke funnet noen jeg synes er fin ennå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en i en baderomsbutikk. Fra Simple Human. Veldig solid og man får ikke merke etter fingeravtrykk.

Anonymkode: 82d8a...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøste~ skrev:

Hvordan kan en søppelbøtte bli slitt? Sitter du og gnikker på den eller??

Mekanismen. For mange år siden kjøpte jeg ei billig pedalbøtte i plast, det var ikke lenge den var i orden. 

Anonymkode: 20c1b...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis.

På de mest hypede merkevarene går pengene raskt om man tror at det som er mest in også er det som har best kvalitet.

For rundt 10 år siden var det Vipp alle som som ønsket å være noe bare måtte ha. Min lille, trofaste pedalbøtte på badet hadde da allerede tilbragt 5-6 år på mitt bad. Siden har den vært med på et par flyttinger og fungerer fremdeles like fint som da den var ny.

Husker ikke hva jeg betalte for den, men det var en brøkdel av prisen på en Vipp.

Anonymkode: 95a07...2b7

Fine å se på ihvertfall, og dyre.  2800 kr for en bøtte på 14 liter. 

Pengene flyr ja, men så får du det du betaler for, vanligvis. 

Men ei bøtte til 500- 600 er nok godt nok. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor ofte man får komplimenter for den dyre designersøppelbøtta på badet. Har nå hatt min i ca 10 år, og den fungerer utmerket til sitt formål, jeg har pose i den så avfall havner ikke direkte i bøtta. Pedalmekanismen er i perfekt stand, så godt mulig den var svindyr (husker ikke, men tviler på det). Når jeg tenker etter så har jeg aldri fått en eneste kommentar så da er den nok ikke en dyr designbøtte. :nigo:

 

Anonymkode: 3c34f...1c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søplebøtte på bad er ekkelt

Anonymkode: 3b411...d85

Det er ekkelt å ikke ha søppelbøtte på badet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er kvaliteten, når du har byttet ut 2-3 fra Jula så ville den til 899 begynnt å bli litt slitt. Da kan du regne ut hvor mye du egentlig sparer. 

Igrunnen morsomt å se flokkmentaliteten løpe til jula, europris eller andre billigkjeder sløse bort penger på juggel og b-varer i god tro at de sparer penger. Realiteten er at det fort blir dyrere istedet. 

Anonymkode: 20c1b...04a

Min søppelbøtte er kjøpt på jysk i 2002 til den nette sum av 100 kr, den har vært i daglig bruk siden da, og den er fortsatt like fin. I feriehuset har vi en vi kjøpte for 50 kr for 6-7 år siden, fortsatt like fin den også. At billigere er dyrere i lengden er bullshit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cocosa

La meg omformulere spørsmålet: Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en -fin- søppelbøtte til å ha på badet? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
16 minutter siden, Kamelia83 skrev:

Det er jo umulig for oss å vite hva du syns er fint. Jeg syns en slik er helt fint: https://www.europris.no/pedalbotte-3-l-metall-line-174665.html

Finnes i flere farger.

Jeg har forgjengeren til den der, som jeg gav 49 kroner for i 2006, tror jeg. Jeg synes i alle fall den er helt fin. Verken veldig moderne eller veldig umoderne noen gang. Mekanismen fungerer også veldig godt, så hvis det faktisk skal «lønne seg» med en designer-/kvalitetsbøtte fra Vipp til 2000 kroner, skal man leve bra lenge ;)  

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger virkelig en søppelbøtte å ha "god kvalitet"? 

De jeg har hatt har vært bra nok og ingen har gått i stykker. Alle har jeg kjøpt på Europris, Nille, Sparkjøp eller den type butikk. De har ikke kostet mer enn 100 kroner. De står jo i ro. Det eneste man gjør er jo å åpne dem :P

Jysk, Skeidar, IKEA osv har nok også søppelbøtter. 

Anonymkode: c6b46...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...