Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil bli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går 2 året på vgs nå for andre gang. Først gikk jeg helsefagarbeider, men droppet ut. Året etter, altså i år studerer jeg helseservice. Til neste år har jeg valgt helsesekretær, bare for å velge noe.. Når jeg var ferdig på ungdomskolen hadde jeg heller ikke peiling og null skole motivasjon, så jeg valgte bare helse tilfeldig. Almenn ble ikke et valg pga de dårlige krakterene mine. (Som er forbedret nå). 

Hva burde jeg gjøre? Hvordan finner mann ut hva mann vil bli?

Jente 19

Anonymkode: bfe9e...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er du flink til? Hva interesserer du deg for? Har du tatt quizer på nettet? (de hjalp meg) 

Anonymkode: 212f0...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er 29 og vet fortsatt ikke :)  Begynte å jobbe som 18åring, har jobbet i samme bransjen til nå og til høsten går jeg inn i utdanning i en helt ny bransje. det er dette som er reisen min. Ikke se det som noe negativt, dette er reisen gjennom livet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generell studiekompetanse er veldig greit å satse på synes jeg:laugh: Da jeg gikk på videregående hadde jeg virkelig ikke peiling, men jeg fullførte vgs med studiekompetansen. Jeg har testet litt forskjellige studier, men jobber de siste årene. Har landet på å bli sykepleier i en alder av 25 år ;) Du trenger ikke å bestemme deg nå. Min anbefaling er at du prøver ut yrker som kanskje er av interesse. Ihvertfall mot den retningen. Hvis tanken om sykepleier frister så kan det være lurt å prøve å få en jobb på sykehjem, hjemmetjeneste m.m. som assistent. Vil du jobbe med noe kreativt kan det å jobbe på et museum være aktuelt eller som assistent for en fotograf. Jeg ville ihvertfall ha begynt der. Er det ikke av interesse finner du en annen jobb, men det er viktig at du gir det en sjanse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Silje92 har noen gode poeng. Du har ikke dårlig tid. Fokuser på vgs. Få gode karakterer. Ville annbefalt deg å tatt realfag slik at vis du vil inn på en realfagslinje på universitetet. Bruk noen år på å ha forskjellige jobber innenfor forskjellige bransjer. Mye god erfaring der. Eventuelt ta et år i militæret etter vgs. Der tipper jeg det blir diskutert mye rar og kanskje du hører om noe spennende.

Anonymkode: 79df3...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tipse om folkehøyskole, det var et fantastisk år for meg etter videregående med masse gode erfaringer og opplevelser 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år ble mannen min 41 år. Han vet heller ikke hva han skal bli når han blir stor.
Men inntil videre jobber han i IT :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...