Gå til innhold

Hvorfor får folk barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Om alle hadde tenkt sånn, hadde hvertfall verden gått til helvete om ca 80-90 år da alle i verden hadde vert utryddet! Det dummeste jeg har lest på veldig lenge!

Tror nok verden klarer seg bedre uten oss.

Anonymkode: 2dc25...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får folk barn når verden åpenbart er i ferd med å gå til helvete? 

Anonymkode: 217e3...c77

Er det mer åpenbart nå enn for 20 år siden, eller 40 år siden? Det går jo bedre her i verden enn før: https://www.nrk.no/urix/det-er-mye-som-gar-framover-her-i-verden-1.13243270

Anonymkode: 9d6c1...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonen hadde nok gått ned en del hvis alle ytelser fra staten opphørte. Da hadde forhåpentligvis de kvinnfolkene som på død og liv skal ha barn tenkt seg om en gang eller to først. Det samme håper jeg ville skjedd med folk som går fra hverandre omtrent rett etter befruktning har skjedd.

Det er nok mye ytelsene vi får fra staten som gjør så vi i Norge popper ut den ene etter den andre.

Anonymkode: 18097...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt. Burde vært innført ett barns politikk.

Anonymkode: 217e3...c77

Så du mener vi skal droppe å lære av Kina? Deres ettbarnspolitikk førte til så store problemer at myndighetene ikke bare tillater flere  barn, de innfører beklønninger til de som føder flere barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Produksjonen hadde nok gått ned en del hvis alle ytelser fra staten opphørte. Da hadde forhåpentligvis de kvinnfolkene som på død og liv skal ha barn tenkt seg om en gang eller to først. Det samme håper jeg ville skjedd med folk som går fra hverandre omtrent rett etter befruktning har skjedd.

Det er nok mye ytelsene vi får fra staten som gjør så vi i Norge popper ut den ene etter den andre.

Anonymkode: 18097...d63

Nå er det vel ikke de relativt få barna som blir født her i landet som er problemet, men de store barnekullene i fattige deler av verden. Du kan bare glemme å ha velferden og levestandarden du er vant til i dag hvis nordmenn slutter å få barn. Hvem skal fylle opp felleskassa? Hvem skal holde hjulene i gang? Tror heller vi skal ønske at nordmenn får flere barn og gi mer støtte til barnefamiliene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden har alltid "gått til helvete ". Skal vi vente på himmelske tilstander på jorden før vi får barn dør menneskeheten ut. For å sette ting i et historisk  perspektiv så har det aldri vært like fredfult på jorden som idag og det sier jo litt. 

Anonymkode: c053e...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Produksjonen hadde nok gått ned en del hvis alle ytelser fra staten opphørte. Da hadde forhåpentligvis de kvinnfolkene som på død og liv skal ha barn tenkt seg om en gang eller to først. Det samme håper jeg ville skjedd med folk som går fra hverandre omtrent rett etter befruktning har skjedd.

Det er nok mye ytelsene vi får fra staten som gjør så vi i Norge popper ut den ene etter den andre.

Anonymkode: 18097...d63

Norge ligger ganske lavt på stigen i befolkningsvekst. Jo høyere velstand desto færre barn. Så den teorien din holder ikke helt mål.

Anonymkode: c053e...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Om alle hadde tenkt sånn, hadde hvertfall verden gått til helvete om ca 80-90 år da alle i verden hadde vert utryddet! Det dummeste jeg har lest på veldig lenge!

Det er jo det som er bra!! Mennesker har snart ødelagt verden og alt som lever på den. Mennesker må bli utryddet for at alt kan starte på nytt igjen.

Anonymkode: 9a526...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de fleste her i landet får barn fordi de liker dem, og fordi de har lyst på dem. I svært mange andre steder i verden kan man legge til dårlig tilgang på prevensjon, dårligere sosiale ordninger og generelt mer fattigdom, nød og dårligere utdanning.

Selv liker jeg ikke barn, og kommer aldri til å få dem, så personlig er idéen om barn like fjern for meg som idéen om en gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker har igjennom alle tider sagt at verden går til helvete.

Jeg ønsker meg mer enn 3 barn (har 2 med samme mann). Dette på grunn av at jeg er vant til at det er mange folk i huset samt at jeg bor på en liten plass. Det kan fort føles tomt da. Økonomien er dessuten bedre her på bygda enn om jeg skulle bodd i f.eks Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...