AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Moren min har begynt med sterke medisiner. Siste uka har hun vært som en annen person. Full av energi, snakker masse (pleier være ganske stille). Vanskelig å følge med på hva hun sier, hopper til andre emner. Jeg slipper ikke til, avbryter meg fort. Snakker kun om tre emner. Blitt veldig høy på seg selv. Rask og er full av energi. Sett på bivirkninger på medisinene og leser om mani. Syns mange av symptomene stemmer uten at jeg har noen erfaring med maniske mennesker. Usikker på hva jeg skal gjøre, er det mulig å si fra til fastlegen hennes? Hun sier selv hun har fått mer energi av medisinene, men ingen annen endring. Hun ringer meg flere ganger daglig, sender meldinger. Ofte vanskelig å forstå alt. Snakker om en ting men nevner masse som ikke er relevant. Hun har alltid vært kort og presis og veldig ordentlig. Ligner dette mani? Anonymkode: b2d84...0d4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Hva går hun på medisiner for? Jeg ville definitivt gitt beskjed til fastlegen, eller evt en slektning av dere som kan gjøre det. Anonymkode: 1dca6...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 TS: det er en form for kortison. Ikke lyst til å skrive hvilken sykdom i fare for å bli gjenkjent. Anonymkode: b2d84...0d4
DobbelX Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Ja, gi beskjed til legen. Uansett om moren din er blitt manisk eller det er noe annet, så har hun hatt en akutt personlighetsendring, og det er bekymringsverdig. Kanskje holder det å endre litt på dose, kanskje bytte til et annet preparat, eller kanskje har det ikke noe med medisinen å gjøre i det hele tatt. Uansett er dette noe legen hennes bør få høre om. Kan du spørre din mor om hun merker disse endringene? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå