Gå til innhold

Forslag til frivillig arbeid

andelv

Anbefalte innlegg

Jeg skal jobbe 15 timer som frivillig, men er usikker på hva jeg skal gjøre. Noen tips? 

Må gjøre et type arbeid hvor jeg har en form for ansvar. 

Jeg har sett en del på frivillige organisasjoners nettsider, men det ser ut til at mye krever at en er godt voksen og/eller må ha opplæring i diverse. 

Jeg prøver å lete etter arbeid hvor en ikke må være så sosial, siden jeg er en nok så sjenert type. Så tenker at sosialt arbeid både vil være ubehagelig for meg og den som måtte rammes, heh. Samme gjelder det venninnen (kjenner henne ikke så godt heller) min som jeg skal jobbe sammen med..to sjenerte jenter her, altså.

Noen tanker? :) 

Jente på 17 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrevernsorganisasjoner kanskje?

Anonymkode: 37139...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dyrevernsorganisasjoner kanskje?

Anonymkode: 37139...878

Ja, hadde planer om å jobbe på FOD-gård, men de sa at de hadde svært få hunder der og at det ikke var garantert at jeg kunne få arbeid. Pga. min lille angst for katter er katteavdelingen ikke heeelt mitt plan. 

Har du noen forslag til andre dyrerelaterte arbeid? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken forbindelse skal du gjøre dette? Er det i regi av skolen? 

Anonymkode: b5e19...cc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken forbindelse skal du gjøre dette? Er det i regi av skolen? 

Anonymkode: b5e19...cc9

Ja, det er et skoleprosjekt som skal være ferdig i desember eller noe. Stor oppgave, vissnok, heh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Må det være frivillig arbeid av typen «veldedighet» eller kan det være i forbindelse med ulike arrangementer? Både idretts- og kulturarrangementer trenger ofte dugnadsarbeidere til alt fra rigging opp og ned via trafikkdirigering til enkelt vakthold (og mange mange andre oppgaver). Kanskje noe av dette kan passe for deg? 

En form for ansvar har man omtrent uansett hva man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukke søppel langs strandkanten? Mye søppel som havner der. Se på det som en treningsøkt i frisk luft! Søk deg til miljøorganisasjoner. Hva med amnesty? Dele ut reklame for dem. Eller hva med å dele ut mat/middag til flykninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...