AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg har angst. Vet ikke om det bare er meg, eller om friske mennesker har det slik også. Så derfor spør jeg her. Alle lyder gir meg angst, jeg blir sint, irritert, stresset, anspent og kan få panikkangst hvis det blir for mye. Lyden av biler, naboer eller folk utenfor (spesielt barn, for de er uforutsigbare), lyden av TV'en oppå pc'en, lyden av oppvaskmaskin/vaskemaskin. Alt gir meg angst og uro i kroppen. Har knekt sammen i tårer på grunn av vaskemaskinen flere ganger. Det blir rett og slett for mye. Bor i liten leilighet og badet er ganske lytt og rett ved stuen. Så vaskemaskinen høres ekstremt godt. Er dette normalt? Eller er det et problem knyttet til angsten? Anonymkode: 1cb3c...839
Gjest Vevila Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 De dagene jeg har mye angst er jeg helt lik. Tror det er ganske normalt. Kroppen går i konstant forsvarsmodus og tolker enhver brå lyd som "fare". Ganske slitsomt!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 du er kanskje høysensitiv? Jeg slet med høye lyder da jeg var liten. Alt opplevdes mye sterkere enn det var.... Fikk panikkangst f eks av lyden av en lastebil. Anonymkode: c3ab9...efb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Helt vanlig om man har angst. Anonymkode: db706...d15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Tror det er en ond sirkel. Angst gir sårbarhet for lyd, og lyd skaper angst. Når (ikke hvis!) du blir kvitt angsten eller får det lettere, vil du ikke høre lyder på samme måte, er min erfaring. Du får gå inn på nettet og se om du finner noe du kan gjøre for å redusere støyen. Nye tettelister til vinduer, vibrasjonsdempende matte under ting som durer, gummiknotter under vaskemaskin, så den ikke rister like ille... Begynn å google "lyddempende tiltak" "vibrasjonsstøy" "lufbåren tlyd"og lignende. Anonymkode: 5fde1...59f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Jeg har også angst, men det der er ikke normalt for meg Anonymkode: 05054...934
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er en ond sirkel. Angst gir sårbarhet for lyd, og lyd skaper angst. Når (ikke hvis!) du blir kvitt angsten eller får det lettere, vil du ikke høre lyder på samme måte, er min erfaring. Du får gå inn på nettet og se om du finner noe du kan gjøre for å redusere støyen. Nye tettelister til vinduer, vibrasjonsdempende matte under ting som durer, gummiknotter under vaskemaskin, så den ikke rister like ille... Begynn å google "lyddempende tiltak" "vibrasjonsstøy" "lufbåren tlyd"og lignende. Anonymkode: 5fde1...59f takk for gode tips, skal sjekke det ut. I dag måtte jeg kjøre både oppvaskmaskin og vaskemaskin. Har utsatt det alt for lenge. Attpåtil så hadde naboen besøk, mye bråk. Barn som hylte og løp rundt veggene. Fikk et lite panikkanfall, så jeg måtte komme meg utav huset. Har vært hos foreldrene mine i hele dag, derfor jeg ikke har fått svart enda. Sovnet av utmattelse da jeg kom hjem. Slitsomt å ha det sånn. Jeg har merket at jo mer angst jeg har, jo mer sensitiv mot lyder blir jeg. Derfor jeg tenkte at det kanskje kunne ha en sammenheng. De kroppslige reaksjonene er ganske like også. Skal google å finne ting som hjelper på å dempe lydene. Er så sliten og lei av å ha det slik. T S Anonymkode: 1cb3c...839
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå