Pringle Skrevet 15. mars 2017 #21 Skrevet 15. mars 2017 På 13.3.2017 den 21.36, Nøste~ skrev: Jeg er singel så det å stå på et kjøkken og brilliere med matkunnskaper gidder jeg ikke. Haha, jeg er også singel, og jeg har alltid hørt det du sier her, og jeg utledet det til å bety "single lager seg ikke middag", "single trenger ikke ordentlig middag", "det er bortkastet for single å lage seg middag", "single fortjener ikke ordentlig middag". Det var min egen skyld, såklart, jeg kan være forferdelig tett, men det førte til at jeg spiste temmelig elendig i mange år. Jeg lager nå mat for min egen fornøyelse; jeg prøver ikke å imponere noen med poteter og saus 2
Nøste~ Skrevet 21. mars 2017 #22 Skrevet 21. mars 2017 På 15.3.2017 den 9.09, Pringle skrev: Haha, jeg er også singel, og jeg har alltid hørt det du sier her, og jeg utledet det til å bety "single lager seg ikke middag", "single trenger ikke ordentlig middag", "det er bortkastet for single å lage seg middag", "single fortjener ikke ordentlig middag". Det var min egen skyld, såklart, jeg kan være forferdelig tett, men det førte til at jeg spiste temmelig elendig i mange år. Jeg lager nå mat for min egen fornøyelse; jeg prøver ikke å imponere noen med poteter og saus Ja har ofte skjedd at jeg har droppet middager og bare spist et knekkebrød for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #23 Skrevet 21. mars 2017 Mandag: baks laks med coucous og salat Tirsdag: Fiskekaker og søtpotet, gulrot og løk med hjemmelaget dressing i grove pitabrød Onsdag: Hjemmelaget gryterett med karbonadedeig, bønner, gulrøtter, løk og paprika Torsdag: Bakt kylling med bakte rotgrønnsaker Fredag: Tomatsuppe med torsk, squash, løk, gulrøtter og makaroni. Lørdag: Fåglarna vet, får en selvvalgt matsæring på besøk, så aner ikke hva vi skal gidde å lage... Søndag: Kommer til duk og dekket bord hos ho mor. Anonymkode: 8f797...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #24 Skrevet 21. mars 2017 Mandag: spinatsuppe med kylling Tirsdag: kylling og paprika med mangosaus og ris Onsdag: spinatsuppe med egg Torsdag: blomkålris med grønnsaksboller fra IKEA Fredag: hjemmelaget pizza eller indisk Lørdag: buffet på arrangement Søndag: laks med gulrøtter, brokkoli og potet Anonymkode: fbc10...b9d 1
Kladd Skrevet 21. mars 2017 #25 Skrevet 21. mars 2017 Mandag: Linsesuppe Tirsdag: Wok med laks Onsdag: Pasta med tomater og blåmuggost Torsdag: Falafel i pitabrød Fredag: Pizza med sopp og ruccola Lørdag: Chili sin carne Søndag: Fiskegrateng
Blekkulf Skrevet 21. mars 2017 #26 Skrevet 21. mars 2017 Vi spiser ut av fryseren denne uka: mandag: jegergryte med elgkjøtt og potetmos tirsdag: thai red curry suppe med kylling onsdag: wok med svinekjøtt og ris torsdag: koteletter med ovnsbakte grønnsaker fredag: lammekebab med tzatziki og salat lørdag: laksewraps søndag: muligens grilling hvis været holder seg :-) 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #27 Skrevet 21. mars 2017 Singel og har aldri middagsgjester, så her er det det samme hver uke. mandag: Kjøtt etellerannet med grønnsaker og tilbehør evt rester fra søndagen Tirsdag: Stort sett det samme som mandager siden jeg ikke kjøper pakker med 1 ting i Onsdag: Fisk med grønnsaker etc Torsdag: Samme som onsdag Fredag: Sushi Lørdag: Stort sett ute og spiser Søndag: Pasta med karbonadedeig Spiser ikke fisk på mandager fordi den i butikken stort sett er fra helgen, også oppfordrer MDG til kjøttfri mandag, så da kjører jeg ikke det. Anonymkode: edc37...696 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #28 Skrevet 21. mars 2017 Mandag: Linseburgere med salat Tirsdag: Brokkolisuppe og hvitløksbrød Onsdag: Ris med grønnsakswok og tofu Torsdag: Falafel i wrap med grønnsaker Fredag: Hjemmelaget pizza Lørdag: Pasta Søndag: Grønnsaksboller, søtpotet og wok Anonymkode: 255f6...701
SunnivaOslo Skrevet 21. mars 2017 #29 Skrevet 21. mars 2017 Jeg lager ikke ukesmenyer men tenker litt på hva jeg vil spise da. Igår hadde jeg indisk. Kylling med spinat+salat og ris. Ikveld skal jeg lage laks i form med salat. Til helga skal jeg på middag på Lørdagen men fredag blir vel Taco.
Brettspill Skrevet 22. mars 2017 #30 Skrevet 22. mars 2017 Man: Fiskekaker fra fryseren og hjemmelaget potetmos Tir: Pizza med hjemmelaget pizzasaus, karbonadedeig og ost med salat til. Ons: Fiskepinner med chips og aioli Tor: Tomatsuppe med hvitløksbagett Fre: Risotto med kylling Lør: Kyllinggrateng med poteter og løk Søn:Gryterett med hvitløksbagett
Wenda Skrevet 22. mars 2017 #31 Skrevet 22. mars 2017 Mandag- Fiskegrateng Tirsdag- Nakkekoteletter og grønnsaksmos Onsdag- Egg og tunfiskrøre Torsdag- Pølsegrateng med blomkålsmos Fredag- Hamburger Lørdag- Kyllingtaco Søndag- Indrefilet av svin med champinjongsaus og diverse grønnsaker
gretchenlowell Skrevet 22. mars 2017 #32 Skrevet 22. mars 2017 Mandag - spaghetti med karbonadedeig, tomatsaus og salat Tirsdag - kylling med ris, salat, brokkoli, bacon og soyasaus onsdag - fiskepinner, potetbåter og kokte grønnsaker torsdag - pølsegrateng med grønnsaker fredag - taco lørdag - ikke planlagt enda! Søndag - pizza 🙌🏼
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #33 Skrevet 22. mars 2017 Onsdag lunch : lapskausmiddag : spagetto Torsdag lunch : lapskausmiddag : hvit fisk Fredag Lunch : spagettiMiddag : kylling i saus Lørdag lunch :Middag : Søndag lunch :Middag : biff med pommes Mandag lunch : strimlet svinekjøtt i sausMiddag : gratinert laks med grønsaker og potetmos Tirsdag lunch : strimlet svinekjøtt i sausMiddag : kylling i saus Onsdag lunch :Middag : scampie gratinert i saus med glass nudler og wook grønsaker Torsdag lunch :Middag : biff og pommes Fredag lunch :Middag : lasagne http://sirifossing.blogg.no/1487877519_mammas_lasagne.html Ikke helt ferdig enda. Handler i morgen så må finne på noe lurt te da Anonymkode: c8ee1...5d8
Pringle Skrevet 25. mars 2017 #34 Skrevet 25. mars 2017 Uka som er i ferd med å ebbe ut: Mandag: Ertesuppe, havrefras med melk til dessertTirsdag: Svinekotelett, potemos m/gressløk, kålrotstaverOnsdag: Rester av ertesuppa, tapiokapudding til dessertTorsdag: Fiskesuppe (kokosmelk, tomat, sriracha, ris, torsk)Fredag: Kyllingkjøttdeig, kokebanan, rødløk, hvitløk, spinatLørdag: Cheese on toast, melk, kålrotSøndag: Lammekoteletter, potetmos, ovnsbakte rosenkål Uka som kommer: Mandag: Enten soppsuppe, løksuppe med brune linser, eller blomkålsuppeTirsdag: Nakkekotelett, søtpotetmos og erter eller bønnerOnsdag: Rester fra mandagTorsdag: Ørret, hvetenudler, agurksalatFredag: Enten wraps m/svinekjøttdeig, brune linser, ost, løk, salat, eller bacon, potetmos m/gressløk, kålrotstaver, eller bacon, stekte poteter, speilegg, tomatbønnerLørdag: Rømmegrøt (Fjordland) og rå grønnsakerSøndag: Roastbeef, potetmos, soppsaus, ovnsbakt rosenkål
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå