Gå til innhold

Vil ha min samboer ut!

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei av min samboer og far til mine barn. Har prøvd i over 2 år å få å han til å flytte ut, men det har han ikke økonomi til. Jeg står for alt i hjemmet, han kjøper mat innimellom. Et brød her; en melk der. Det er jeg som eier boligen og dermed gidder jeg ikke å si noe på det. Jeg betaler lån, strøm, kommunale avgifter og stort sett det meste av maten. Han har en inntekt på over 400 000 kr, men han klarer ikke å prioritere pengene riktig. De sutler han vekk på klær og dyre hobbyer.

I tillegg tar han ikke hensyn. I natt stod han inne på badet mens han hørte på full musikk med bass. Jeg våknet av bråket og skrev mld om at han måtte dempe lyden. Badet er vegg i vegg med minstemann på 1,5 år sitt rom. Så minstemann våknet selvsagt og har vært våken siden. Minstemann er sutrete, overtrøtt og sur fordi han ikke har fått sovet. Og er ekstremt vanskelig å legge. Slik har det vært siden mini ble født. Samboer smeller med dører, snakker høylytt i telefonen, hører på høy musikk eller har lyden på tv på for fullt mens vi andre sover og sier at "Han glemmer å være stille". Jeg sover så ekstremt lite fordi jeg må være våken med minsten, i tillegg har jeg full jobb, studerer/leser hjemme, henting og levering i bhg og skole, vasking/rydding av hus, matlagning osv. Jeg vet at andre også må gjøre dette, men hvis min samboer bare kunne funnet seg et eget sted å være så hadde jeg i det minste hatt 1 mindre å vaske klær for, en mindre å lage mat til, en mindre å vaske/rydde for og en mindre som lager bråk. Vi sover på hvert vårt rom og har ikke hatt sex siden minsten ble unnfanget. Jeg har ikke følelser for han og føler at han bare går rundt og irriterer meg. Vi har også et barn på 6 år sammen og han har et barn fra før av som jeg også tar meg av når barnet er her.

Jeg merket først hvor lat han var da jeg ble gravid med minstemann. Da var jeg sengeliggende for det meste pga oppkast, bekkenløsning, lavt stoffskifte osv, seinere kom svangerskapsforgiftning. Jeg måtte allikevel levere/hente eldste i barnehagen, jeg måtte handle og vaske og det andre. Jeg var så dårlig og kastet opp i busker, i bilen og på kjøpesentre mens jeg hoppet rundt på krykker. Etter det har jeg følt at jeg hater min samboer, i blant. Vil så gjerne at han skal flytte. Orker ikke mer.

Anonymkode: dfe6f...308

Kjære ts, dette virker som en vanskelig situasjon for deg. Jeg tror dette er blitt en alt for stor konflikt til at dere kan finne en god løsning på tomannshånd, det mest ideelle hadde vært om dere gikk til rådgivning/terapi hos familievernkontoret med et felles mål om å avslutte samlivet på en god måte, for dere og barnas skyld.  -Dere skal jo selvfølgelig også samarbeide om barna videre. Det krever dog at dere begge har et felles mål og er innstilt på å få det til. Tipper at han selvfølgelig ikke er med på dette. Akkurat nå gjenstår det at du snakker med familievernkontoret og kanskje også en advokat som kan hjelpe deg med hvilke rettigheter du har og hvordan du kan løse dette for alles beste. 

Men bare sånn for å ha stilt spørsmålet: Er det noe du ikke forteller oss? -  saken virker veldig merkelig. Er han virkelig en så usympatisk fyr som du beskriver her?

Du skal selvfølgelig ikke flytte, selge eller noe som helst annet. Du skal fikse dette på best mulig måte for barna. 

Snakk med familievernkontoret først - skaff deg oversikt over rettigheter sammen med en advokat. Og for all del, hold konfliktnivået nede, for barnas skyld. 

Dette er en veldig interessant sak - hold oss gjerne oppdatert om du orker? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, n0mdeplume skrev:

1. Det er ikke ditt problem at samboeren din ikke kan å bruke penger fornuftig.

Jøss...! To voksne som bor sammen med felles barn - og du mener det er greit at den ene voksne betaler alt mens den andre søler bort sine penger kun på seg selv?!

Er du 15 år??!!!

Anonymkode: 74e44...51c

• Liker 1
Gjest GulSol
Skrevet

Kontakt en advokat og si du vil ha han fjernet. Om han ikke flytter innen den og den datoen, så kommer politiet og fjerner han med tvang. 

Eventuelt er det en god idé å flytte lengre ned i gata selv, om han ikke hadde funnet på å bli med på flyttelasset.

Skrevet
6 minutter siden, GulSol skrev:

Det står i teksten at hun fant ut i graviditeten at hun ikke ville være sammen med ham lengre. Han sviktet henne under et problematisk svangerskap. 

Forhold som dette har alltid to sider. TS sin oppfatning og mannen til barna hennes sin oppfatning er nok temmelig forskjellig. Jeg er ganske sikker på at barna foretrekker å ha to foreldre (boende i samme hus). At TS er dyp deprimert nå tviler jeg ikke et sekund på. Men kanskje det finnes alternative løsninger til og ringe til politiet for og få manne sin kastet ut.      

Skrevet

Synes også dette høres merkelig ut. Han flyttet ut en gang, men kom tilbake litt etter litt, og til slutt bodde hos deg igjen uten at du merket det? 

Du betaler alt utenom litt brød og melk innimellom. Hvor går resten av hans penger til? Bare på hobbyer og dyre klær til seg selv?

Var han helt annerledes og snill under ditt første svangerskap?

Får egentlig inntrykk av at han flytter ut hvis du forlanger det og ser det til ham i klartekst. 

• Liker 2
Gjest GulSol
Skrevet
1 minutt siden, RoH skrev:

Forhold som dette har alltid to sider. TS sin oppfatning og mannen til barna hennes sin oppfatning er nok temmelig forskjellig. Jeg er ganske sikker på at barna foretrekker å ha to foreldre (boende i samme hus). At TS er dyp deprimert nå tviler jeg ikke et sekund på. Men kanskje det finnes alternative løsninger til og ringe til politiet for og få manne sin kastet ut.      

Første steg er jo alltid å si ifra selv. Ts må sette seg ned med mannen å si klart fra at hun ikke har følelser for ham og ikke ser på han som kjæresten sin lengre, at han bidrar så lite økonomisk og som far at hun ønsker ham ut innen 1. april. Om dette ikke funker og mannen fremdeles blir boende fordi han, som ts sier, ikke 'klarer' å få det til å funke økonomisk, så får hun tvinge han til det, da ved bruk av advokat og politi. Man kan ikke la seg selv bli brukt på denne måten. Ts må finne igjen selvrespekten sin!

Skrevet

Åhhh....hvorfor er dere så dørmatter damer???

Jeg hadde gitt mannen 1 måned på å kommet seg ut. Ikke en dag lenger. Hvordan han velger å løse det er ikke ditt problem.  

Hvis han ikke skal ha ungene 50/50 må han betale bidrag.  

Og hvorfor du har giddi å vært mora hans i så mange år er hinsides min fatteevne. Jeg hadde kastet han på dør etter 2 mnd med sånn oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at det kan være en grunn til at mannen er lat,som du kaller han?Mange med ulike diagnoser ,har en atferd som du beskriver.F.eks.add/adhd.De kan fungere på noen områder,men enkelte oppgaver kan virke uoverkommelige for dem.Kanskje han er deprimert? Enig med de som skriver at en sak alltid har to sider.

Anonymkode: 1712c...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det før. Han flyttet faktisk ut i 1 mnd i fjor, men flyttet inn igjen litt etter litt uten at jeg merket så mye til det. Plutselig bodde han her igjen. 

Anonymkode: dfe6f...308

Skift lås. Det øyeblikket han vandrer ut døra, så tilkaller du låsesmed og får skiftet lås. Da har han ikke nøkler lenger.

Anonymkode: bc10b...336

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...