AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg veit ikke hva jeg skal si på den første timen. Prøver å formulere noe bra og konkret i hodet men får det ikke til... 😔 Det er ikke ett problem og det er bare masse rot. Tenkte hun kommer til å spørre hva problemet er og jeg kommer til å sitt der som en idiot. Anonymkode: 25aa6...3e7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 På første time får du et skjema som skal kartlegge følelsene dine og det du sliter med. Dette gir psykologen litt insikt i hva det er du sliter med og så tar han/hun det derfra. Jeg har vært hos mange forskjellige psykologer og første time er ikke vanskelig. Det går nok bra Anonymkode: e1693...64f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Du trenger ikke forberede deg sånn..de får en henvisning og det står jo litt der, ellers hadde du ikke fått psykolog. Veldig ofte gjør de dessuten litt sånn evalueringer med skjemaer i starten. Der du bare svarer på masse spørsmål.. Anonymkode: 0a4cf...23a
Pringle Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 En god psykolog vil få deg til å slappe av, og stille spørsmål som er lettere å svare på for å sirkle inn problemene. Det er helt normalt å bli svar skyldig på åpne spørsmål. Jeg blir også satt ut av "hva kan jeg gjøre for deg i dag" når det er behandleren selv som har satt opp timen
Pellepingpong Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Du kommer garantert ikke til å fremstå som en idiot uansett hvor vanskelig du har for å uttrykke deg. Psykologer er vant med at folk har vansker for å uttrykke og formulere det som er vanskelig. Enten får du hjelp til å uttrykke deg og det går bra, eller så klarer den ikke å hjelpe deg med det, men det vil likevel gå fint, for den har opplevd det tusen ganger før :-)
verpesyk Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Det er også helt innafor å si til psykologen at du ikke helt vet hva du skal si eller hvordan. Jeg gikk til en som satt og stirra på meg og sa "ja? skal du begynne?" og jeg ante ikke hvordan jeg skulle begynne. Jeg sa at jeg ikke aner hvordan jeg skal begynne, hvordan skal jeg gjøre dette? Kan du hjelpe meg på veien? Det hjalp meg veldig og det var enklere å få praten i gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå