Gjest O.G. Skrevet 22. mars 2017 #21 Skrevet 22. mars 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en litt annen versjon en i åpningsinnlegget ditt. Så saken er at du har en aggressiv Chow-Chow, og at du er en hundeeier som er mest opptatt av hunden din er tøffest på feltet. Slik jeg tolker det er at den andre hunden løp bort til dere, og hunden din klikket i vinkel. Hund som eier. Har du så lite empati at ønsker å få drept en annen hund pga et uhell. Anonymkode: d02de...cb2 Min Chow chow er ikke aggressiv, hun er barsk. Og hun var i bånd og den andre hunden var det ikke (midt i boligfeltet). Og som sagt det som skjedde var at plutselig kom den hunden og heiv seg over Bonnie, da har hun lov til å forsvare seg til vi menneskene får hundene unna hverandre. Og det andre du hadde i tu deg... Vet ikke annet enn at du skrøt av at mastiffen din røffet opp schæfere. Endret 22. mars 2017 av O.G.
Oktoberknøttet Skrevet 22. mars 2017 #22 Skrevet 22. mars 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hmm, det er ikke sikkert. Min chow chow har banket en rottweiler tidligere og var iferd med å banke denne hadde ikke dens eier kommet og satt seg på den og jeg trakk min hund unna. Da burde vel din hund vætt avlivet også da eller? 3
Tibbie Skrevet 22. mars 2017 #23 Skrevet 22. mars 2017 Du kan ikke gå rundt å kreve at dyr blir avlivet fordi de slåss med andre dyr. Hanner spesielt angriper andre hanner som et instingt om å være "sjefen". Ja, kjempeteit, men sånn er det altså i dyreriket (og ennå hos enkelte menn i menneskeriket). Om dette er noe som er vanlig for denne hunden, bør eier enten får litt mer kontroll på den, holde sterkere i båndet - eller kanskje få den kastrert om det ikke allerede er gjort. Kanskje du heller kan varsle Mattilsynet, så kan de sjekke hvordan hunden er og har det? Man kan ikke bare gå rundt å drepe dyr fordi de ikke oppfører seg som et nord-koreansk skolebarn. 2
Gjest O.G. Skrevet 22. mars 2017 #24 Skrevet 22. mars 2017 21 minutter siden, Oktoberknøttet skrev: Da burde vel din hund vætt avlivet også da eller? Nei.
Gjest O.G. Skrevet 22. mars 2017 #25 Skrevet 22. mars 2017 22 minutter siden, Tibbie skrev: Du kan ikke gå rundt å kreve at dyr blir avlivet fordi de slåss med andre dyr. Hanner spesielt angriper andre hanner som et instingt om å være "sjefen". Ja, kjempeteit, men sånn er det altså i dyreriket (og ennå hos enkelte menn i menneskeriket). Om dette er noe som er vanlig for denne hunden, bør eier enten får litt mer kontroll på den, holde sterkere i båndet - eller kanskje få den kastrert om det ikke allerede er gjort. Kanskje du heller kan varsle Mattilsynet, så kan de sjekke hvordan hunden er og har det? Man kan ikke bare gå rundt å drepe dyr fordi de ikke oppfører seg som et nord-koreansk skolebarn. Fordi det kan man ikke da nei.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #26 Skrevet 22. mars 2017 Ikke en bloddråpe er felt, og du vil kreve hunden avlivet? Det skal ikke mere til for å komme skjevt ut med deg, altså. Anonymkode: 847b6...1c0 3
Oktoberknøttet Skrevet 23. mars 2017 #27 Skrevet 23. mars 2017 11 timer siden, O.G. skrev: Nei. Og forskjellen på din hund og denne andre er? At den er din? At den er renraset?
Gjest O.G. Skrevet 23. mars 2017 #28 Skrevet 23. mars 2017 11 timer siden, Oktoberknøttet skrev: Og forskjellen på din hund og denne andre er? At den er din? At den er renraset? At eier overholdt båndtvangen.
Cathrine88 Skrevet 23. mars 2017 #29 Skrevet 23. mars 2017 35 minutter siden, O.G. skrev: At eier overholdt båndtvangen. Da bør du vel heller kreve eieren avlivet. Tipper at du kommer like langt med det. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #30 Skrevet 23. mars 2017 På 11.3.2017 den 14.42, O.G. skrev: Hva må til for å få en hund avlivet? En diger masiff/rottweiler lignende sak gikk rett til åtak på hunden min i dag. Jeg overholdt båndtvangen i byggefelt og den andre hadde ikke halsbånd en gang. Nu gikk det greit, ingenting kommer igjennom den digre pelsen på snuppa mi, men en mindre hund eller unge hadde ville fått skader. Eier kom og satte seg på hunden, men hånlo da jeg sa at den der må avlives. Jeg har snakket med politiet som ikke var spesielt hjelpsom. Skal avlevere anmeldelse etter jeg har fått spist litt. Dette er ikke nok, en hund må ha angrepet/skadet et menneske eller et annet husdyr. Anonymkode: dc275...817
Gjest Gaea Skrevet 23. mars 2017 #31 Skrevet 23. mars 2017 Enig i at å kreve avliving nok ikke er nødvendig, og du kommer neppe noen vei med det. Men det er ikke greit at en hund som kan finne på å fly på andre går løs. Det er en ustabil hund (unntak til en viss grad dersom hunden som angripes oppførte seg ''rart''/truende i forkant e.l.). Jeg har opplevd det noen ganger selv, blir like forbanna og redd hver gang, og det minste man kan kreve er at eier beklager seg til h*n blir blå og selv finner ut at å ha hunden løs er en dårlig idé - hvis ikke er anmeldelse på sin plass. Så har politiet i det minste oversikt om flere skulle anmelde samme hund senere.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #32 Skrevet 23. mars 2017 Anmeld for brudd på båndtvang. Det bør jo gi en bot, hvis du har bevis eller den andre eieren innrømmer at hunden var løs. Anonymkode: 933d9...e52 1
Carrot Skrevet 23. mars 2017 #33 Skrevet 23. mars 2017 som hundeeier tenker jeg av og til at det burde vært mye strengere å få seg kjæledyr! Vi har katt og det gjelder katter også, eller kaniner, fugler, høns - alle dyr egentlig! For i de aller fleste tilfeller der et dyr ikke oppfører seg som forventet er det eieren sin feil. Da er det synd dyret må ta konsekvensen av eierens mangler.
MissPierce Skrevet 23. mars 2017 #34 Skrevet 23. mars 2017 3 timer siden, Gaea skrev: Enig i at å kreve avliving nok ikke er nødvendig, og du kommer neppe noen vei med det. Men det er ikke greit at en hund som kan finne på å fly på andre går løs. Det er en ustabil hund (unntak til en viss grad dersom hunden som angripes oppførte seg ''rart''/truende i forkant e.l.). Jeg har opplevd det noen ganger selv, blir like forbanna og redd hver gang, og det minste man kan kreve er at eier beklager seg til h*n blir blå og selv finner ut at å ha hunden løs er en dårlig idé - hvis ikke er anmeldelse på sin plass. Så har politiet i det minste oversikt om flere skulle anmelde samme hund senere. Nettopp det at politiet har det i papirene sine, om det hender noe igjen er en god grunn til å anmelde. Ringte selv politiet etter at en hund oppførte seg truende både mot min hund og meg. Hunden min var livredd og gjemte seg bak meg hele tiden. Det tok meg rundt 30min å komme unna, for den prøvde hele tiden å komme rundt meg for å komme til min hund. Med minst 20kg forskjell hadde ikke min mye å stille opp med. Ikke hyggelig med en stor glefsende og knurrende hund på den måten. Viste seg at de hadde fått mange klager på denne hunden før, så politiet tok en prat med eier. Å hun fikk pålegg om å alltid ha hunden i bånd. 1
The Kitten Skrevet 23. mars 2017 #35 Skrevet 23. mars 2017 7 timer siden, Gaea skrev: Enig i at å kreve avliving nok ikke er nødvendig, og du kommer neppe noen vei med det. Men det er ikke greit at en hund som kan finne på å fly på andre går løs. Det er en ustabil hund (unntak til en viss grad dersom hunden som angripes oppførte seg ''rart''/truende i forkant e.l.). Jeg har opplevd det noen ganger selv, blir like forbanna og redd hver gang, og det minste man kan kreve er at eier beklager seg til h*n blir blå og selv finner ut at å ha hunden løs er en dårlig idé - hvis ikke er anmeldelse på sin plass. Så har politiet i det minste oversikt om flere skulle anmelde samme hund senere. Signerer den. Jeg så forresten hunden som angrep den jeg passer igjen. Fortsatt løs, og med samme dame (er et par som eier den). Fikk lyst til å gå bort og kakke henne i hodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå