Gå til innhold

Er dette ørebetennelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Jeg gikk hele dagen i går med en slags dott i venstre øre, som i løpet av natten har blitt til en mer stikkende følelse. Det gjør veldig vondt i øret (!) når jeg svelger. Jeg trodde først det hadde noe med mandlene å gjøre, men de er ikke hovne eller noen ting. 
Sånn generelt føler jeg meg helt grei, litt slapp og trøtt bare, og av og på med vondt i hodet. Høyreøre er helt normalt.

Om det høres ut som en begynnende ørebetennelse, er det noe jeg kan gjøre nå i starten, så det går over fortere? 

Håper noen av dere har peiling :) 

Anonymkode: 22ede...02c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du gammel, og har du hatt ørebetennelse før?

Man gir ikke antibiotika ved ørebetennelse (gjøres kun i helt spesielle tilfeller), så stort sett går det i smertestillende dersom man har mye vondt. Ellers bare vente til det går over, er ikke så mye å gjøre.

Anonymkode: 7bafd...2f0

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du gammel, og har du hatt ørebetennelse før?

Man gir ikke antibiotika ved ørebetennelse (gjøres kun i helt spesielle tilfeller), så stort sett går det i smertestillende dersom man har mye vondt. Ellers bare vente til det går over, er ikke så mye å gjøre.

Anonymkode: 7bafd...2f0

Jeg er 27, husker jeg hadde det en gang da jeg var 4-5 år, og det var helt forferdelig. Jeg har fått tips om å dryppe litt olje i øret, så jeg skal google det litt for å se om det er lurt. Har også tatt ibux+paracet, så nå er det ikke så jævlig lenger. Har fått kjøpt meg litt is, det hjelper hvertfall litt på psyken :P 

Anonymkode: 22ede...02c

AnonymBruker
Skrevet

Kan like gjerne være en begynnende forkjølelse. Bruk nesespray for å åpne og minske trykket til øret. Nesespray i nesen, altså. 

Anonymkode: 332e8...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...