Gå til innhold

Farmen 2017

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

• Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Godt å høre at Halvor viste litt medmenneskelighet før kjempene kom. Og Eunike var faktisk den første borte hos Geir. Hun kan bli storbonde i morgen. 

Håper Geir velger Halvor:)

Anonymkode: fe2e5...c26

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Sh999 skrev:

Heia Halvor!! 

Halvor er en hedersmann!

Anonymkode: 094ac...5e7

• Liker 7
Skrevet

Geir må da vel velge Amalie? Eneste som ikke har oppført seg dårlig mot ham. Kanskje med unntak av Halvor.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi folk ikke lever opp til normalen, eller at folk skiller seg ut, så er det greit å fryse folk ut på den måten og være ufyselig? I dyrenes verden der det er "survival of the fittest" så er svake dyr utestengt fra flokken, og det er akkurat det som skiller oss fra dyrenes verden, at vi har barmhjertighet og omsorg for hverandre uansett form, farge eller svakhet og skavanker. Et menneske som ikke kan eller får lov til  å være seg selv, er neppe et helt menneske, og det er trist.

Ja, naturen er trist sånn. Like fullt er et samfunn helt avhengig av at gruppa trekker i samme retning, det handler faktisk om overlevelse. Sosial intelligens i nåtidens verden.

Når det er sagt, Geir har nok ikke hatt dårlige motiver, og å se en gruppe være SÅ glad for å bli kvitt noen er trist. Enig der. 

Anonymkode: e54e4...b26

• Liker 1
Skrevet

:klappe:

Geir er ute av farmen. 

Anonymkode: cb1f9...b80

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dessverre, som forventet for Geir. Har latt meg provosere så innmari av oppførselen til "kremen" som er igjen at det egentlig kun er Amalie eller til nøds Halvor som får min stemme videre. 

Endret av NullHull
  • Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, chisandra skrev:

Les i VG nå. Den kampen var heftig og lang. 

Kristian kommer svært dårlig ut av den artikkelen. Der har du en umoden, svært lite levd mann. Og selvinnsikten bør han jobbe med, der han står og snakker om hovmod. #glasshus

Anonymkode: 8edf6...d75

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, chisandra skrev:

Les i VG nå. Den kampen var heftig og lang. 

De måtte avbryter kampen og flytte hesteskoene nærmere midten slik at Kristian skulle vinne! Juks!

Og i tillegg sier Kristian at han ikke kommer til å tilgi Geir. Tilgi ham for hva? Han har da ikke gjort noe galt! Er noe som skurrer her.

https://www.vg.no/rampelys/tv/farmen/kristian-i-farmen-tilgir-aldri-geir-magne/a/24190193/

• Liker 9
Skrevet

Nå er det bare én grunn igjen til å se på Farmen. Hun heter ... ;)

• Liker 2
Skrevet

For en utrolig usmakelig oppførsel fra de andre deltakerne i kveldens episode. Det er helt greit og ikke like en annen person og hva han/hun står for, men systematisk mobbing og utfrysing er IKKE greit under noen omstendigheter. Håper disse "voksne" menneskene kommer med en offentlig unnskyldning til Geir. Trist å se hvordan han gradvis trakk seg tilbake, prøvde å tilpasse oppførselen sin etter hva de andre ønsket etc., - noe som er typisk for de som mobbes.

Deltakerne, med Karianne og Kristian i spissen, har virkelig satt seg selv i et dårlig lys i løpet av de siste episodene. De bør være flaue over seg selv, særlig Karianne som dkal bli lærer - og som til og med ikke ga seg før helt til siste sekund, der hun hang seg opp i noe så latterlig som at Geir sa han ikke hadde hatt det bra de siste ukene, med påfølgende fnising og utvekslende blikk med sine med-deltakerne. Nei, kjenner jeg blir kraftig irritert, mobbing og utfrysing gir så store konsekvenser for den det gjelder (selvbilde, selvfølelse, ensomhet, ++) at voksne mennesker skal holde seg for god til slikt, selv om man ikke liker personen.

Anonymkode: 2f5f5...9ac

• Liker 15
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Hadde vondt inni meg under hele dagens episode. Det var rett og slett vondt å se at de andre var så ufine i kjeften når de snakket om Geir. Man får selvsagt ikke med seg alt som blir sagt og gjort der inne, men uansett oser det en ubehagelig eim av mobbing utav hele opplegget. Kan ikke under noen omstendighet vært lett for Geir å være der de siste ukene.

Da han snakket på tinget før tvekampen, så det ikke ut til at alle forsto hva han mente, deriblant Karianne. Poenget hans er egentlig så enkelt som at selve oppholdet var helt topp, men at enkelte bidro til å gjøre hverdagen tung, men at han klarte å heve seg over det negative såpass godt at han fortsatte å være der.

Blir nesten litt skuffet over spesielt Karianne og Kristian. Likte begge to ganske godt de første ukene, men de har blitt rimelig høye på seg selv og intolerante med tiden.

Skrevet

Selv om det er et par måneder siden tvekampen ble spilt inn, har Kristian fortsatt ikke tilgitt Geir Magne. – Nei, vi prater ikke sammen. Jeg står for alt jeg har sagt. Jeg har ikke tilgitt, og kommer aldri til å gjøre det heller.

Det spiller ingen rolle for Geir, for han har gjort sitt for å ordne opp. Når Kristian ikke tar imot en utstrakt hånd, så er det bare ham selv som rammes. Stakkars fyr, må være vondt å leve med en sånn bitterhet.

• Liker 15
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi folk ikke lever opp til normalen, eller at folk skiller seg ut, så er det greit å fryse folk ut på den måten og være ufyselig? I dyrenes verden der det er "survival of the fittest" så er svake dyr utestengt fra flokken, og det er akkurat det som skiller oss fra dyrenes verden, at vi har barmhjertighet og omsorg for hverandre uansett form, farge eller svakhet og skavanker. Et menneske som ikke kan eller får lov til  å være seg selv, er neppe et helt menneske, og det er trist.

Mennesker har barmhjertighet og omsorg?? Mennesker bryr seg bare om seg selv! 

Anonymkode: 30312...51d

Skrevet

Jeg har ikke sett kveldens episode, men utfra hva som skrives her, orker jeg ikke se den heller. Regelrett mobbing er bare vondt å se på. 

Anonymkode: 8edf6...d75

• Liker 6
Gjest justcurious
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt delt der. Synes Geir har virket som en self absorbed tulling helt uten evne til å lese omgivelsene, eller selvinnsikt. Det er også sjelden at en person er såpass unisont mislikt. Det må være en grunn til at vi ser det vi ser. Skjønner så veldig godt behovet for å kaste Geir på huet ut. Rent menneskelig kan det være kjipt å se individer bli skviset ut av en flokk - men individer kan også velge å tilpasse seg eller la være.

Anonymkode: e54e4...b26

Det er ikke sjelden nei, det er jo nesten alltid slik i Farmen, at en person blir mislikt og skvist ut av gruppa. Synes virkelig at han har vist at han tok til seg kritikken han fikk, han tok hensyn til de andre og endret oppførsel, men det var visst ikke godt nok. Nå kan jeg ikke uttale meg om hva som har foregått tidligere siden jeg ikke har sett det, men jeg sitter i alle fall igjen med inntrykket av at han er en snill og sympatisk mann som ble litt misforstått og urettferdig behandlet.

Skrevet

Etter å ha sett hvordan de andre har oppført seg mot Geir heier jeg bare på Amalie og Halvor. Det de andre driver med er rett og slett mobbing. Skjønner ikke at voksne mennesker klarer å oppføre seg på den måten, og synes veldig synd på Geir. Det beste for han var nok å komme seg bort fra gården, selv om jeg skulle ønske han hadde slått selvgode Kristian i tvekampen. Fatter ikke at Karianne, som skal bli lærer, driver med så mye utestenging, mobbing og baksnakking!

Anonymkode: 8cbb9...959

• Liker 10
Skrevet

Kristian greide ikke å slå den gamle utmagrede Geir med vanlige regler, så de flyttet hesteskoene nærmere etter en god stund :)

D3D09D6E-A235-4F99-9F3C-4094BCD2DEB6.jpeg

• Liker 12
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en utrolig usmakelig oppførsel fra de andre deltakerne i kveldens episode. Det er helt greit og ikke like en annen person og hva han/hun står for, men systematisk mobbing og utfrysing er IKKE greit under noen omstendigheter. Håper disse "voksne" menneskene kommer med en offentlig unnskyldning til Geir. Trist å se hvordan han gradvis trakk seg tilbake, prøvde å tilpasse oppførselen sin etter hva de andre ønsket etc., - noe som er typisk for de som mobbes.

Deltakerne, med Karianne og Kristian i spissen, har virkelig satt seg selv i et dårlig lys i løpet av de siste episodene. De bør være flaue over seg selv, særlig Karianne som dkal bli lærer - og som til og med ikke ga seg før helt til siste sekund, der hun hang seg opp i noe så latterlig som at Geir sa han ikke hadde hatt det bra de siste ukene, med påfølgende fnising og utvekslende blikk med sine med-deltakerne. Nei, kjenner jeg blir kraftig irritert, mobbing og utfrysing gir så store konsekvenser for den det gjelder (selvbilde, selvfølelse, ensomhet, ++) at voksne mennesker skal holde seg for god til slikt, selv om man ikke liker personen.

Anonymkode: 2f5f5...9ac

Heldigvis ødelegger de for seg selv. Folk glemmer aldri dårlig oppførsel

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...