omarel Skrevet 21. juni 2017 #201 Skrevet 21. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gresk. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at verken krig eller sverd kan være metafor for ord. Mener du kun i denne sammenhengen, eller i enhver sammenheng? Det er klart at det ikke er et én-til-én-forhold mellom "sverd" og "ord", men ord, sannhet, budskap, kunnskap, forståelse og så videre er alle del av det ordet som Jesu sverd symboliserer. Det aller viktigste er kanskje nettopp det at hans ord/budskap skal sortere mennesker, da han snakker veldig mye om sorteringen som skal skje ved dommens dag. Anonymkode: 00472...9b2 Jeg mener i denne sammenhengen. Referer til en mente at sverd var metafor for ord, noe jeg var sterk uenig i, men at sverd kan være skille, ja det kan jeg gå med på.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #202 Skrevet 8. juli 2017 Jeg tror det er sant. Hvilken tidsregning skulle de liksom ha hatt som er annerledes? Et år er et år er et år, punktum, ingen har noensinne definert ett år som noe annet enn at jorda går rundt sola èn gang. Anonymkode: 312c1...b51
omarel Skrevet 8. juli 2017 #203 Skrevet 8. juli 2017 (endret) 20 minutter siden, debatant skrev: valget er ditt.. Jeg velger å hengi meg totalt til Abrahams, Moses, Jesus og Mohammads Herre, fred være med dem alle. Det er ingen guddom utenom Allah. Han er En og Alene, verken født eller føder, Han er Den første og Den siste, Han er Guden som tilbes i himlene og Guden som tilbes på jorden. Alle vender tilbake til Han med eller uten egen vilje og Han skal dømme alle skapelser med rettferd, for Han er Rettferd! Han er Barmhjertig og Han er nåderik, Ingen er som Han, Han hører og vet alt som rører seg mellom himlene og jorden. Jeg faller i bønn med hode på den mest ydmykende måte, der jeg lovpriser og ærer Han. Jeg faster og søker Hans høyeste paradis for å være sammen med Abraham, Moses, Jesus, Mohammad og andre rettskaffne og fromme tilbedere som hengir seg til Han som slaver og ser på det som en ære. Jeg søker å se Gud ansikt i Paradiset! Jeg ser ikke noe av det jeg ber om i det du representerer! Men jeg ber til Han som har skapt oss om å veilede oss til veien som fører til Han! Amen. Fred være med deg Debatant Endret 8. juli 2017 av omarel
linsejesus Skrevet 8. juli 2017 #204 Skrevet 8. juli 2017 1 minutt siden, debatant skrev: Kristendom handler om å stå for hva Jesus sa..... Ja, og jeg ser ikke Jesus i noe av det du skriver. Ikke et snev.
omarel Skrevet 8. juli 2017 #205 Skrevet 8. juli 2017 3 minutter siden, debatant skrev: Kristendom handler om å stå for hva Jesus sa..... Du glemte å skrive at kristendommen handler om å stå for hva Jesus sa men ikke gjøre som han gjorde!
debatant Skrevet 8. juli 2017 #206 Skrevet 8. juli 2017 Å lyve, eller å bre falsk vitnesbyrd er synd...
debatant Skrevet 8. juli 2017 #207 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, linsejesus skrev: Ja, og jeg ser ikke Jesus i noe av det du skriver. Ikke et snev. Å lyve, eller å bre falsk vitnesbyrd er synd...
debatant Skrevet 8. juli 2017 #208 Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, AsperSchizo skrev: husk mine ord..
debatant Skrevet 8. juli 2017 #209 Skrevet 8. juli 2017 1 minutt siden, AsperSchizo skrev: Knegg. vær forbredt
Gjest making.a.mess Skrevet 8. juli 2017 #210 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, AsperSchizo skrev: Kanskje det hele er løgn og fanteri. Eller ren fantasi. Bibelen er ingen bra bok. Den er formanende, tungvint og for fantasifull. Men har man et bord med et for kort ben så kan den kanskje brukes likevel.. det gjelder å finne riktig bruksområde.
Gjest The Architect Skrevet 9. juli 2017 #211 Skrevet 9. juli 2017 12 timer siden, debatant skrev: Å lyve, eller å bre falsk vitnesbyrd er synd... Så kanskje du skal slutte med det.
debatant Skrevet 9. juli 2017 #212 Skrevet 9. juli 2017 9 minutter siden, Edmond Dantès skrev: Så kanskje du skal slutte med det. Å spørre om evidens for evolusjonen?
Gjest Arya70 Skrevet 9. juli 2017 #214 Skrevet 9. juli 2017 20 timer siden, AsperSchizo skrev: Kanskje det hele er løgn og fanteri. 20 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Eller ren fantasi. Bibelen er ingen bra bok. Den er formanende, tungvint og for fantasifull. Men har man et bord med et for kort ben så kan den kanskje brukes likevel.. det gjelder å finne riktig bruksområde. Usannsynlig at de skrev ned løgn, fanteri og fantasier på en tid da de færreste kunne lese. Idag har vi mye fiksjon fordi alle kan skrive, men på den tiden skrev man kun ned det som ble sett på som spesielt viktig, da det krevdes skriftlærde for å gjøre det.
Gjøksuppe Skrevet 9. juli 2017 #215 Skrevet 9. juli 2017 Vi kristne oppnår lite med å true våre medmennesker med pine og ildsjø. Mye lenger kommer vi med kjærlighet og riktig lære av bibelen
Gjest making.a.mess Skrevet 9. juli 2017 #216 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Arya70 skrev: Usannsynlig at de skrev ned løgn, fanteri og fantasier på en tid da de færreste kunne lese. Idag har vi mye fiksjon fordi alle kan skrive, men på den tiden skrev man kun ned det som ble sett på som spesielt viktig, da det krevdes skriftlærde for å gjøre det. Vel, bra lesestoff er det hvertfall ikke. Forøvrig så burde den bli modernisert. Den henger jo ikke på greip i en moderne verden. religion henger ikke på greip i noe tilfelle, men ønsker noen å tro og å ha en bok med leveregler så kan den ikke ha bakgrunn fra steinalderen
Edie Skrevet 10. juli 2017 #217 Skrevet 10. juli 2017 Ryddet for personangrep, brukerdebatt og spekulasjoner. Edie, mod.
debatant Skrevet 15. juli 2017 #218 Skrevet 15. juli 2017 På 08.07.2017 den 23.33, linsejesus skrev: Ja, og jeg ser ikke Jesus i noe av det du skriver. Ikke et snev. Jesus kalte vranglærene hyklere og hvitkalkede graver, om vi snakker om den samme Jesus?
Gjøksuppe Skrevet 15. juli 2017 #219 Skrevet 15. juli 2017 På 9.7.2017 den 21.58, Mrs.Purdey skrev: Vel, bra lesestoff er det hvertfall ikke. Forøvrig så burde den bli modernisert. Den henger jo ikke på greip i en moderne verden. religion henger ikke på greip i noe tilfelle, men ønsker noen å tro og å ha en bok med leveregler så kan den ikke ha bakgrunn fra steinalderen Det er trist at det er så mange feiloppfatninger om bibelens innhold i 2017.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #220 Skrevet 15. juli 2017 På 8.7.2017 den 23.39, debatant skrev: vær forbredt Religion er for folk med lav IQ. Anonymkode: 6fc15...c35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå