Gå til innhold

Hvordan kjennes ribbeinsbrudd ut?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Falt ned trappa i dag formiddag. Skled på toppen og rulla hele etasjen ned :( har så klart gått hardt ut over rumpe, hofter, skuldre + jeg mistenker kraftig forstuet/brudd i ankel. Men får se det an til i morgen :) 

men lurer på. Etter fallet har jeg også hatt sterke smerter under ene puppen - ut mot siden. Kjenner det ikke når jeg ligger/sitter/står, men når jeg beveger meg. Om jeg hoster eller bruker magemusklene for å reise meg er det veldig ille. Kjente ikke dette i begynnelsen, men det blir værre og værre etter som timene går. Kan det være ribbeinsbrudd? Blir veldig stresset av at det er i brystet og såpass nærme hjertet. Hvordan kjennes ribbeinsbrudd ut? Kan det være "bare" det, eller er det legevaktsmateriale?

Anonymkode: 6312e...4ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Anbefaler deg å ta en legesjekk! Da får du bekymringen din bort! Slike brudd kan oppleves forskjellig. Det kan både være brudd, eller være svært forslått. Ribbensbrudd føles som oftest vondere og vondere i etterkant, at det blir en eskalerende smerte. Og verre for hver dag som går. Syns det du beskriver, passer til brudd, men det må en lege se på og finne ut av! Høres ikke godt ut, riktig god bedring! :klem::hjerte:

Endret av Lykkehjerte
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde brist i ribbeinet hadde jeg vondt absolutt hele tiden, også da jeg satt. Kan godt hende du har brist eller brudd, men det kan også være en muskel som har fått seg en trøkk

Anonymkode: 73dc9...813

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...