Gå til innhold

Hellasferie: Skopelos eller Santorini

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har vi bestemt oss for å dra sørover i sommer. Vi har mer eller mindre bestemt oss for enten Skopelos eller Santorini. Det blir en ukestur, og jeg har jo veldig lyst til å prøve Skopelos, samtidig ser det jo veldig flott ut også i Santorini da.... Håpløst å velge :)

Noen som har noen anbefalinger? Reisetiden til og fra Skopelos blir jo litt lengre siden man må fly til Skiathos og så ta ferge over. Men det kan vi vel leve med.

Det blir mot slutten av august, og vi et par uten barn, og vi planlegger å bruke en del tid på sightseeing rundt omkring, uansett hvilken øy vi ender opp på. Skal ha leiebil hele oppholdet.

Anonymkode: ae269...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Santorini er jo en veldig spesiell øy. Alle badestrendene ligger på den ene siden, for den andre siden er stupbratt rett ned fra en høy fjelltopp. Veiene der er kjempetrange, og så vidt jeg husker går alle inn til hovedstaden høyt oppe i fjellet, for å forgrene seg ut til de forskjellige stedene igjen.

Veldig fin øy da, men veldig spesielle sandstrender, siden hele øya er en vulkanøy.

Skopelos har jeg ikke prøvd, men ser for meg at det er en litt "rolig" gresk øy, der det ikke er så enormt mye turister. Vil tippe strendene er litt bedre. Hvor mye det er interessant å gjøre av sightseeing aner jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det ble Santorini. Vet at det er en populær øy, med mange turister, men det skal vi takle. Mye av tiden blir jo uansett latmannsliv ved bassengkanten, og på restauranter :)

Hadde mest lyst på Skopelos, men siden vi bare blir en uke, gikk vi for Santorini denne gang, pga lang reisetid til Skopelos. Det får bli neste gang.

Anonymkode: ae269...6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...