Gå til innhold

Rene dufter eller syntetiske dufter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betaler gladelig for de overprisede Voluspa-lysene, de har så vakker innpakning. Har også blitt veldig glad i duftlysene fra Rituals! 

Svaret er altså ja, jeg er svak for lys som lukter skikkelig digg! Er ikke opptatt av om duftene er syntetiske eller ei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare realistisk ts.

Jeg tenker at det kan være vanskelig å få solgt lysene til de prisene som du nevner, dersom det ikke er noe mer spesielt med de. Har du kjøpere som du vet at vil betale kr 200 pr lys da?

Det ville være synd om du skulle gå med tap ved å bruke så kostbare råstoffer (som duft til kr 100 pr lys)

Anonymkode: eab88...84c

Jeg har egentlig hatt det inntrykket at 200 kr er ALTFOR mye. Det er jeg helt enig i. Jeg hadde aldri betalt 200 kr for et lys...men greit å høre hva andre mener. 

18 timer siden, Meadow skrev:

Jeg liker best lys uten lukt, duftlys lukter ofte veldig sterkt. Egentlig liker jeg best led-lys, har inntrykk av at flere og flere sverger til det pga miljø/inneklima, sikkerhet og kostnader. Er det virkelig marked for dyre duftlys? 

Jeg kommer til å selge både duftlys og naturlige lys slik at det blir mer utvalg. Jeg vil ikke selge til 200 kr, men om jeg skulle velge naturlige dufter vil prisen nærmere seg 200 kr, så jeg ville bare at dere skulle forstå hvor mye dyrere et helt naturlig lys kan bli. 

Jeg tror maks 100 kr for et duftlys, men jeg har ikke akkurat sittet ned og sett på kostnadene ennå, men jeg tror den dyreste vil nærme seg 100 kr. 

45 timers brenntid til kr 19 her http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70253715/

Stearinlys. Problemet er kanskje at det norske markedet ikke helt forstår hvor farlig det er med stearinlys ift. hvor mange farlige stoffer som brenner når man kjøper den. Ta en titt her: http://www.idenyt.dk/huset/indeklima/stearinlys-er-skadelige-for-indeklimaet/ Dette er grunnen til at jeg bruker naturlig voks fordi den er fornybar og brenner rent. 

Om det er marked for dyre duftlys? Hørt om yankee candles? 

Anonymkode: 24d4c...511

Nettopp! Men nå skal jeg ikke selge til de vanvittige prisene...:P

Liker generelt ikke ting som lukter innendørs. Har også en samboer som er noe sensitiv for den type lufter. Dersom jeg skulle bruke 100kr på et lys ville det være fordi det så pent ut og jeg ville bruke det som pynt. Eller det måtte være råstillig mens det brant. Men nå er ikke jeg en rikmannsfrue som har spesiell interesse for interiør og dekor heller....

Anonymkode: 560c2...96e

Jeg skal selge både duftlys og lys uten lukt. Man trenger ikke å være en rikmannsfrue for å kjøpe et lys til 100 kr heller...:laugh:

Jeg har tre størrelser så langt, så det blir alt fra 20-100 kr (har ikke gjort ordentlige beregninger ennå).

10 timer siden, Nappetass1 skrev:

Betaler gladelig for de overprisede Voluspa-lysene, de har så vakker innpakning. Har også blitt veldig glad i duftlysene fra Rituals! 

Svaret er altså ja, jeg er svak for lys som lukter skikkelig digg! Er ikke opptatt av om duftene er syntetiske eller ei.

Voluspa er fine! Jeg kan ikke si at jeg skal konkurrere med de...trenger en god del penger for å få til så fine glass som de har:fnise:

TS

Anonymkode: 44c8d...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Nappetass1 skrev:

Jeg har også tenkt på at det som selger et lys er hvor deilig den lukter. Så jeg skal nok gå for duftoljer, men fortsette med naturlig voks :)ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke noe på.

Se her (duftkubbelys til kr 10,- pr stk) https://www.europris.no/duftkubbelys-6x8-cm-172506.html

Hvordan og hvor har du tenkt å greie å sege de dyre lysene dine? Til og med på Epla.no er dine priser alt for høye.

Er dine lys spesielt kunstformig utformet el.l.?

Igjen, disse er ikke lagd av NATURLIGE voks. Hele konseptet mitt er at lysene jeg lager er RENERE enn de du får kjøpt til 20 kr i butikkene. Jeg tror, og håper, at folk er villige til å betale mer for lys som er tryggere å puste inn. 

Det er flere og flere som ikke bruker slike lys lengre, av forskjellige opplagte årsaker.

Hvilken årsaker da? 

Vet du hvor vanskelig det er å finne lys med naturlig voks i norske butikker? Å brenne stearinlys er som å brenne diesel hjemme hos deg. http://illvit.no/mennesket/helse/stearinlys-er-de-farlige-for-helsen Det finnes mange artikkler på dette så det er bare å søke deg frem...

Her kan du lese mer om hennes lys http://www.lysetdesign.no/

Hun bruker stearinvoks, vil ikke si at de er så rene da? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du må legge på 100 kroner pr lys når du bruker kun noen dråper duftolje.
Og jeg vil si at kunstig duft er verre enn stearin, jeg tåler fint stearinlys, men lukter de så må de rett ut. Fikk noen til jul og kan ikke ha dem i samme rom som meg engang.

Anonymkode: 59952...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg foretrekker naturlig voks om jeg får rett farge, enkelte, som gull og svart, må jeg enten kjøpe svindyrt på nett, eller velge "vanlige" stearinlys. Hvordan vil utvalget ditt av farger være? 

Foretrekker lys uten duft, bruker oljebrenner med eteriske oljer eller røkelse brent på kull for duft. 

Anonymkode: 23259...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøper ikke syntetiske lys. 

Men kan fint betale for lys med naturlige ingredienser. Jeg liker Rituals og Durance. 

Men tror ikke jeg hadde kjøpt av hvem som helst. Liker at det er et etablert merke som jeg kan stole på. 

Anonymkode: 7de59...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...