Gå til innhold

Rene dufter eller syntetiske dufter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på å starte å selge lys. De er laget av naturlig voks og man kan velge mellom 3 størrelser. Jeg har alltid ønsket å lage noe så naturlig som mulig, men det blir ofte dyrere. F.eks hvis jeg skal bruke naturlige eller økologiske oljer for å gi lysene en god lukt, vil det koste meg opp mot 100 kr for en flaske PER lys. 

Duftoljer er derimot syntetiske, men bililgere fordi man behøver ikke så mange dråper for å få en god lukt. 

Spørsmålet mitt er som forbruker, vil du heller betale mer for en ren og naturlig lys (opp mot 200 kr for en!), eller mindre for en lys som bruker naturlig voks, men som bruker syntetiske dufter (ca. 100 kr for den største)?:mynona:

Anonymkode: 44c8d...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde ikke kunnet betale så mye som 100 kroner engang for ett lys....

Anonymkode: eab88...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kunnet betale så mye som 100 kroner engang for ett lys....

Disse brenner i opptil 70 timer. Man sparer veldig mye. Pleier du ikke å kjøpe lys? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse brenner i opptil 70 timer. Man sparer veldig mye. Pleier du ikke å kjøpe lys? ts

Det tror jeg ikke noe på.

Se her (duftkubbelys til kr 10,- pr stk) https://www.europris.no/duftkubbelys-6x8-cm-172506.html

Hvordan og hvor har du tenkt å greie å sege de dyre lysene dine? Til og med på Epla.no er dine priser alt for høye.

Er dine lys spesielt kunstformig utformet el.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere og flere som ikke bruker slike lys lengre, av forskjellige opplagte årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du lese mer om hennes lys http://www.lysetdesign.no/

Det var en grøsselig dårlig og irriterende nettside!

Anonymkode: 5ba7e...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare realistisk ts.

Jeg tenker at det kan være vanskelig å få solgt lysene til de prisene som du nevner, dersom det ikke er noe mer spesielt med de. Har du kjøpere som du vet at vil betale kr 200 pr lys da?

Det ville være synd om du skulle gå med tap ved å bruke så kostbare råstoffer (som duft til kr 100 pr lys)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en grøsselig dårlig og irriterende nettside!

Ok, du synes det. Jeg linket i tilfelle du ønsket å finne rimeligere naturlige dufter til lysene dine

Om du lager en konto  og logger deg inn, blir det kanskje mer oversiktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best lys uten lukt, duftlys lukter ofte veldig sterkt. Egentlig liker jeg best led-lys, har inntrykk av at flere og flere sverger til det pga miljø/inneklima, sikkerhet og kostnader. Er det virkelig marked for dyre duftlys? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg liker best lys uten lukt, duftlys lukter ofte veldig sterkt. Egentlig liker jeg best led-lys, har inntrykk av at flere og flere sverger til det pga miljø/inneklima, sikkerhet og kostnader. Er det virkelig marked for dyre duftlys? 

Om det er marked for dyre duftlys? Hørt om yankee candles? 

Anonymkode: 24d4c...511

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du synes det. Jeg linket i tilfelle du ønsket å finne rimeligere naturlige dufter til lysene dine

Om du lager en konto  og logger deg inn, blir det kanskje mer oversiktelig.

Jeg er ikke TS og gidder virkelig ikke lage en konto for å kikke i en nettbutikk! En nettbutikk bør være enkel å finne frem i, her ser det ut som om eieren har vært mest opptatt av å lage en fancy nettbutikk, ikke en som er brukervennlig. Det er min mening, og jeg kikker i mange nettbutikker daglig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker generelt ikke ting som lukter innendørs. Har også en samboer som er noe sensitiv for den type lufter. Dersom jeg skulle bruke 100kr på et lys ville det være fordi det så pent ut og jeg ville bruke det som pynt. Eller det måtte være råstillig mens det brant. Men nå er ikke jeg en rikmannsfrue som har spesiell interesse for interiør og dekor heller....

Anonymkode: 560c2...96e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg overhodet ikke om dufter er syntetiske eller naturlige. De fleste parfymer er idag fremstilt syntetisk, tom. dyre designerparfymer.  Hadde aldri betalt mye over 100 kr for et duftlys, kjøper slikt billig på Ikea. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Unngår alt med kunstig lukt, tåler det ikke. Du kan få ekte duftoljer billigere på iHerb og Vitacost.

Anonymkode: 59952...751

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

F.eks hvis jeg skal bruke naturlige eller økologiske oljer for å gi lysene en god lukt, vil det koste meg opp mot 100 kr for en flaske PER lys. 

Du bruker ikke en flaske duftolje pr lys, du bruker da bare noen dråper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unngår alt med kunstig lukt, tåler det ikke. Du kan få ekte duftoljer billigere på iHerb og Vitacost.

Hvordan klarer du å leve i samfunnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kun kjøpt stank-fritt stearinlys. Altså helt uten såkalt godlukt. 

Anonymkode: 693ee...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...