AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Hei, jeg var utsatt for en gruppevoldtekt som 15åring (15 år siden snart) ... OG har slitt i maaaaange år! Har slitt mye med depresjon og angst... Og ustabilt stemningsleie. Trodde jeg hadde kommet over voldtekten så godt som det er mulig, men av ulike grunner har jeg nå anmeldt gjerningspersonene og reaktivert symptomene på PSTD. Min psykolog har tenkt å behandle traumet hvis jeg vil. Men det vil skje etter saken er "behandlet ferdig" siden det kan bli for belastende nå. Også sa hun at det kan være aktuelt å se igjen på BP-diagnosen siden PTSD ligner veldig på hverandre på noen områder. Det kan evt hende at jeg har begge deler, men at hun har tro på at traumebehandling kan hjelpe meg. Jeg er veldig sliten, og føler meg ganske utmattet hele tiden, så håper jeg en dag vil fungere normalt ... Håper jeg slipper å følge meg utmattet resten av livet:/ Har noen der ute noen erfaring med behandling av traumer? Hilsen håpefull Anonymkode: b2536...5e3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Jeg har blitt behandlet for det, på Modum bad klinikken i Oslo. Det var fokus på psykoedukativ læring, og gruppe sammenhold. Veldig fornøyd med behandlingen når den pågikk, men etterhvert dabber jo det av. Har hun nevnt hvilken type behandling hun mener du kan få nytte av? Anonymkode: 9f241...07e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt behandlet for det, på Modum bad klinikken i Oslo. Det var fokus på psykoedukativ læring, og gruppe sammenhold. Veldig fornøyd med behandlingen når den pågikk, men etterhvert dabber jo det av. Har hun nevnt hvilken type behandling hun mener du kan få nytte av? Anonymkode: 9f241...07e Psykodynamisk terapi mener jeg å huske? Jeg forstod det slik at de har flere alternativer, også at man kan bli henvist til modum bad evt. gruppeterapi av noe slag. Dabbet av? Hjalp det ikke noe særlig i lengden? Anonymkode: b2536...5e3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Jeg tror du har godt av å bli behandlet for traumene, men traumebehandling er tungt så jeg er enig med henne i at du må vente til det er mer klart for det i livet ditt. Grunnen til at jeg tror du bør bli behandlet for traumer er fordi traumer skaper depresjoner og andre lidelser, en gruppevoldtekt som du nevner skaper traumer som du er nødt til å bearbeide og få hjelp for. Traumebehandling foregår med psykolog og ofte gruppebehandling samtidig. For meg har det hjulpet.. Men dessverre fikk vi en tøff start, vi burde ha ventet til et senere tidspunkt siden jeg ikke var klar for traumebehandling på det tidspunktet. Lykke til Anonymkode: bf595...3ce
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du har godt av å bli behandlet for traumene, men traumebehandling er tungt så jeg er enig med henne i at du må vente til det er mer klart for det i livet ditt. Grunnen til at jeg tror du bør bli behandlet for traumer er fordi traumer skaper depresjoner og andre lidelser, en gruppevoldtekt som du nevner skaper traumer som du er nødt til å bearbeide og få hjelp for. Traumebehandling foregår med psykolog og ofte gruppebehandling samtidig. For meg har det hjulpet.. Men dessverre fikk vi en tøff start, vi burde ha ventet til et senere tidspunkt siden jeg ikke var klar for traumebehandling på det tidspunktet. Lykke til Anonymkode: bf595...3ce Håper det går bedre nå, selv med den tøffe starten! Huff synes det er så skummelt... mye har kommet tilbake, og er så redd for å bli SKIKKELIG dårlig nå som saken blir åpnet igjen. Heldigvis har jeg endelig en psykolog og et nettverk rundt meg som kan ta meg i mot. Hvor mange år etter traumet fikk du behandling? Takk for svar, og skjønner om du ikke vil skrive om det. (så ingen tvang) Anonymkode: b2536...5e3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Hei Jeg har begge deler. Slitsomt ja. Jeg har valgt bort traumebehandling enn så lenge ,vil bare gå videre .. og er redd for å bli verre med behandling. Men er avogtil usikker på om det er rett avgjørelse av meg. Har ikke gått til noe samtaleterapi heller. Og hatt diagnosene i 20 år. Akkurat nå har jeg det bra ,jobber mye med meg selv og det hjelper mye 😊 vil ønske deg lykke til ,klem Anonymkode: da1d8...cc4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå