Gå til innhold

Prosjekt perfekt - noen andre? (OCD?)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste par årene har jeg merket at jeg har et.... Intenst snev av perfeksjonisme. Jeg blir aldri fornøyd: med innredning (teppet ligger feil, har det på feil sted, kommoden er ikke fin nok, den nye pynteputa er stygg, stolen jeg har siklet på i 5mnd er ikke fin når den kommer i hus.)

Det skal skinne nede i kjøkkensluket, bøkene i hylla står feil, klesskapet er bretta inn stygt...

Huden min er ikke fin nok, neglene ser ruglete ut, aldri fornøyd med håret, vil ha et annet bilde på veggen....

Kanskje jeg skal male? Jeg liker ikke lampa over spisebordet likevel... Eller spisestue-stolene... Kanskje vi bare skal bytte hele bordet? Gardinene?

Må rive ut arket og begynne på nytt fordi overskriften ble ikke helt sentrert. Kanskje jeg burde bytte ut vaskeservanten, den har en ripe.

Er det andre som har det slik? 

Anonymkode: b0261...2a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke slik, men å kalle det for OCD, altså tvangstanker, er et hån mot de som faktisk har diagnosen. 

Anonymkode: df5f2...853

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det ikke slik, men å kalle det for OCD, altså tvangstanker, er et hån mot de som faktisk har diagnosen. 

Anonymkode: df5f2...853

Det er faktisk en form for OCD der man aldri kan slappe av fordi det er alltid et eller annet rundt en som man er nødt til å fikse på. Tenk deg at du aldri får sove fordi du må ut av senga fordi et bilde henger skjevt på veggen eller fordi du glemte et eller annet, som for de fleste er helt uvesentlig, men som du ikke kan slutte å tenke på før du har fiksa det. Hvordan kan du ikke kalle det for OCD? 

Slet veldig med dette da jeg var barn, men har vokst fra det verste. Må ofte tvinge meg selv til å ikke ha alt perfekt, for ellers vet jeg at det blir sykeligt som da jeg var yngre. 

Anonymkode: 825d9...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...