AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Hei Har et spørsmål ang delt samvær. Mor nekter far samvær for hun mener gutten er så vanskelig hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær (ca 1uke). Vanligvis er han hos far annen hver helg. Nå skal far ha han i påskeferie og en ekstra uke pga mor skal flytte. For det passer henne. Noen som kanskje har en formening om hvorfor barnet er "vanskelig" hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær. Gutten er snart 3 år gammel. Veldig snill og glad når han er hos far og har ikke merket noe forandring i væremåte. Anonymkode: 40c49...7ef
Minlillesky Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Har et spørsmål ang delt samvær. Mor nekter far samvær for hun mener gutten er så vanskelig hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær (ca 1uke). Vanligvis er han hos far annen hver helg. Nå skal far ha han i påskeferie og en ekstra uke pga mor skal flytte. For det passer henne. Noen som kanskje har en formening om hvorfor barnet er "vanskelig" hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær. Gutten er snart 3 år gammel. Veldig snill og glad når han er hos far og har ikke merket noe forandring i væremåte. Anonymkode: 40c49...7ef Det kan være hans reaksjon på fraværet fra omsorgsperson han er mest med. Ser du skriver at han vanligvis er hos far annenhver helg. Litt vel drastisk for barnet å plutselig reise bort en uke til far. Ikke far som er årsaken. Men barnets reaksjon fra annenhver helg, til plutselig en uke.. Gutten er bare snart 3 år.. Etter det jeg leser her, så er det ingen myk overgang. Det er "knips" plutselig en uke... 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Det er mor som bestemmer, far har bare og rette seg til det mor sier. Anonymkode: 80a0e...155
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Har et spørsmål ang delt samvær. Mor nekter far samvær for hun mener gutten er så vanskelig hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær (ca 1uke). Vanligvis er han hos far annen hver helg. Nå skal far ha han i påskeferie og en ekstra uke pga mor skal flytte. For det passer henne. Noen som kanskje har en formening om hvorfor barnet er "vanskelig" hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær. Gutten er snart 3 år gammel. Veldig snill og glad når han er hos far og har ikke merket noe forandring i væremåte. Anonymkode: 40c49...7ef Hallo?! Flytting er jo ekstraordinert. Hun driver vel neppe med det hele tiden. Anonymkode: 46708...d51 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Barnet vårt har lidd samme greia pga mor har vært veldig ustabil med masse flytting og forskjellige tider for samvær. Heldigvis ville mor gi far hovedomsorgen slik at barnet ble bedre ivaretatt. Men selv da var samværet veldig ustabilt sammen med mor, og dette skapte jo usikkerhet i barnet. Er trist og kjenner meg igjen. Noen foreldre driter langt oppi barnet, og ønsker bare å se bra ut i andre sine øyner. Anonymkode: b0b19...251 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo?! Flytting er jo ekstraordinert. Hun driver vel neppe med det hele tiden. Anonymkode: 46708...d51 Å si ikke det. Mor til barnet vårt har flyttet 4 ganger de siste 2 årene. Noen er helt ekstreme. Anonymkode: b0b19...251 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Far prøver å få en myk overgang ved å be om hyppige samvær. Forlenge feks helgene med et par dager og slikt. Men mor er veldig vanskelig å samarbeide med. Far har hatt gutten på lengre samvær når mor skulle på ferie, langhelger og fester når det passer henne. Far venter barn den uken han må ha gutten ekstra. Har heller ikke mulighet å sende gutten til noen andre om babyen melder sin ankomst da. Så far blir satt i en ekkel knipe. Vært et sterkt ønske om delt bosted da de bor 10 min fra hverandre. Men det blir slått ned hver gang. Far synes det bare er rart at alt fungerer så fint når gutten er hos han på lengre samvær og at mor mener han er håpløs når han er hos henne. Anonymkode: 40c49...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far prøver å få en myk overgang ved å be om hyppige samvær. Forlenge feks helgene med et par dager og slikt. Men mor er veldig vanskelig å samarbeide med. Far har hatt gutten på lengre samvær når mor skulle på ferie, langhelger og fester når det passer henne. Far venter barn den uken han må ha gutten ekstra. Har heller ikke mulighet å sende gutten til noen andre om babyen melder sin ankomst da. Så far blir satt i en ekkel knipe. Vært et sterkt ønske om delt bosted da de bor 10 min fra hverandre. Men det blir slått ned hver gang. Far synes det bare er rart at alt fungerer så fint når gutten er hos han på lengre samvær og at mor mener han er håpløs når han er hos henne. Anonymkode: 40c49...7ef Gå til rettsak og fortell hvor mye bra dere gjør, og hvor håpløs mor er så ordner det seg helt sikkert Anonymkode: 46708...d51 4
Vera Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Barnet er altfor ungt for 50/50 samvær. Det er klart at et barn på 3 år reagerer - tidsperspektivet er ennå ikke utviklet, og det hele føles utrygt. I mitt hode burde alle foreldre som ønsker 50/50 deling, selv flytte inn og ut av huset barnet bor i, slik at barnet kan få fotfeste på en fast plass. Det er DIN mening at mor ikke er egnet for hovedsamvær, ikke barnets. 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Far til mine unger er veldig ustabil med samvær. Plutselig har han de annenhver helg for så å bli borte i ti uker uten en eneste lyd. Sånn har vi hatt det i to år nå. Ungene er helt pyton når de kommer tilbake fra samvær. Såpass ille at jeg nekter å få de hjem før det er leggetid så jeg kan takle problemet dagen etter. Det er ålreit med en barnefri helg, men det blir ødelagt ved tanken på at de er udregelige når de kommer hjem igjen. Tar også en uke ca å avvente dem oppførselen, så da har vi ėn fin uke sammen før det er på'an igjen. Hos oss tror jeg de reagerer sånn etter samvær fordi de er fortvila, forvirra og ikke vet når neste gang de skal til sindre far er. Ustabilitet er ikke bra for barn. Men det er nytteløst å banke inn i hodet på folk dessverre. Hvorfor deres unge oppfører seg som den gjør er ikke godt å si, men kanskje det er fordi det er noe som skjer utenfor normalen? Anonymkode: 05725...04c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Det kan rett slett være at barnet er fornærmet eller får en slags reaksjon på at han blir skilt fra primær omsorgsperson. Jeg har opplevd dette når sønnen min har vært borte en helg hos besteforeldre. Da er det gjerne et par dager med sutring før han er tilbake til gamle gode trassete treåringen min. Gudene skal vite han har det bra hos besteforeldrene, så det handler ikke om at han ikke har hatt det bra. Kanskje han til og med har det For bra der😉 Anonymkode: c4d3b...9e8 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 Foreslo ovenfor far at kanskje han kunne snakke med en familieterapeut om dette. Han virket villig, men tror dere det er en god ide å blande mor inn når de samarbeider dårlig fra før ? Vanskelig å lese et barns oppførsel.. spesielt barn som har vanskelig for å fortelle hva de mener og føler. Men håper at mere stabilitet kanskje bedrer ting, og at kanskje overgangen til ny boplass og nytt søsken ikke gir for mye inntrykk på han. Anonymkode: 40c49...7ef
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far til mine unger er veldig ustabil med samvær. Plutselig har han de annenhver helg for så å bli borte i ti uker uten en eneste lyd. Sånn har vi hatt det i to år nå. Ungene er helt pyton når de kommer tilbake fra samvær. Såpass ille at jeg nekter å få de hjem før det er leggetid så jeg kan takle problemet dagen etter. Det er ålreit med en barnefri helg, men det blir ødelagt ved tanken på at de er udregelige når de kommer hjem igjen. Tar også en uke ca å avvente dem oppførselen, så da har vi ėn fin uke sammen før det er på'an igjen. Hos oss tror jeg de reagerer sånn etter samvær fordi de er fortvila, forvirra og ikke vet når neste gang de skal til sindre far er. Ustabilitet er ikke bra for barn. Men det er nytteløst å banke inn i hodet på folk dessverre. Hvorfor deres unge oppfører seg som den gjør er ikke godt å si, men kanskje det er fordi det er noe som skjer utenfor normalen? Anonymkode: 05725...04c Ikke alltid lett dette. Gammel er barna ? Blir det bedre når de blir eldre mon tro ? Foreslo for mor at kanskje de kunne flytte enda nærmere hverandre slik at gutten fikk det enklere når han ble større med tanke på skole og venner. Håper jo selvsagt at de samarbeider mere framover.. blir mye forandring til gutten. Anonymkode: 40c49...7ef
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mor som bestemmer, far har bare og rette seg til det mor sier. Anonymkode: 80a0e...155 Hvem har sagt at mor har råderett over barna? Vil no tro at det skal to til for å lage et barn? Anonymkode: 40c49...7ef
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnet vårt har lidd samme greia pga mor har vært veldig ustabil med masse flytting og forskjellige tider for samvær. Heldigvis ville mor gi far hovedomsorgen slik at barnet ble bedre ivaretatt. Men selv da var samværet veldig ustabilt sammen med mor, og dette skapte jo usikkerhet i barnet. Er trist og kjenner meg igjen. Noen foreldre driter langt oppi barnet, og ønsker bare å se bra ut i andre sine øyner. Anonymkode: b0b19...251 Ikke lett dette nei.. bra barnet har det fint hos far mor har flyttet 2 ganger siste 3 årene. Sender ofte gutten bort når det er snakk om fester og langweekender med venninner.. Far kjøpte seg et nytt hus da det ble slutt mellom de. Så det har ikke vært mye flytting. Men når far ønsker hyppigere og faste samvær så blir det ikke godtatt. Han må planlegge samvær med tanke på jobben sin og familien. De ble ikke enige om sommerferien.. ender vel med at han ikke får ha sommerferie med gutten i det hele tatt.. Jeg ba far om å ta seg en tur på familievernkontoret for å ta seg en prat med de.. Anonymkode: 40c49...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #16 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Har et spørsmål ang delt samvær. Mor nekter far samvær for hun mener gutten er så vanskelig hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær (ca 1uke). Vanligvis er han hos far annen hver helg. Nå skal far ha han i påskeferie og en ekstra uke pga mor skal flytte. For det passer henne. Noen som kanskje har en formening om hvorfor barnet er "vanskelig" hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær. Gutten er snart 3 år gammel. Veldig snill og glad når han er hos far og har ikke merket noe forandring i væremåte. Anonymkode: 40c49...7ef Er det fars nye dame som spør? Anonymkode: ae1c3...077
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #17 Skrevet 10. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det fars nye dame som spør? Anonymkode: ae1c3...077 Fars søster faktisk Anonymkode: 40c49...7ef 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #18 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, Vera79 skrev: Barnet er altfor ungt for 50/50 samvær. Det er klart at et barn på 3 år reagerer - tidsperspektivet er ennå ikke utviklet, og det hele føles utrygt. I mitt hode burde alle foreldre som ønsker 50/50 deling, selv flytte inn og ut av huset barnet bor i, slik at barnet kan få fotfeste på en fast plass. Det er DIN mening at mor ikke er egnet for hovedsamvær, ikke barnets. Nei, en 3 åring kan fint ha 50/50. Hvis mor er uenig såkanjo hun si fra seg sin del av de 50 og gi mer til far i så fall. Anonymkode: cdb04...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lett dette nei.. bra barnet har det fint hos far mor har flyttet 2 ganger siste 3 årene. Sender ofte gutten bort når det er snakk om fester og langweekender med venninner.. Far kjøpte seg et nytt hus da det ble slutt mellom de. Så det har ikke vært mye flytting. Men når far ønsker hyppigere og faste samvær så blir det ikke godtatt. Han må planlegge samvær med tanke på jobben sin og familien. De ble ikke enige om sommerferien.. ender vel med at han ikke får ha sommerferie med gutten i det hele tatt.. Jeg ba far om å ta seg en tur på familievernkontoret for å ta seg en prat med de.. Anonymkode: 40c49...7ef Familievernkontoret holder som regel nesten uforbeholdent med mor, så han bør ikke få håpet sitt alt for høyt opp. Anonymkode: cdb04...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Har et spørsmål ang delt samvær. Mor nekter far samvær for hun mener gutten er så vanskelig hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær (ca 1uke). Vanligvis er han hos far annen hver helg. Nå skal far ha han i påskeferie og en ekstra uke pga mor skal flytte. For det passer henne. Noen som kanskje har en formening om hvorfor barnet er "vanskelig" hver gang han kommer tilbake etter lengre samvær. Gutten er snart 3 år gammel. Veldig snill og glad når han er hos far og har ikke merket noe forandring i væremåte. Anonymkode: 40c49...7ef Det er ganske vanlig. Ungen er jo bare to år og det er naturlig at det blir reaksjoner når de er lenge borte fra den som de ser mest. Det er naturlig at far ikke får noen forandringer i væremåten, det kommer hos den som barnet er tryggest på. Gutten ser jo de voksne i barnehagen oftere enn han ser faren sin. Anonymkode: 6a4af...1ce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå