Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Hei, jeg kjøpte for en uke siden en gullfiskbolle, mat, hpbalanserende middel, steiner, akvariesalt, plante og to nydelige slørhaler, men de begge døde etter en uke. Jeg fikk ingen beskjed om at det var en stor sjanse for at fiskene ville dø etter såpass kort tid av dyrebutikken. Jeg har senere lest at slørhaler ikke skal oppbevares i bolle siden de griser mye og vil amoniakkforgifte vannet. Jeg ble irritert og gikk for å snakke med de i dyrebutikken da jeg fant ut dette. Men her ble jeg avblåst og snakket til som om jeg var dum fordi jeg "ikke skjønte at gullfisker dør". Men jeg mener at jeg ikke har fått riktig informasjon om varen jeg har kjøpt og har ikke selv gjort en feil når det kommer til hva jeg skal gjøre med disse fiskene. Spørsmålet er: går dette det grann på reklamasjonsretten min? For jeg har her kjøpt en vare som ikke fungerer som den skal. Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Ingen fisker skal være i en liten bolle. Så her har dyrebutikken driti på leggen. Anonymkode: 680d5...2c4 11
Illuminatum Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fisker skal være i en liten bolle. Så her har dyrebutikken driti på leggen. Anonymkode: 680d5...2c4 Jeg har nå hatt små fisker i gullfiskbolle over lenger tid. Alt avhenger av arten.
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fisker skal være i en liten bolle. Så her har dyrebutikken driti på leggen. Anonymkode: 680d5...2c4 Men har jeg noen rett til å klage?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Det er ikke for mye forlangt at man gjør et kjapt googlesøk selv, når man kjøper kjæledyr! Det er levende vesner, ikke en støvsuger! Du er like mye å klandre som butikken! Bruk bollen som vase, og se på det som en dyrekjøpt erfaring! Også kan du skamme deg litt! Anonymkode: be807...e58 9
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke for mye forlangt at man gjør et kjapt googlesøk selv, når man kjøper kjæledyr! Det er levende vesner, ikke en støvsuger! Du er like mye å klandre som butikken! Bruk bollen som vase, og se på det som en dyrekjøpt erfaring! Også kan du skamme deg litt! Anonymkode: be807...e58 Skammer meg masse, tro meg:( men jeg synes butikken gjør en feil når de kan selge varer og tjenester på denne måten?
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2017 Jeg brukte mye penger på dette, tenkte det var en langvarig investering.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 Mange dyrebutikker har null kompetanse på dyr. De får litt info i form av noen brosjyrer osv, ellers går det på normalt vett. Kaniner er det mange som mener at man kan ha i et bur feks. Feil feil feil Anonymkode: 680d5...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 1 minutt siden, Milla123456789 skrev: Jeg brukte mye penger på dette, tenkte det var en langvarig investering. Dyrebutikken har gitt deg feil opplysninger, men det er du som til syvende og sist drepte dyrene. Hvis du kjøpte en hund av en oppdretter, som sa at denne rasen kan du bære i en plastpose, ville du gjort det da? Ville du kanskje sjekket med en kilde som ikke tjente penger på deg først...? Hunden hadde blitt kvalt, og det ble fiskene dine også! Anonymkode: be807...e58 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 Fisker er ikke så enkelt som folk skal ha det til. De dør lett, det er en mer en hobby enn noe annet. Det er vanskelig å holde dem i live. Jeg ga opp etter 2 måneder. Jeg fulgte alle råd og veiledning fra div grupper på facebook. Anonymkode: 64f67...636 2
Perle Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 (endret) Kjøp en kampfisk. Endret 9. mars 2017 av Perle
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2017 11 minutter siden, Sarya skrev: Fikk du hjelp til å velge i butikken? Jepp hun i butikken sa jeg kunne ha opp til 5 slørhaler i den bollen
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #14 Skrevet 9. mars 2017 2 minutter siden, Milla123456789 skrev: Jepp hun i butikken sa jeg kunne ha opp til 5 slørhaler i den bollen Jeg synes de i så fall burde ha skammevett nok til å gi deg pengene tilbake. Man bør kunne stole på hva de ansatte sier. Anonymkode: f469b...05e 6
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #15 Skrevet 9. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de i så fall burde ha skammevett nok til å gi deg pengene tilbake. Man bør kunne stole på hva de ansatte sier. Anonymkode: f469b...05e Helt enig med deg:) skal snakke med sjefen deres. Men er redd for at de skal avblåse meg siden jeg er ung og er redd for at de tror det vil være lett å lure meg..
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fisker er ikke så enkelt som folk skal ha det til. De dør lett, det er en mer en hobby enn noe annet. Det er vanskelig å holde dem i live. Jeg ga opp etter 2 måneder. Jeg fulgte alle råd og veiledning fra div grupper på facebook. Anonymkode: 64f67...636 Det er IKKE vanskelig å holde fisk i live. Når fisken dør er det nesten alltid mennesklig feil. Og hvis de dør, er det ikke slik at de plutselig en dag flyter med buken i været. Gullfisker som blir kvalt av ammoniakk viser symptomer i flere dager! Hvis denne dyresjappa presset på henne utstyr for massevis av penger har hun helt sikkert fått med en test for ammoniakk. Den er tydeligvis ikke brukt. Kunden har i dette tilfellet brukt varen (et levende dyr) feil. Dyrebutikken har gitt mangelfull veiledning, men ansvaret for et levende dyr ligger til syvende og sist på eieren! Bollen, og alt det andre, er det ingenting galt med, så de kan hun ikke forvente erstatning for. Hun bør kanskje få igjen pengene for fisken... Anonymkode: be807...e58 1
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #17 Skrevet 9. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er IKKE vanskelig å holde fisk i live. Når fisken dør er det nesten alltid mennesklig feil. Og hvis de dør, er det ikke slik at de plutselig en dag flyter med buken i været. Gullfisker som blir kvalt av ammoniakk viser symptomer i flere dager! Hvis denne dyresjappa presset på henne utstyr for massevis av penger har hun helt sikkert fått med en test for ammoniakk. Den er tydeligvis ikke brukt. Kunden har i dette tilfellet brukt varen (et levende dyr) feil. Dyrebutikken har gitt mangelfull veiledning, men ansvaret for et levende dyr ligger til syvende og sist på eieren! Bollen, og alt det andre, er det ingenting galt med, så de kan hun ikke forvente erstatning for. Hun bør kanskje få igjen pengene for fisken... Anonymkode: be807...e58 Fikk ingen test for amoniakk, nei. Da jeg kom og så ifra sa de at jeg burde kjøpt en sånn som testa alt dette, men det var ikke noe jeg fikk beskjed om den dagen jeg tassa inn på dyrebutikken og sa at jeg aldri har hatt fisk før og ønsket alt av utstyr til å ha en. Hun sa da jeg kom inn igjen idag at hun ikke ville prøve å selge meg en sånn for da ville jeg ikke kjøpt noen av tingene. Rett og slett opprørende når jeg ber om hjelp fra en jeg tenker at kan dette
Mrs.Under Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 Hei Ts Pengene tilbake får du neppe, men jeg er litt rystet over butikken som mener at du kan ha 5 slørhaler i en bolle. Jeg har hatt slørhaler, og de kan være vanskelig å holde i live om du ikke sørger for rett vannkvalitetet, de bæsjer rett og slett mye! Derfor mener jeg at bør de holdes i akvarium med pumpe som renser vannet. Dyrkjøpt erfaring for deg dette gitt, men les deg litt opp på fisk generelt, og velg en annen sort til å ha i bolle. Fisk er fint, men krever kunnskap! Lykke til videre! 1
Milla123456789 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter #19 Skrevet 9. mars 2017 1 minutt siden, Mrs.Under skrev: Hei Ts Pengene tilbake får du neppe, men jeg er litt rystet over butikken som mener at du kan ha 5 slørhaler i en bolle. Jeg har hatt slørhaler, og de kan være vanskelig å holde i live om du ikke sørger for rett vannkvalitetet, de bæsjer rett og slett mye! Derfor mener jeg at bør de holdes i akvarium med pumpe som renser vannet. Dyrkjøpt erfaring for deg dette gitt, men les deg litt opp på fisk generelt, og velg en annen sort til å ha i bolle. Fisk er fint, men krever kunnskap! Lykke til videre! Tusen takk:) skal jeg bare gi opp å prøve å få pengene tilbake synes du? Har mistet litt trua nå..:((
Mrs.Under Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Akkurat nå, Milla123456789 skrev: Tusen takk:) skal jeg bare gi opp å prøve å få pengene tilbake synes du? Har mistet litt trua nå..:(( Det begrenser seg til hvor mye JEG hadde orket å bruke av min tid for å få tilbake penger for to slørhaler, de er jo ikke SÅ kostbare. Rens opp i bollen, la vannkvaliteten gå seg til, mål med ph, og gå til en annen dyrebutikk og kjøp to nye fisk, som ikke er slørhale. (og så spør du om det er garanti på fiskene....) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå