Gå til innhold

Venninne med nydiagnostisert artritt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en god venninne som for noen dager siden fikk vite at hun har artritt (type og prognose er ikke avklart). Hun er i utgangspunktet svært aktiv, glad i å gå på fjellet, i å stå på ski og i å trene. Dette er ting som har vært umulig for henne den siste tiden. Målet er at alt dette skal bli hverdagslige ting for henne igjen, men legene sier hun kan vente seg en lang og tung tid med medisinutprøving etc før hun kommer dit.

For å vise at vi er der for henne, har jeg lyst til å gi henne en oppmuntring i form av en gavekurv el. med både noe jeg vet hun liker, men også gjerne noe som kan lindre plagene hennes litt om det finnes. Jeg har veldig lite erfaring med artritt naturlignok (vi er i starten av tredveårene) og håper derfor at noen der ut har noen tips til hva som kan hjelpe på plagene hennes (ved siden av en gigantisk bæremeis som kan få henne på fjellet igjen selvsagt, men det får bli fase 2 ;) )

Tusen takk på forhånd for alle tips!

Anonymkode: a1bd2...cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koslige tanker.Har selv artritt i alle ledd.Det begrenser en del men ... det er fult mulig å gjøre ting.Utredning er viktig,samme er medisiner.

Artritt folk trenger omega 3 fettsyrer mer enn andre .Det er jo noe du kan tenke på. Men vanligvis er trening,medisiner osv beste måten å leve med artritt.Det kan gjøre sinnsykt vondt i lange tider,for så å ha en litt mer "rolig" periode.

Gjest Birti
Skrevet (endret)

Endret av Birti
AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, March 09, 2017 den 8.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har en god venninne som for noen dager siden fikk vite at hun har artritt (type og prognose er ikke avklart). Hun er i utgangspunktet svært aktiv, glad i å gå på fjellet, i å stå på ski og i å trene. Dette er ting som har vært umulig for henne den siste tiden. Målet er at alt dette skal bli hverdagslige ting for henne igjen, men legene sier hun kan vente seg en lang og tung tid med medisinutprøving etc før hun kommer dit.

For å vise at vi er der for henne, har jeg lyst til å gi henne en oppmuntring i form av en gavekurv el. med både noe jeg vet hun liker, men også gjerne noe som kan lindre plagene hennes litt om det finnes. Jeg har veldig lite erfaring med artritt naturlignok (vi er i starten av tredveårene) og håper derfor at noen der ut har noen tips til hva som kan hjelpe på plagene hennes (ved siden av en gigantisk bæremeis som kan få henne på fjellet igjen selvsagt, men det får bli fase 2 ;) )

Tusen takk på forhånd for alle tips!

Anonymkode: a1bd2...cc4

Turer kan fjerne tanker på det vonde. Artritt er veldig smertefullt. Utmattende.

Anonymkode: 67c4d...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...