Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei :) usikker på om emnet er plassert rett, men.. har tenkt å reise til NY våren 2018, og lurer på om noen har erfaringer med Gateway? Hvordan er det med boplass? Står på nettsiden at prisen inkluderer boplass men vet ikke helt om dette er tilfelle? Og hvor mye støtte man kan få av lånekassen? Håper på svar :) 

Endret av Marih
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til Gateway, men hvis det står at prisen inkluderer boplass så gjør den jo det.

AnonymBruker
Skrevet

Mye har vel endret seg siden jeg var der, men hvis de nå inkluderer boplass så gjør det vel det. Sikkert ikke den kjekkeste plassen men det meste er sentralt i NYC. Sjekk om boforholdene er ikke er i JC, da er det litt mer reise til sentrum. Jeg fikk fullt stipend og lån, men anbefaler godt med lommepenger i tillegg. Det er lett å reise rundt fra NYC og det er masse kjekt å finne på så anbefaler at du blir et Ja-menneske.

Lånekassen har støttekalkulator, sjekk ut den :)

Det var et kjekt opphold, men ikke ta det så høytidlig. Bestå eksamen og ha det kjekt!

Anonymkode: 6faca...577

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) ca. hvor mye lommepenger trengte du? Hadde du jobb der nede? Er redd for å få lite støtte fra lånekassen og slite med å betale. Må isåfall bruke absolutt alle pengene mine..

Skrevet
På 9.3.2017 den 11.55, Marih skrev:

Tusen takk for svar :) ca. hvor mye lommepenger trengte du? Hadde du jobb der nede? Er redd for å få lite støtte fra lånekassen og slite med å betale. Må isåfall bruke absolutt alle pengene mine..

Ikke lov å jobbe på studentvisum i USA, så pengene må du spare opp før du drar.

Skrevet
6 timer siden, reiseglad skrev:

Ikke lov å jobbe på studentvisum i USA, så pengene må du spare opp før du drar.

okei! takk

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3/9/2017 den 17.55, Marih skrev:

Beklager sent svar

Jeg brukte nok 40000 kr i tillegg til stipend. Jeg hadde bestemt på forhånd at jeg skulle kose meg og jobbet ekstra slik jeg hadde en del penger. 

Anonymkode: 6faca...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...