AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 http://www.nettavisen.no/livsstil/studie-norge-er-nesten-verdens-beste-land-for-kvinner/3423320728.html Anonymkode: 688b2...860
Gjest Axl Rose Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Kvinner i Norge har ingenting å klage over i forhold til kvinner i andre land. DE er det synd på! De som kjemper for dem holder jeg med.
Skram Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Kvinner i Norge lider nok ikke totalt sett noe mer enn menn i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Vi har det jævla fint i Norge, trist mange ikke ser det Anonymkode: 6293f...d72 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 32 minutter siden, Bootyhunter skrev: Kvinner i Norge har ingenting å klage over i forhold til kvinner i andre land. DE er det synd på! De som kjemper for dem holder jeg med. Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c 3
debatant Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c Det finnes folk det faktisk er synd på. Hvorfor ikke støtte dem. Kvinner er ikke av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c Hvem skal vi hjelpe: De som sulter eller de som er lei av samme pålegget på brødskiva? Anonymkode: e964d...5a7 1
Gjest Axl Rose Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c De færreste voldtar. De færreste driver med vold, men flere og flere kvinner gjør det. Likevel fåtall i forhold til de som ikke driver med sånt. Å vaske i sitt eget hjem for ei kvinne tror jeg ikke er så ille. Ingen kvinner jeg kjenner har klaget på det. De vil ikke leve i skitt heller. Det finnes fortsatt to kjønn og det må dere godta. Kvinner er kvinner, menn er menn, Kvinner skal ikke bli menn. Hvor mye de får i lønn må komme an på hvem som jobber hardest. Så nei. Hjelp de som TRENGER hjelp. Det tar jeg seriøst. Norge har til og med KVINNELIG statsminister så ikke klag! Vær glad dere lever i Norge og kjemp for de som virkelig trenger hjelp. Hvordan hadde du følt deg hvis du ble tvunget i ung alder til å bli giftet bort med noen du ikke få velge selv bare for du er kvinne? Blitt steinet og kalt skitten for du ble voldtatt av menn? Ikke fått sjansen til utdanning? Å dere tenker bare på mer likestilling i Norge som alt er likestilt? Seksuell trakassering, vold og voldtekt er noe som alltid vil finnes i hele verden. Dessverre. Også blant menn. Ikke BARE kvinner som opplever det skjønner du. Flere og flere menn opplever det. Endret 8. mars 2017 av Axl Rose
Gjest Axl Rose Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har det jævla fint i Norge, trist mange ikke ser det Anonymkode: 6293f...d72 Du skjønner, visse blir aldri fornøyd før de føler mer makt. Godt de fleste tenker på de som virkelig har det vondt foran alt annet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 På 8.3.2017 den 20.18, AnonymBruker skrev: Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c Kvinner tjener mer enn menn frem til de fyller 35 år, så du kan ta den underbetaltheten og stappe den langt opp bak. Er grundig lei av at folk kommer med den løgnen der. Menn blir også jevnlig trakassert, både seksuelt og vanlig, og mange blir utsatt for seksuelle overgrep og annen vold, men stigmaen her for å få hjelp etter voldtekt er uendelig mye høyere enn for kvinner. Patriarkiet eksisterer ikke. Ja, kvinner gjør mer rent husarbeid, men hvis man tar med alt annet som mannen gjør med snømåking, skifting av dekk, oppussing av hus + det han gjør hjemme så er det nesten 50/50, litt i mannen sin favør. Anonymkode: 13c0d...b7f 1
Example Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 På 8.3.2017 den 20.18, AnonymBruker skrev: Det at andre har det enda verre, er ingen grunn til å være fornøyd med kvinnenes stiling i Norge pr i dag. Kvinnene er fortsatt underbetalt, de tar fortsatt brorparten av husarbeidet og ansvaret for det praktiske i familiene, de blir jevnlig trakassert seksuelt, og svært mange blir utsatt for alvorlige seksuelle overgrep og annen vold. Vi har fremdeles et samfunn der menn innehar de fleste ledende posisjoner, og patriarkatet vet å vedlikeholde seg selv så lenge mannsveldet ikke blir brutalt revet ned. Det er viktig å åpne folks øyne så alle blir oppmerksomme på kvinnefiendtlige holdninger som er svært utbredt i samfunnet. Også i Norge er det derfor behov for kvinnekamp. Anonymkode: 60f8c...58c Forskning viser at menn jobber mest, totalt sett om man legger sammen arbeid i hjemmet og på jobb. Om tallene for husarbeid skal endre seg må også kvinner jobbe mer, rett og slett. Det er ganske naturlig at den som har mest fritid utenfor jobb, gjør mest hjemme, uavhengig av kjønn. Og her har man også muligheter til å velge. Velger man en mann som ikke gidder å gjøre husarbeid, så får man stå til ansvar for det valget. Enten gjøre noe med det, eller la være. I et land hvor vi har kvinnelig statsminister, forsvarsminister og finansminister, så kan det vanskelig sies at det er noe "patriarkat". At flere menn er toppledere, handler om karriereveier. Kvinner og menn tjener like mye, i det jobbene man har valgt. Sier seg selv at man tjener bedre i enkelte yrker enn andre. Offentlige ansatte vil aldri kunne fullt ut konkurrere lønningsmessig med private ansatte med lik utdanning. Det har med økonomi å gjøre, for at vi ikke skal gå under som stat. Hilsen offentlig ansatt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner tjener mer enn menn frem til de fyller 35 år, så du kan ta den underbetaltheten og stappe den langt opp bak. Er grundig lei av at folk kommer med den løgnen der. Menn blir også jevnlig trakassert, både seksuelt og vanlig, og mange blir utsatt for seksuelle overgrep og annen vold, men stigmaen her for å få hjelp etter voldtekt er uendelig mye høyere enn for kvinner. Patriarkiet eksisterer ikke. Ja, kvinner gjør mer rent husarbeid, men hvis man tar med alt annet som mannen gjør med snømåking, skifting av dekk, oppussing av hus + det han gjør hjemme så er det nesten 50/50, litt i mannen sin favør. Anonymkode: 13c0d...b7f Mannssjåvinister og kvinneundertrykkere har vi åpenbart mer enn nok av fortsatt. Anonymkode: 60f8c...58c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Et land kan fortsatt være et høl til tross for kvinnelig toppolitiker, som Benazir Bhutto i Pakaistan. Er det fint å være kvinne i Norge? Ja! Vi har mange muligheter i dagens samfunn som kvinner før oss ikke hadde Det betyr ikke at vi ikke kan endre på saker og ting; når man i tråden nærmest hevder at kvinne- og likestillingskampen er over fordi mannfolka bytter dekk og dermed gjør like mye hjemme - altså, er han eier i et transportfirma og bytter alle dekka på vogntoga selv, eller? Likevel, dette er holdningsarbeid som både menn OG kvinner må jobbe med, i Norge. Hvilke holdninger? Holdninger begge kjønn innehar; at kvinner ikke skal ha noe med mannearbeid å gjøre, mannfolk har ikke peilig må husstell. Bare SLUTT, alle dere som tenker sånn! Anekdote: mor, stefar, broren min og jeg var alle på hytta. Hvem skal stable bagasjen i bilen? Hvem skal vaske kjøkkenet og støvsuge? Gjett hvem som måtte gjøre sistnevnte. Det var undertegnende (som er hunkjønn). Dette var det mamma som ga ordre om. En annen gang, på den samme hytta, hadde de kjøpt et nytt bord som skulle skrus sammen. Gjett hvem som gjorde det? Jo, stefar og broren min. Jeg fikk ikke lov. Dette er en NORSK familie. Jeg vil utdanne meg innen et typisk mannfolkyrke, yrkesfag, altså. Ikke adm.dir i et stort selskap. Faren min og broren min er positive til dette - jeg føler jeg har full støtte. Mamma? Nei, jeg kan jo jobbe på et hotell eller noe. Det er disse holdningene jeg som kvinne i Norge i 2017 vil til livs; at jeg ikke vil være begrensa av hvilket kjønn jeg har - at andre tenker jeg kan ikke gjøre ditten, datten, fordi jeg er kvinne. At det ikke passer seg for kvinner å være sånn, tenke sånn, oppføre seg sånn. Hvilke andre holdninger, som jeg tror kvinner har mer skyld i enn menn? At vi skal være så jævlig selvoppofrende, hele tida. SÆRLIG babytida. Jeg blir rett og slett kvalm av det jeg leser inne på graviditets- og babyunderforumet. Kjære andre damer: gi faen. Seriøst. Babyen overlever at du ikke ammer. Babyen overlever keisersnitt. Babyen overlever å overnatte hos andre før den er tre år. Dessverre føler jeg at jeg faller mellom to stoler, fordi jeg ikke kan stå innafor innlegg skrevet av det jeg regner med er menn; "buuhu vi bytter dekk og klipper gress, dumme norske kvinner vet ikke hvor godt de har det", og samtidig er jeg ikke typisk damete av meg. Jeg VIL bli noe, vil ikke gå i kvinnefella. Jeg vil klare ting selv (male, bytte dekk, hvilken som helst idiot kan klippe gresset - forresten, slutt å grin, heller å klippe gresset enn å nekte meg mer enn to timer sammenhengende søvn fordi "stakkars baby må ammes".) Så jo, vi kvinnfolk er heldige som er født i Norge. Det betyr ikke at vi ikke kan jobbe med ting som ikke er greit i Norge i henhold til kjønn, som for min del, går mye på holdninger. Anonymkode: 0b049...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannssjåvinister og kvinneundertrykkere har vi åpenbart mer enn nok av fortsatt. Anonymkode: 60f8c...58c Og kvinnelige sjåvinister og folk som elsker diskriminering har vi også åpenbart mer enn nok av fortsatt. Anonymkode: 13c0d...b7f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå