Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Sirkelen
Skrevet
På 12.3.2017 den 22.34, Drizzt skrev:

Sverige er det Norge er på vei til å bli hvis man stemmer de innvandringsliberale partiene i høst. Jeg begynner å lure på om asyl- og innvandringspolitikken er blitt vår tids viktigste spørsmål. 

Dessverre har det endt opp som det. Uansett hva man ellers brenner for i samfunnet, så skjønner jo flere og flere at det går dit høna sparker om innvandringen ikke blir stoppet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge komiske Ali, så finnes det ingen problemer i Sverige.

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Har vært lite om dette på nyhetene i det siste. Hvordan går det i Sverige nå?

Skrevet
nebbete fugl skrev (2 timer siden):

Har vært lite om dette på nyhetene i det siste. Hvordan går det i Sverige nå?

Jeg har ingen inntrykk at de har tatt det alvorlig.

Og med angrepet på Erik Jensen er vi på vei dit vi også.

• Liker 1
Skrevet
On 3/12/2017 at 10:34 PM, Drizzt said:

Sverige er det Norge er på vei til å bli hvis man stemmer de innvandringsliberale partiene i høst. Jeg begynner å lure på om asyl- og innvandringspolitikken er blitt vår tids viktigste spørsmål. 

Den griper inn i alt, og overskygger det meste, til og med strømkrisen.

Fellestrekket er i begge tilfeller milevis avstand mellom de folkevalgte og flertallet i befolkningen. 

• Liker 3
Skrevet
StovnerJune skrev (På 1.10.2019 den 10.15):

Det ulmer under overflaten i Sverige. Det tvers i gjennom trygge og trivelige landet jeg husker fra barndommen har forandret seg veldig. På overflaten er Sverige et rikt land der alt fungerer, men under overflaten har man daglige hendelser med gjengvold, organisert kriminalitet, opptøyer, religiøs fanatisme, omvendt rasisme mot hvite svensker og innvandrere som voldtar svenske jenter over en lav sko. Jeg ser de samme tendensene i Oslo også, men ikke så intenst.

Jepp, dette her.

Det har virkelig blitt fryktelig jævlig fryktelig fort.

Og ingenting tyder på at det snur før det blir ENDA verre.

Skrevet
Madame Butterfly skrev (12 timer siden):

Den griper inn i alt, og overskygger det meste, til og med strømkrisen.

Fellestrekket er i begge tilfeller milevis avstand mellom de folkevalgte og flertallet i befolkningen. 

Sant nok. 

Nå har folket valgt innvandringsliberale partier, så det kommer til å bli bare verre.

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2017 den 11.32):

Jeg synes det mest skremmende er at svenske medier og mange politikere fortsatt prøver å late som at alt er bra. Dessverre finner man samme tendensen i Norge.

Anonymkode: 2f077...8af

Det kan man vel trygt si, åtte år senere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2017 den 15.06):

For noen uker siden ble et ungt par i Stockholm vitne til et mord. I Går ble de begge likvidert av morderne. Jeg synes det er skremmende stakkars de små barna som har mistet begge foreldrene.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xo5kl/polisens-teori-darfor-mordades-paret-i-hallonbergen

Blir samme som her i Oslo (kanskje litt verre i Sverige, men ikke mye). 

Skrevet (endret)

venstresiden sin naive innvandringspolitikk har ført til dette.  Bør ikke venstresiden også nå ta ansvar og rydde opp?  De skal jo sitte med makten her i Norge i 4 år.  Vi får se hva som skjer.

Endret av Stina234
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Druid skrev (På 2.1.2022 den 1.23):

Jeg har ingen inntrykk at de har tatt det alvorlig.

Og med angrepet på Erik Jensen er vi på vei dit vi også.

Ble Eril Jensen angrepet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2017 den 15.06):

For noen uker siden ble et ungt par i Stockholm vitne til et mord. I Går ble de begge likvidert av morderne. Jeg synes det er skremmende stakkars de små barna som har mistet begge foreldrene.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xo5kl/polisens-teori-darfor-mordades-paret-i-hallonbergen

Det går fram av artikkelen at de uttalte seg til politiet om hva de så. Derfor blir det jo tilgang til deres data og advokater som jobber for gjenger kan enkelt finne utav hvem det er.

OM dette til syvende og sist gjelder viktige saker, så er nok ikke dette noe sjakktrekk nei¨.

De fleste som blir skutt eller overfalt skyldes jo stort sett tyngre greier og hvis ikke er det sjelden en ikke kan forsvare seg.

Moralen i historien blir derfor at å uttale seg til politiet er alltid lite lurt. De vil ikke beskytte deg, men derimot bruke alt fra deg i sitt eget velbefinnende. 

I Norge er det å passe på seg selv en oppskrift til å ha mer trygghet i livet. Det er sjelden at store kriminelle miljøer går etter uskyldige vanlige folk. 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (24 minutter siden):

Ble Eril Jensen angrepet? 

Hele rettsaken og dommen på Erik Jensen var fundert i å skade opplegget han skapte for å stoppe gjengene. Jeg sier ikke at han er uskyldig, men årsaken til at det var så viktig for politiet å diskreditere han, var ikke at han var korrupt, men at den gruppen som han var sjef for, var så effektiv. Over 2 ti-år kvelte han gjengene fra å få sikkert fotfeste. 

For det betydde at  oppklaringsprosenten ikke forsvarte budsjettene.

Man ønske et innsatsperspektiv på politiarbeidet tilsvarende utviklingen i Sverige, ikke forebyggende gjengknusing. Grunnlaget for at politiet skal fortjene ytterliger budsjettutvidelser er at det er synlig at politiet gjør en jobb.

Skrevet
Druid skrev (3 timer siden):

Hele rettsaken og dommen på Erik Jensen var fundert i å skade opplegget han skapte for å stoppe gjengene. Jeg sier ikke at han er uskyldig, men årsaken til at det var så viktig for politiet å diskreditere han, var ikke at han var korrupt, men at den gruppen som han var sjef for, var så effektiv. Over 2 ti-år kvelte han gjengene fra å få sikkert fotfeste. 

For det betydde at  oppklaringsprosenten ikke forsvarte budsjettene.

Man ønske et innsatsperspektiv på politiarbeidet tilsvarende utviklingen i Sverige, ikke forebyggende gjengknusing. Grunnlaget for at politiet skal fortjene ytterliger budsjettutvidelser er at det er synlig at politiet gjør en jobb.

Å, sånn ja. Det er jo og en måtte å se det på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...