Gå til innhold

Uhyggelig i Sverige.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de skriver at bildt sier at trump svartmaler sverige. Stor forskjell. En avis skal formidle forskjellige meninger og sider. Utrolig hvor mange som ikke forstår hvordan massemedia fungerer her inne.

Anonymkode: 54635...2e7

Det er litt rart hvor kreative avisene er til å finne og fremheve personer som har et likt politisk synspunkt som de selv.

Det samme er begrepet "sier en ekspert til VG"

Det er ikke noe feil med å gjengi det Bildt sier, men det er lett å bevise at han tar feil.

Anonymkode: b1333...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for innlegg med hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk bryr seg ikke om dette (før det er for sent). De er mer opptatt av Melodi Grand Prix og interiør-blogger og annet tullball mens verden går til helvete utenfor stuevinduet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 9.52, Druid skrev:

En liten uskyldig setning jeg hadde hatt lyst å få utdypet:

Mannen som mördades i Hallonbergen under tisdagen skulle infinna sig klockan 13 i morgon, den åttonde mars, i Uppsala tingsrätt där han stod som tilltalad i ett annat mål.

 

Unnskyld at jeg svarer så sent. Jeg har mye å gjøre, og kan bare skrive et par innlegg nå og da.

I følge Uppsala Tingsrett (Uppsala TR B 3565-16), så var offeret J en mindre kriminell, det var tatt ut tiltale for cannabisbeslag, medvirket i cannabisdyrking, ulovlig besittelse av startpistol, og kjøring i narkotikapåvirket tilstand.

Dette er et offentlig dokument og åpent for allmennheten.

Dagens Nyheter hevder at J ville vitne om en større hasjplantasje. Mannen J skulle møte i retten neste dag, og det gjaldt nettopp disse forholdene. http://www.dn.se/sthlm/mordoffer-i-hallonbergen-hade-avslojat-knarkfabrik/

Kilder innen politiet sier derimot at J er vitne i en drapssak. To av mennene som hugg han ned er under etterforskning for et drap i Stockholm tidligere i år.  http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/G76W9/de-misstankta-for-dubbelmordet-ar-kopplade-till-annan-mordutredning

Vi vil ikke få vite det med mindre noen av gjerningsmennene forklarer seg. Og slik det kriminelle miljøet i Sverige er, så er det å samarbeide med politiet jevngodt med dødsdom.

Det som er sikkert, er at kvinnen R ble angrepet først, da hun åpnet døren. Mannen J, flyktet fra leiligheten, og ble tatt igjen og hugd ned på gaten. Mens han løp, ringte han 112 og oppga navnet på minst en av de som forfulgte han. Han kjente gjerningsmennene. Politiet rykket straks ut.

Den ene av gjerningsmennene satt over J og hugg han gjentatte ganger, når politiet kom, slik at politiet ble vitne til drapet. Han stanset ikke før politiet løsnet skudd.

Gjerningsmennene var sværrt unge, de yngste 15 og 16 år. 15-åringen kan ikke dømmes. Han er allerede løslatt, bare noen timer etter. I følge anklageren har han hatt en passiv rolle. 16-åringen kan få maks 4 år i ungdomsanstalt. Det blir sikkert mindre enn fire år.

De eldste, 20 og 21 år, vil selvsagt bli stilt til ansvar som voksne, men gitt Sveriges milde lover, og at forsvarerene kommer med den vanlige oppramsingen av ulykkelig barndom, traumer, psykisk sykdom, psykose på grunn av at de var i rus, så vil de få en kortere straff. Mulig at de ikke blir kjent tilregnelige. En av de tiltalte lo og flirte når han ble framstilt for retten.

Kilde på at tiltalte lo: http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/haktningsforhandlingar-efter-dubbelmordet-i-hallonbergen/

Kilde på at politiet måtte løsne skudd: http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/tre-man-begars-haktade-for-dubbelmordet-i-hallonbergen/

 

Endret av ops2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det mest skremmende er at svenske medier og mange politikere fortsatt prøver å late som at alt er bra. Dessverre finner man samme tendensen i Norge.

Anonymkode: 2f077...8af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.3.2017 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Rart at VG, NRK og TV2 etc ikke omtaler denne saken.

Anonymkode: b1333...13b

Disse mediene er blitt en skam, heldigvis finnes det andre som formidler den virkelige virkeligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige er det Norge er på vei til å bli hvis man stemmer de innvandringsliberale partiene i høst. Jeg begynner å lure på om asyl- og innvandringspolitikken er blitt vår tids viktigste spørsmål. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aviser skriver falske nyheter og er mer opptatt av å fremstå som politisk korrekt. Hvor er ansvaret media har for menneskets sikkerhet? Sannheten må frem i lys snart ellers vil det oppstå utrolig mange undertrykte følelser der det kan oppstå borgerkrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Drizzt skrev:

Sverige er det Norge er på vei til å bli hvis man stemmer de innvandringsliberale partiene i høst. Jeg begynner å lure på om asyl- og innvandringspolitikken er blitt vår tids viktigste spørsmål. 

Dersom de rødgrønne tar over til høsten, og nye millioner setter veien til Europa blir det riktig ille, men selv om dette ikke skjer tror jeg vi i Norge vil få svenske tilstander. Vi har fortsatt innvandring og familiegjenforening, og integreringen er like mislykket som ellers i Europa.

Anonymkode: 2f077...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 15.06, AnonymBruker skrev:

For noen uker siden ble et ungt par i Stockholm vitne til et mord. I Går ble de begge likvidert av morderne. Jeg synes det er skremmende stakkars de små barna som har mistet begge foreldrene.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xo5kl/polisens-teori-darfor-mordades-paret-i-hallonbergen

Anonymkode: 2f077...8af

Politiet var raskt på stedet og fikk skutt mot gjerningsmennene. Generell bevæpning reddet ikke liv denne gangen, men sørget for at politiet kunne gå i øyeblikkelig aksjon for å pågripe noen av gjerningsmennene, fremfor at de måtte holdt igjen for å bevæpne seg før de gikk inn i situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de rødgrønne tar over til høsten, og nye millioner setter veien til Europa blir det riktig ille, men selv om dette ikke skjer tror jeg vi i Norge vil få svenske tilstander. Vi har fortsatt innvandring og familiegjenforening, og integreringen er like mislykket som ellers i Europa.

Anonymkode: 2f077...8af

Det er et spørsmål om tid, men det er fortsatt et lite håp at vi unngår akkurat de tilstandene. Dette innebærer selvfølgelig å innføre streng grensekontroll mellom Norge og Sverige for den svenske eksporten av problemer kommer til å nå Norge på null og niks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg forstår meg ikke på at verken svenske eller norske medier ikke snakker om denne volds og kriminalitets problematikken i Svergie daglig. Det er så illojal mot ofrene av denne ekstraordinære volden, å lage det til noe hverdagslig, bagatellisere det på dette viset.

Det er ekstra ordinært med håndgranater, maskingevær, branner og mafia. Det er ingen grunn til at det behøver å være slik. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Mon tro hvorfor Medel-Svenson plutselig har blitt så voldelig. For mye kötbullar, korv og surstrømming?

Anonymkode: bb52a...eff

Useriøse tulling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du det ikke er så ille? Hvor vil du hen med kommentaren din? Bagatellisere? 

Her er dagens forside fra en svensk avis... https://www.dn.se/nyheter/sverige/

Ran, person skutt, steinkastere, brann, barnemord, partnerdrap, eksplosjon, brann, knivdrap, voldtekt. 

Dette er nyhetsbildet, dette de skriver om i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ulmer under overflaten i Sverige. Det tvers i gjennom trygge og trivelige landet jeg husker fra barndommen har forandret seg veldig. På overflaten er Sverige et rikt land der alt fungerer, men under overflaten har man daglige hendelser med gjengvold, organisert kriminalitet, opptøyer, religiøs fanatisme, omvendt rasisme mot hvite svensker og innvandrere som voldtar svenske jenter over en lav sko. Jeg ser de samme tendensene i Oslo også, men ikke så intenst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tre nye eksplosjoner i Stockholmsområdet.

Rett etter klokken 01.00 fikk redningstjenesten melding om en eksplosjon ved en bolig i Vaxholm.

Ved 02:20-tiden kom meldingen om en eksplosjon på en eiendom på Nytorgsgatan på Södermalm. Ifølge Dagens Nyheter kan det være en kobling mellom denne eksplosjonen og eksplosjon i en trappeoppgang i et storfamiliehus i Bromma i Stockholm for noen dager siden (12. oktober), da beboere på begge adressene er i slekt med hverandre og hvor den ene er dømt for en rekke kriminelle handlinger.

Kort tid etter, klokka 03:42, kom nok en melding om en eksplosjon. Denne gangen i et lokale ved en kirke i Södertälje. Dette lokalet skal ifølge politiet ha vært utsatt for tre eksplosjoner i løpet av det siste året.

https://www.rights.no/2019/10/tre-eksplosjoner-i-natt-i-stockholmsomradet/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...