Gå til innhold

Vond lukt av tampong

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste gangene jeg har hatt mensen merket at det blir en ubehagelig lukt når jeg bruker tampong. Dette har jeg aldri opplevd før!
Jeg har p-stav og blør svært lite, enkelte dager kommer det ingenting, og jeg tror det er da lukten er verst? Trenger strengt tatt ikke tampong når det er sånn, men siden jeg aldri kan vite om det kommer noe eller ikke så føles det mest komfortabelt. 
Noen som vet hva i alle dager dette kan skyldes?

Anonymkode: 5791c...75f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes at skjeden din tørker ut, noe som ikke er bra. Det kan forstyrre bakteriefloraen i skjeden (utflod og fukt er med på å holde bakteriefloran i skjeden sånn den skal være). Dette fører til lukt. I tillegg fører tørrhet til at små fibre fra tampongen lettere blir sittende igjen i skjeden når du drar den ut, noe som igjen fører til at det lukter mer. Du er også ekstra utsatt for små rifter, som gir bakteriene enda mer grobunn.

Det er derfor man ikke skal bruke tampong når man blør lite/ikke i det hele tatt.

Du bør heller gå over til menskopp, eller bind. Menskopp kan du bruke uansett hvor mye/lite du blør.  

Anonymkode: 7320b...8b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skyldes at skjeden din tørker ut, noe som ikke er bra. Det kan forstyrre bakteriefloraen i skjeden (utflod og fukt er med på å holde bakteriefloran i skjeden sånn den skal være). Dette fører til lukt. I tillegg fører tørrhet til at små fibre fra tampongen lettere blir sittende igjen i skjeden når du drar den ut, noe som igjen fører til at det lukter mer. Du er også ekstra utsatt for små rifter, som gir bakteriene enda mer grobunn.

Det er derfor man ikke skal bruke tampong når man blør lite/ikke i det hele tatt.

Du bør heller gå over til menskopp, eller bind. Menskopp kan du bruke uansett hvor mye/lite du blør.  

Tusen takk for svar, da skal jeg prøve ut menskopp! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, da skal jeg prøve ut menskopp! 

Gjør det :):) Jeg elsker menskoppen min, og kommer aldri til å gå tilbake. Den er bedre både skjeden, miljøet, og lommeboken :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det stinker alltid av tampongene mine uansett om jeg blør lite eller mye, det er vel et tegn på at jeg ikke burde bruke det?

Anonymkode: c357b...aac

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stinker alltid av tampongene mine uansett om jeg blør lite eller mye, det er vel et tegn på at jeg ikke burde bruke det?

Ja.

Anonymkode: ef38d...f9a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også prøve å bruke Ellen tampongene neste gang du blør for å se om det hjelper. De inneholder melkesyre og er mye mer behagelig for skjeden.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Minya skrev:

Du kan også prøve å bruke Ellen tampongene neste gang du blør for å se om det hjelper. De inneholder melkesyre og er mye mer behagelig for skjeden.

Ja, det kan jeg prøve :) Har en menskopp også, jeg må bare gidde å bruke den.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan jeg prøve :) Har en menskopp også, jeg må bare gidde å bruke den.

Jeg har også menskopp, men synes det er mye enklere med tamponger. :P
Ellen tampongene er ganske dyre, men de skal helst sitte i lenger enn vanlige tamponger slik at melkesyren får tid til å virke. Du kan også sove med dem uten problem. De aller fleste apotek har dem i normal og stor, men trenger du mini kan det hende du må leite litt, eller høre om de kan bestille inn i forkant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Ellen tamponger lenge, og det er virkelig verdt pengene! Jeg har en menskopp også, men de siste årene har det vært så fryktelig vondt. Jeg vil gjerne bruke det, men må nok holde meg til tampong. :)

Anonymkode: 383ba...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...