AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har vært hjemme med barna i lang tid nå, og de begynner selv å mase om å få lov til å være hjemme alene. Jeg har en jente på snart 10 og en gutt på snart 11 år. De har kun vært alene hjemme ved et par anledninger, dvs kanskje 15-20 minutter to til tre ganger totalt. Jeg kunne tenke meg å begynne å jobbe snart også, men bekymrer meg for hvordan dette skal gå. Det vil si at barna vil være hjemme ca en time hver morgen før skolen, samt et par timer fire dager i uken. En av dagene har de kort dag på skolen, så da blir de hjemme alene i 4 timer etter skolen. Jeg synes vel selv at det blir for lenge, spesielt på onsdager. Jeg selv har ikke mulighet til å skaffe meg jobb mer enn en times kjøring unna. Mannen min kan komme seg hjem på 20 minutter. Jeg må reise hjemmefra senest kl 7, og barna reiser hjemmefra litt over 8. Jeg kommer tidligst hjem kl 17, og barna er hjemme litt før 15 hver dag unntatt onsdager. Da er de hjemme i 13-tiden. Mannen min har litt mer fleksibel tid, men han kan senest reise på jobb 07.20, og komme tidligst hjem kl 16.30. Jeg har alltid vært en veldig hønemor, som er opptatt av at barna skal ha det trygt og godt. Men når barna begynner å nesten trygle om å få være hjemme alene, så må jeg spørre hva andre gjør med barn på den alderen? Jeg ønsker flest mulig svar på hva som er vanlig. Er barna deres hjemme alene om morgenen, og hvor lenge? Og hvor lenge er forsvarlig at barn i den alderen er hjemme på ettermiddagen? Anonymkode: 4f1c4...266
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Jeg var hjemme alene fra 1 klasse etter skolen. Det var alle vennene mine også frem til foreldrene kom hjem fra jobb klokka 16-17. Da jeg var 10-11 så dro jeg alene på trening, var ute med venner med innetid til middag eller etter avtale om senest 30 minutter før leggetid. Du burde virkelig gi barna med frihet og selvstendighet for dette høres nesten på randen til hysteri ut fra din side.
Silfen Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Det er jo ikke hønemor det du driver med, det er putesying og ødelegging av barn og deres følelse av mestring og ansvar 12
Rotemor Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 2 minutter siden, Silfen skrev: Det er jo ikke hønemor det du driver med, det er putesying og ødelegging av barn og deres følelse av mestring og ansvar Enig.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Ja, du er en skikkelig hønemor! Jeg synes i grunn det er dårlig gjort overfor barna å ikke gi dem mulighet til å lære seg ansvar og selvstendighet. Alle barn elsker å være hjemme alene etter skolen og spise ostesmørbrød og se TV. Du har jo to barn, så de har jo hverandre. Tenk tilbake til da du selv var barn. Da jeg vokste opp var det helt normalt å være alene hjemme etter skolen fra første klasse. Anonymkode: 95b2e...690 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Jeg var alene hjemme i nesten 4 timer hver dag fra 8 års alderen. Skulle ønske mine barn tryglet og ba om å få være alene, jeg har en på 13 som er livredd for å være alene hjemme mer enn 10 minutter. Blir like mye krangling hver gang jeg må ut å handle og han har ikke lyst og vil heller spille. Drar jeg så begynner han å gråte. utrulig slitsomt for alle parter. Anonymkode: 5adfd...b2e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, sallyblue skrev: Det som skjer her er at jeg begynner å tenke på at dere som lar barna være alene hjemme, ikke tenker nøye gjennom noe som helst. Har dere i det hele tatt tenkt på pedofile som kommer dit du bor? Er du 12? Anonymkode: de8ce...1f9 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Mine barn var alene hjemme i 2 timer hver dag etter skolen fra 7-års alderen. Synes barn på 10 og 11 år burde få øve seg på selvstendighet. Anonymkode: b01fe...dd2 4
Klink Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 3 minutter siden, sallyblue skrev: Nei, men vi lever tydeligvis i to forskjellige verdener. I min verden er det mennesker som er ute etter deg, som forfølger deg, og ser deg på sosiale medier. Som ser deg naken, og ser alt. Ta seg en tur til legen kanskje? 16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 2 minutter siden, Klink skrev: Ta seg en tur til legen kanskje? Det virker som om folk er helt gale! Jeg vil bare det beste for mine barn. Senest i dag hadde jeg et tilfelle hvor jeg måtte sette ned foten foran barna mine. Jeg ønsker bare det beste for barna mine. Anonymkode: 4f1c4...266 1
Silfen Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Setter ned foten foran ungene mine hver dag jeg. Det kalles å gå. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 Jeg kommer til å la barna mine vøre mer alene hjemme etter dette Anonymkode: 4f1c4...266
~white lady~ Skrevet 8. mars 2017 #18 Skrevet 8. mars 2017 Ungene dine er jo store TS! Og du bekymrer deg for å la de være alene i mer enn et par minutter av gangen. Hva med når de er ute og leker? Står du i vinduet og følger med? Nei, helt seriøst. Begynn å jobb, og stress ned. Ungene ordner seg selv. Kan forresten nevne at min gutt er 9 år, og er oppdratt i troen på at frihet, selvstendighet og ansvar går hånd i hånd. Han har egen telefon, og må være inne til kl. 19:30 på ukedager. Det er også et greit foreldrenettverk her vi bor, så man kan finne ungene bare man forhører seg litt rundt. 1
Rotemor Skrevet 8. mars 2017 #19 Skrevet 8. mars 2017 40 minutter siden, sallyblue skrev: Nei, men vi lever tydeligvis i to forskjellige verdener. I min verden er det mennesker som er ute etter deg, som forfølger deg, og ser deg på sosiale medier. Som ser deg naken, og ser alt. VI kan ikke ta hensyn til at du er paranoid. Man må leve normalt. 3
Jus sanguinis Skrevet 8. mars 2017 #20 Skrevet 8. mars 2017 Når barna din er så store som 10 og 11 synes jeg nærmest det er hårreisende at de ikke får lov å være hjemme alene noen timer på dagtid. Hør på barna dine når de spesifikt ber deg om større frihet, for da er det et soleklart tegn på at de trenger mer selvstendighet fra deg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå