Gå til innhold

Sinksalve under brystene (HASTER!)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det går greit at jeg "låner" tråden din litt.. Jeg sliter veldig med svette under brystene selv. Hvordan vet man at man har sopp egentlig? Det lukter surt av svetten, og jeg har utslett. Jeg prøvde canesten, men merket ikke noe bedring av det..

Anonymkode: 51722...bf6

Lån i vei, jeg eier ikke tråden. 
Håper du får hjelp 

ts

Anonymkode: b09ac...ee4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jeg legge ut et bilde her og vise deg utslettet? Jeg må kanskje prøve en soppkur igjen da. 

Hvis huden lukter litt surt er det nok soppinfeksjon. Det kan klø og bli røde, runde prikker/flekker som vesker litt eller blør. Det kan bli ganske så vondt og sårt om det er irritert nok . Dusj eller bruk en klut og vask over området med rent vann og la huden få tørke. Gjærsopp liker ikke tør ,ren hud.

Forebyggende finnes det flere gode kremer på apoteket, ikke soppkur i den forstand. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Amaha skrev:

Hvis huden lukter litt surt er det nok soppinfeksjon. Det kan klø og bli røde, runde prikker/flekker som vesker litt eller blør. Det kan bli ganske så vondt og sårt om det er irritert nok . Dusj eller bruk en klut og vask over området med rent vann og la huden få tørke. Gjærsopp liker ikke tør ,ren hud.

Forebyggende finnes det flere gode kremer på apoteket, ikke soppkur i den forstand. :)

Har du eksempler på sånne forebyggende kremer? :)  Det er ekkelt med den sure lukta altså. Hvis jeg har på meg sportsbh feks så lukter den surt og vondt etter kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å brette bomullstrøyen opp under BH-en og brystene slik at den absorberer noe av fuktigheten.  

Anonymkode: 6fcab...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg legge ut et bilde her og vise deg utslettet? Jeg må kanskje prøve en soppkur igjen da. 

Jada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Amaha skrev:

Jada, men nå hastet det ;) sinksalve kan dempe irritasjon enn så lenge

Ja det demper og lindrer godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. 
Jeg vasket under brystene, for å legge på nytt lag for natten.
Rødheten er borte! Helt borte. Det ble et lite sår som gjemte seg bak sårheten. Det er kanskje 2 mm langt, lite og overfladisk. Men det svir litt. Renset det og la på et tynt, tynt lag. 
På det andre brystet så er det helt borte, ingen sår. Wow, på 3 timer! Aldri opplevd at det har forsvunnet så fort før. 

Jeg har prøvd alt av kremer som jeg har hatt liggende. Alt fra spenol til helosan. A-krem og parfymefrie kremer til ansiktet. 
Har alltid tatt ca 2 dager før rødheten forsvinner av seg selv. De fleste kremene har gjort det verre, fordi det gir fuktighet... og fuktighet er jo grunnen til at jeg får slike sår i utgangspunktet. Jeg er ikke så smart noen ganger, men blir desperat. Vil unngå sår med all min makt, for det svir og er ubehagelig. 

Aldri opplevd at rødheten har forsvunnet så raskt. På 3 timer! 
Sinksalve kommer til å bli med bestevenn om sommeren. 

Til AB.. har hørt at potetmel funker for å unngå svette. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. 
Jeg vasket under brystene, for å legge på nytt lag for natten.
Rødheten er borte! Helt borte. Det ble et lite sår som gjemte seg bak sårheten. Det er kanskje 2 mm langt, lite og overfladisk. Men det svir litt. Renset det og la på et tynt, tynt lag. 
På det andre brystet så er det helt borte, ingen sår. Wow, på 3 timer! Aldri opplevd at det har forsvunnet så fort før. 

Jeg har prøvd alt av kremer som jeg har hatt liggende. Alt fra spenol til helosan. A-krem og parfymefrie kremer til ansiktet. 
Har alltid tatt ca 2 dager før rødheten forsvinner av seg selv. De fleste kremene har gjort det verre, fordi det gir fuktighet... og fuktighet er jo grunnen til at jeg får slike sår i utgangspunktet. Jeg er ikke så smart noen ganger, men blir desperat. Vil unngå sår med all min makt, for det svir og er ubehagelig. 

Aldri opplevd at rødheten har forsvunnet så raskt. På 3 timer! 
Sinksalve kommer til å bli med bestevenn om sommeren. 

Til AB.. har hørt at potetmel funker for å unngå svette. 
ts

Det er en grunn til at zink har vært brukt på såre barnerumper i 100 år.  Har også brukt det på solbrenthet og det fungerer utmerket her også- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Boomonster skrev:

Jada :)

Det var vanskelig å få det ordentlig frem på bildet egentlig. Jeg bruker babypudder etter dusj, men skal prøve sinksalve :) Bra at du fant noe som funket for deg TS. 

IMG_9333.thumb.JPG.6ed05fbcf8525ba25f27b3cef43c1764.JPGIMG_9350.thumb.JPG.958651435b987ac23fff379939c0b34a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du eksempler på sånne forebyggende kremer? :)  Det er ekkelt med den sure lukta altså. Hvis jeg har på meg sportsbh feks så lukter den surt og vondt etter kort tid. 

Mange som legger innlegg i bh eller annet som kan fange fuktighet. Du burde spørre på apoteket, der kan du få en krem som er tilpasset ditt behov. Jeg har gode erfaringer med en krem som heter A-derma, et mildt legemiddel. 

Ellers er det å gå uten BH litt innimellom ( hvis det ikke er ubehagelig) og ligge slik at huden får luft, om natten feks.:)..og vaske, noen må vaske seg flere ganger daglig og tørke huden godt...dessverre er det noen som er mer plaget enn andre pga sine flotte store bryst.

Kan det være lignende utslett som dette? :http://www.norgesplaster.no/medihoney/tips-til-behandlinger/hudproblemer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Amaha skrev:

Mange som legger innlegg i bh eller annet som kan fange fuktighet. Du burde spørre på apoteket, der kan du få en krem som er tilpasset ditt behov. Jeg har gode erfaringer med en krem som heter A-derma, et mildt legemiddel. 

Ellers er det å gå uten BH litt innimellom ( hvis det ikke er ubehagelig) og ligge slik at huden får luft, om natten feks.:)..og vaske, noen må vaske seg flere ganger daglig og tørke huden godt...dessverre er det noen som er mer plaget enn andre pga sine flotte store bryst.

Kan det være lignende utslett som dette? :http://www.norgesplaster.no/medihoney/tips-til-behandlinger/hudproblemer/

Takk for hjelp! Det er nok bare fuktigheten som gjør at jeg får et sånt lite utslett, for det ligner ikke på sopp og det klør ikke spesielt heller, men det er ikke så fint da. Går masse uten bh :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vanskelig å få det ordentlig frem på bildet egentlig. Jeg bruker babypudder etter dusj, men skal prøve sinksalve :) Bra at du fant noe som funket for deg TS. 

IMG_9333.thumb.JPG.6ed05fbcf8525ba25f27b3cef43c1764.JPGIMG_9350.thumb.JPG.958651435b987ac23fff379939c0b34a.JPG

Det så ikke veldig typisk ut for sopp men du kan jo prøve canesten og se om det blir borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelp! Det er nok bare fuktigheten som gjør at jeg får et sånt lite utslett, for det ligner ikke på sopp og det klør ikke spesielt heller, men det er ikke så fint da. Går masse uten bh :laugh:

Ja svette eller varmeutslett kan nok ligne litt på sopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Boomonster skrev:

Det så ikke veldig typisk ut for sopp men du kan jo prøve canesten og se om det blir borte. 

Jeg tror heller ikke at det er sopp. Jeg prøvde jo canesten en periode, men det ble ikke noe bedre. Kanskje sinksalve funker bra for meg og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amaha skrev:

Det er ganske vanlig at de med store bryst, ellers hudfolder som blir innestengt i fuktig klima fremmer soppinfeksjon. Candida er typisk gjenganger.Gjærsoppen finnes naturlig i huden, men med optimale forhold som store bryst som holder på fuktig og varmt miljø for lenge vil de kunne gi utslett som du beskriver.  Kan holdes i sjakk ved god hygiene, vaske seg etter at man har vært svett. 

Sinksalve hjelper mot Candida-soppinfeksjon 

Canada soppen spiser sink, og problemet vil bli verre. Har man sopp må man bruke sinkfri barrierekrem som bephanten ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sink er jo det kroppen trenger for å lege sår, så det er jo grunn til at man ofte smører sinksalve på sår hud. 

Anonymkode: 6fcab...43c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vanskelig å få det ordentlig frem på bildet egentlig

Det ser nok mer ut som varmeutslett ja, hjelper med en klutvask og lufting så blir det fort borte...til gang. Men vær obs på å gå for lenge slik, det er en fin byggeplass for gjærsopper som da finnes naturlig i huden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Amaha skrev:

Det ser nok mer ut som varmeutslett ja, hjelper med en klutvask og lufting så blir det fort borte...til gang. Men vær obs på å gå for lenge slik, det er en fin byggeplass for gjærsopper som da finnes naturlig i huden:)

Jeg har hatt det sånn lenge da. Så det hjelper tydeligvis ikke å bare holde det rent og tørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn lenge da. Så det hjelper tydeligvis ikke å bare holde det rent og tørt. 

Det er nok et typisk problemområde som er gjenstridig ja. Blir man ikke kvitt det( opphold i perioder) kan det nok være en aldri så liten gjærsopp som ikke er behandlet og som stadig irriterer huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...