AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg har store bryster, blir noen ganger svett og kan da få sår. Det er helt under brystet, i "sprekken" under. Nå så har jeg vært svett i hele dag (vasket hus i varmen), dusjet og da jeg skulle tørke meg så var det som om at huden prellet av. Det føles sånn ut noen ganger. For det blir så ømt og sårt. I dag har jeg fått en reaksjon igjen. Det er ikke et sår enda, bare rødt og irritert. På grensen til sår. Det er kanskje 1 mm med overfladisk sår på ett eller to steder. Kan jeg bruke sinksalve på? Eller vil det gjøre ting verre? Anonymkode: b09ac...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 7. mars 2017 #2 Del Skrevet 7. mars 2017 Sinksalve fungerer utmerket! Jeg bruker det ofte både på meg selv og hundene ved tilløp til sår hud både her og der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Del Skrevet 7. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har store bryster, blir noen ganger svett og kan da få sår. Det er helt under brystet, i "sprekken" under. Nå så har jeg vært svett i hele dag (vasket hus i varmen), dusjet og da jeg skulle tørke meg så var det som om at huden prellet av. Det føles sånn ut noen ganger. For det blir så ømt og sårt. I dag har jeg fått en reaksjon igjen. Det er ikke et sår enda, bare rødt og irritert. På grensen til sår. Det er kanskje 1 mm med overfladisk sår på ett eller to steder. Kan jeg bruke sinksalve på? Eller vil det gjøre ting verre? Anonymkode: b09ac...ee4 Du ringer legen din i morgen og får øhj time der. Der kan være sopp og bakterier du trenger behandling for å få bukt med. Anonymkode: b61b0...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Del Skrevet 7. mars 2017 Vask og rens godt med pyrisept eller lignende og la det luftørkes godt før sink, det er en barriekrem som lindrer og heler og stenger fukt og smuss ute - men også lukker det inne. Så vask godt, rens litt og legg deg på sofaen toppløs og les litt, ta en pute under rompa og noen rene bomullsdotter under brystene hvor det ikke er sår. Og la det tørke godt først. Anonymkode: eaa73...985 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2017 #5 Del Skrevet 7. mars 2017 Anbefaler deg og gå på apotek og kjøpe kompresser som du kan legge under, da får huden luft. Og zink er fint, Inityol er enda bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Del Skrevet 7. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ringer legen din i morgen og får øhj time der. Der kan være sopp og bakterier du trenger behandling for å få bukt med. Anonymkode: b61b0...078 oi oi.. krisemaximering.... Anonymkode: 99cb8...964 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Del Skrevet 7. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ringer legen din i morgen og får øhj time der. Der kan være sopp og bakterier du trenger behandling for å få bukt med. Anonymkode: b61b0...078 Det er ikke sopp, det er jeg ganske så sikker på. For det er bare litt rødt. Ikke noe puss, ikke noe væske. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vask og rens godt med pyrisept eller lignende og la det luftørkes godt før sink, det er en barriekrem som lindrer og heler og stenger fukt og smuss ute - men også lukker det inne. Så vask godt, rens litt og legg deg på sofaen toppløs og les litt, ta en pute under rompa og noen rene bomullsdotter under brystene hvor det ikke er sår. Og la det tørke godt først. Anonymkode: eaa73...985 Ja brukte pyrisept, glemte å nevne det. Jeg dusjet, vasket med en myk klut med bare vann for å fjerne all såperester. Tok på pyrisept, lot det lufttørke og smurte på et tynt lag med sinksalve. 3 minutter siden, Boomonster skrev: Anbefaler deg og gå på apotek og kjøpe kompresser som du kan legge under, da får huden luft. Og zink er fint, Inityol er enda bedre. Jeg har faktisk kompresser fra før... googlet det nå, det er slik "plaster" du mener ja? Jeg har igjen fra en tidligere operasjon. Jeg har disse to liggende:https://www.apotek1.no/produkter/mepore-kompress-paa-rull-7cmx2m-1stk-841379phttps://www.apotek1.no/produkter/mepore-pro-dusjtett-bandasje-6x7cm-60stk-921194p Burde jeg bare bruke bare dette, eller etter salve? Har aldri brukt sinksalve før. Fikk den av mamma, for hun tok feil av vanlig krem og sinksalve. Har hørt at sinksalve kan brukes på innsiden av lårene, så tenkte jeg kan prøve det om sommeren. Så har ikke noe erfaring med å bruke det. ts Anonymkode: b09ac...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 7. mars 2017 #8 Del Skrevet 7. mars 2017 Synes sink er ypperlig på slike overfladiske hudavskrap og sprekker. Sinken tørker ut slik at det blir en hinne på såret, og selve kremen fungerer som en barriere. Støtter og forslaget om kompresser under brystene, skåner huden godt det. Sopp ser her annerledes ut, huden blir litt hvitaktig og ser oppblødt ut, og det lukter surt! Du har nok tenkt ganske fornuftig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #9 Del Skrevet 7. mars 2017 Bare et lite tips... For å forebygge kan man bruke tøybind under bh-båndet, eller "bra liners" hvis du vil ha noe som er laget for formålet (finnes på Amazon f.eks., ganske populært i USA). Anonymkode: 72744...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Del Skrevet 7. mars 2017 Prøv også med talkum, i baby-hylla. Pleier å funke til svett hud under puppen! Anonymkode: 479e4...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amaha Skrevet 7. mars 2017 #11 Del Skrevet 7. mars 2017 Det er ganske vanlig at de med store bryst, ellers hudfolder som blir innestengt i fuktig klima fremmer soppinfeksjon. Candida er typisk gjenganger.Gjærsoppen finnes naturlig i huden, men med optimale forhold som store bryst som holder på fuktig og varmt miljø for lenge vil de kunne gi utslett som du beskriver. Kan holdes i sjakk ved god hygiene, vaske seg etter at man har vært svett. Sinksalve hjelper mot Candida-soppinfeksjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #12 Del Skrevet 7. mars 2017 16 minutter siden, Amaha skrev: Det er ganske vanlig at de med store bryst, ellers hudfolder som blir innestengt i fuktig klima fremmer soppinfeksjon. Candida er typisk gjenganger.Gjærsoppen finnes naturlig i huden, men med optimale forhold som store bryst som holder på fuktig og varmt miljø for lenge vil de kunne gi utslett som du beskriver. Kan holdes i sjakk ved god hygiene, vaske seg etter at man har vært svett. Sinksalve hjelper mot Candida-soppinfeksjon takk for info. Er flink til å vaske og holde det rent. Aldri hatt sopp der før, men fikk det under armen en gang. Lang historie, ødelagt skulder og kunne ikke løfte armen på en god stund. Så vet hvordan det ser ut. ts Anonymkode: b09ac...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 7. mars 2017 #13 Del Skrevet 7. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bruke sinksalve på? Eller vil det gjøre ting verre? Anonymkode: b09ac...ee4 Hvis du synes sinksalve hjelper, så bruk det. Det skader i hvertfall ikke. Brukes jo på små sarte babyrumper så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2017 #14 Del Skrevet 7. mars 2017 20 minutter siden, Amaha skrev: Det er ganske vanlig at de med store bryst, ellers hudfolder som blir innestengt i fuktig klima fremmer soppinfeksjon. Candida er typisk gjenganger.Gjærsoppen finnes naturlig i huden, men med optimale forhold som store bryst som holder på fuktig og varmt miljø for lenge vil de kunne gi utslett som du beskriver. Kan holdes i sjakk ved god hygiene, vaske seg etter at man har vært svett. Sinksalve hjelper mot Candida-soppinfeksjon Nei, det gjør nok ikke det, zink vil bare lindre og tørke ut de røde prikkene noe. Klotramizol eller canestensalve brukes til behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #15 Del Skrevet 7. mars 2017 Inotyol 😃 Anonymkode: cb881...971 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #16 Del Skrevet 7. mars 2017 Håper det går greit at jeg "låner" tråden din litt.. Jeg sliter veldig med svette under brystene selv. Hvordan vet man at man har sopp egentlig? Det lukter surt av svetten, og jeg har utslett. Jeg prøvde canesten, men merket ikke noe bedring av det.. Anonymkode: 51722...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amaha Skrevet 7. mars 2017 #17 Del Skrevet 7. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for info. Er flink til å vaske og holde det rent. Aldri hatt sopp der før, men fikk det under armen en gang. Lang historie, ødelagt skulder og kunne ikke løfte armen på en god stund. Så vet hvordan det ser ut. ts Anonymkode: b09ac...ee4 Helt normalt uansett. En annen ting kan være atopisk eksem. Jeg har hatt /har begge deler og bruker A-derma salve som holder infeksjon i sjakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2017 #18 Del Skrevet 7. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper det går greit at jeg "låner" tråden din litt.. Jeg sliter veldig med svette under brystene selv. Hvordan vet man at man har sopp egentlig? Det lukter surt av svetten, og jeg har utslett. Jeg prøvde canesten, men merket ikke noe bedring av det.. Anonymkode: 51722...bf6 Er det sopp blir huden småprikkete, blank/skinnenede og rød. I tillegg klør det og lukter surt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #19 Del Skrevet 7. mars 2017 2 minutter siden, Boomonster skrev: Er det sopp blir huden småprikkete, blank/skinnenede og rød. I tillegg klør det og lukter surt. Kan jeg legge ut et bilde her og vise deg utslettet? Jeg må kanskje prøve en soppkur igjen da. Anonymkode: 51722...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amaha Skrevet 7. mars 2017 #20 Del Skrevet 7. mars 2017 12 minutter siden, Boomonster skrev: Nei, det gjør nok ikke det, zink vil bare lindre og tørke ut de røde prikkene noe. Klotramizol eller canestensalve brukes til behandling. Jada, men nå hastet det sinksalve kan dempe irritasjon enn så lenge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå