Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har bestilt sommerferie nå, og var kanskje litt kjapp på avtrekkeren.. Bestilte flybilletter til Miami og hjemreise fra Havana, Cuba.
Leser nå litt rundt at det kanskje kan være vanskelig å dra direkte fra USA til Cuba (trodde ikke dette var et problem lenger).
Har mailet ambassader, men venter på svar. Noen som har noe erfaringer med dette, eller vet om det går an nå?

Takk for svar :)

Anonymkode: 0e57b...638

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Tja ... man hører jo så mye rart, da. Nå reiser du vel som nordmann på en amerikansk flyvning, så kanskje reglene er annerledes for deg enn for amerikanere på samme flyvning. Generelt er det ikke "lov" å fly fra Amerika kun som turist, men dersom du faller inn under en blant tolv kategorier kan du reise likevel. Kategoriene ligger vedlagt. Dersom du selv mener at du faller inn under en av kategoriene er det ingen som spør deg om å bevise det, har jeg latt meg fortelle. Se spesielt "støtte til det cubanske folket". Hmmm ...  hva ligger i det ... jaja, dette får du til med litt kreativitet og eventyrlyst. 

hh.png

Skrevet

Kan det være et alternativ å reise via et annet land for eks Mexico eller en av de karibiske øystatene til Cuba?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to!

@Overrasket Jepp, har lest gjennom og tror egentlig jeg bare faller inn under kategorien "turist", men med litt godvilje kan jeg jo si jeg skal hjelpe den cubanske befolkningen. haha. Takk!

@Kjetil E Jo, det er mulig! Men veldig kjedelig, da det er dyrere og tar lengre tid. er det vi må gjøre om vi ikke får reist direkte! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to!

@Overrasket Jepp, har lest gjennom og tror egentlig jeg bare faller inn under kategorien "turist", men med litt godvilje kan jeg jo si jeg skal hjelpe den cubanske befolkningen. haha. Takk!

@Kjetil E Jo, det er mulig! Men veldig kjedelig, da det er dyrere og tar lengre tid. er det vi må gjøre om vi ikke får reist direkte! 

Spørs jo hva det koster kontra prisen dere har betalt for billetter fra Havanna til Oslo. Men sjekk du skal jo strengt tatt ikke lenger enn til Bermuda eller for eks Bahamas så er du ikke lenger i USA. Så mulig det er flyforbindelse derifra til Cuba.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du må gjennom immigration i USA selv om det bare er transitt! Dvs du trenger ESTA. 

Anonymkode: 7404c...193

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...