Silfen Skrevet 7. mars 2017 #22 Skrevet 7. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke mye festmiddag uten dessert. Jeg vant Anonymkode: d48da...3f4 Så flink du er. Du er helt magisk ass.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #23 Skrevet 7. mars 2017 Akkurat nå, Silfen skrev: Så flink du er. Du er helt magisk ass. Dårlig dag i dag? Anonymkode: d48da...3f4 4
Silfen Skrevet 7. mars 2017 #24 Skrevet 7. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dag i dag? Anonymkode: d48da...3f4 Ooh, er det gratis psykologitime nå?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #25 Skrevet 7. mars 2017 Lapskaus Kan mette mange for 100 kr da Anonymkode: ccf23...77d 1
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2017 #26 Skrevet 7. mars 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lapskaus Kan mette mange for 100 kr da Anonymkode: ccf23...77d Bare hvis man velger billige pølser istedet for oksekjøtt.
Gjest Sanne__ Skrevet 8. mars 2017 #27 Skrevet 8. mars 2017 16 timer siden, Leo skrev: Til hvor mange personer? 4 personer
Gjest Sanne__ Skrevet 8. mars 2017 #29 Skrevet 8. mars 2017 15 timer siden, Nemigirl skrev: Dette er jo veldig vesentlig. Kan du svare på dette, TS? 4 personer
Carrot Skrevet 8. mars 2017 #30 Skrevet 8. mars 2017 (endret) 12 timer siden, Boomonster skrev: Bare hvis man velger billige pølser istedet for oksekjøtt. kommer ann på om man handler firstprice eller hos slakteren det ofte er det billigere hos slakteren... Jeg hadde valgt ruccola (17.-) og røkt laks (29.-) som starter - totalt 46 kr og holder til flere enn en. Kyllingkarri til hovedrett, hel ferdiggrillet kylling til 39.- som jeg tar kjøttet av, blander i karri og evt annet krydder fra hyllen med en boks lettrømme 15.- og lar det putre sammen.. - de fleste har noe mat i skapet hjemme, ris, brød osv som kan serveres til.. Prisene er hentet fra shop online hos eks meny, rema osv.. Det er mulig du får det billigere i din lokale butikk.. Bunnpris for eksempel har fem tips hver dag på sin nettside til lave priser https://bunnpris.no/billig-middag Det samme har coop https://coop.no/extra/tid--penger/studmat-sine-5-billigste-middager-til-under-15-kroner/ Rema https://www.rema.no/oppskrifter#?sort=ascending&page=1 Endret 8. mars 2017 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #31 Skrevet 8. mars 2017 Hun skriver festmiddag. Anser ikke kjøttdeig som festmat Anonymkode: 840ab...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #32 Skrevet 8. mars 2017 Blåskjell. Det er ofte billig, og best på denne årstiden. På Rema koster det 29,- for 1 kg. Litt løk, hvitløk, en skvett hvitvin og en hjemmelaget fletteloff evt. ovnsbakte potetbåter og hjemmelaget aioli, så er du i boks. Nb! Har du ikke hvitvin, er blåskjell dampet i øl også veldig godt Anonymkode: 647c8...1ea 3
Carrot Skrevet 8. mars 2017 #33 Skrevet 8. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skriver festmiddag. Anser ikke kjøttdeig som festmat Anonymkode: 840ab...7d6 Du kan lage utrolig mye fancy av kjøttdeig, og kjøttkaker kan være en festmiddag for noen, ravioli kan funke.. Ellers kan du lage en fancy variant av fylt kjøttpudding med ost og bacon og servere med sellerirotpure og gulrotstuing.. En festmiddag trenger ikke være en utsøkt treretters med dyre råvarer som kaviarrisotto og gratinerte skaldyr, carpaccio eller blinis som forrett, carre eller indrefilet til hovedrett og cognackremet frukt eller kantarellostekake til dessert 4
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2017 #34 Skrevet 8. mars 2017 14 timer siden, Carrot skrev: kommer ann på om man handler firstprice eller hos slakteren det ofte er det billigere hos slakteren... Jeg hadde valgt ruccola (17.-) og røkt laks (29.-) som starter - totalt 46 kr og holder til flere enn en. Kyllingkarri til hovedrett, hel ferdiggrillet kylling til 39.- som jeg tar kjøttet av, blander i karri og evt annet krydder fra hyllen med en boks lettrømme 15.- og lar det putre sammen.. - de fleste har noe mat i skapet hjemme, ris, brød osv som kan serveres til.. Prisene er hentet fra shop online hos eks meny, rema osv.. Det er mulig du får det billigere i din lokale butikk.. Bunnpris for eksempel har fem tips hver dag på sin nettside til lave priser https://bunnpris.no/billig-middag Det samme har coop https://coop.no/extra/tid--penger/studmat-sine-5-billigste-middager-til-under-15-kroner/ Rema https://www.rema.no/oppskrifter#?sort=ascending&page=1 Høres godt men en kan ikke bruke rømme i en kyllinggryte da den skiller seg under koking, creme fraice er bedre men dyrere. Også ville jeg jo hatt litt grønnsaker i....
Carrot Skrevet 9. mars 2017 #35 Skrevet 9. mars 2017 10 timer siden, Boomonster skrev: Høres godt men en kan ikke bruke rømme i en kyllinggryte da den skiller seg under koking, creme fraice er bedre men dyrere. Også ville jeg jo hatt litt grønnsaker i.... Man kan fint bruke rømme men må passe temperaturen og la det "simmer" (usikker på det norske ordet..) ikke koke.. De fleste har ikke 100kr og helt tomt kjøleskap / skap, men ja - sukkererter/aspargesbiter, chilli og ingefær er nydelig i..
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2017 #36 Skrevet 9. mars 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skriver festmiddag. Anser ikke kjøttdeig som festmat Anonymkode: 840ab...7d6 Det kommer jo helt an på hva man lager av kjøttdeigen. Er ikke tapaskjøttboller festmat?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #38 Skrevet 10. mars 2017 Grønnsakssuppe med pølser. Kjøper pølser på tilbud og et par pakker av den billigste lapskausblandingen i frysern) - buljong har jeg fra før, så lager jeg suppe av det da Kanskje billigere å kutte grønnsakene selv, ,kjøp på kiwi, poteter, gulrøtter, kålrot og purreløk, buljong og pølse (helst gilde, kjøttpølser eller grillpølser, se hvor det er billigst). Dette blir en god suppe. Anonymkode: 39742...0a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå