Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt celleprøve av livmorhalsen? Jeg tok for en uke siden, og lurer på når jeg kan få svar, og om de finner celleforandringer om jeg skal forvente en tlf, eller et brev? Har lest mye og så også et nyhetsklipp idag ang Thea Steen som døde av livmorhals kreft ifjor, om at de ofte feiltolker prøver også, sånn at det nytter å ta fler prøver.. Jeg har mange av symptomene, derfor jeg dro for å ta en test, og merker det er slitsomt å vente på svar! Noen andre relativt unge som har gått gjennom det her? Jeg er 27 år forresten. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg tok det vel en uke eller to før jeg fikk brev i posten, om at jeg ikke hadde celleforandring. Tror som regel ikke legen sender ut om man er negatv? Men min lege og jeg har spesialavtale, da jeg har angst og bekymrer meg vel mye, skal dog ikke si dette sikkert. Ring legekontoret i morgen å hør om de har fått tilbakemelding, om de har fått det har ikke sekretærene lov å fortelle resutaltet, men da ber du dem om å få legen til å ringe deg med resultatet. Dette er i hvert fall vanlig prosedyre hos legekontoret mitt :) Ikke stress unødvendig! Celleforandring er ikke ensbetydende med kreft!

Anonymkode: acecb...005

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at de ikke sender svar om det ikke var noe galt. Forferdelig irriterende, for da går man jo og venter og venter, gjerne lenge etter at legen vet at noe ikke er galt. Jeg har tatt celleprøve en gang, og da avtalte jeg med legen at de skulle gi beskjed om resultatet åkke som. 

Jeg ville ringt legen og spurt om å få resultatene. 

Anonymkode: f4f42...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...