Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En stund siden jeg var 40, men jeg husker såpass at jeg ikke brukte mye tid og penger på bare meg.  Joda, jeg gikk til frisør hver 6.uke og til tannlegen et par ganger i året.  Tenkte på vekten, og passet på hva jeg puttet i meg.  Følte meg på det aller vakreste da jeg var 40 :)

Mine kollegaer på +/- 40 år er uhyrlig opptatt av alt ved deres utseende.  Det er vippe extension, manikyr og pedikyr, dyre kremer for å forhindre aldring, kjempedyre livsstilskurs for å gå ned i vekt, alltid  "nødvendige" treningssko og -klær".  Så er det hårfjerning hos kosmetolog, peeling av kroppen, osv. osv. 

To uker før neste lønning forteller de meg at de er blakk!!? 

Er alt dette virkelig en nødvendighet i dag?   

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig ikke normen blandt en gjennomsnittlige kvinner i den alderen. Ikke litt en gang.

Anonymkode: 88182...94b

• Liker 9
Skrevet

Jeg gjør ingen av de tingene og jeg er i førtiåra. Har litt for god selvtillit til å gidde å bruke penger på falske negler og hårforlengelse :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Nærmer meg snart 40 og har ikke den livsstilen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 selv og har mange kvinnelige kollegaer som er +/- 40. Og mange venninner i midten av 30 årene. Jeg kjenner ingen som er så hysterisk opptatt av utseende sitt. Jeg kjenner ingen som har falske vipper eller tar manikyr osv. Hvor i landet bor du da Ts? 

Anonymkode: 9e0a9...ca4

Skrevet

Kjenner ingen som er sånn, bortsett fra et par jenter på 20-22.

• Liker 1
Gjest canacas
Skrevet

Jeg er 40 og har vel noen av disse tingene på min "liste", men det har jeg hatt lenge. Er ikke så veldig hysterisk opptatt av utseendet, de tingene jeg bruker penger på er praktiske og sparer meg for en del tid (og ork) i hverdagen. Alltid vært hekta på trening, så det er ikke nytt. Slanking har jeg aldri drevet med. 

Har ikke vært blakk før lønning siden jeg var i 20-åra.

AnonymBruker
Skrevet

Vet om ingen 40-åringer som går til frisør hver 6.uke. Skal si du levde livet.

Anonymkode: f084e...3db

• Liker 2
Skrevet

Ekstremt fjernt fra min virkelighet (og jevnaldrende venninner på snart 40).

Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg har en del på min liste, som trening, treningsklær, frisør, kremer, sminke og personlig velvære. Man slutter ikke å ta vare på utseende sitt fordi man nærmer seg/er 40.

Dog er det ungene mine som blakker meg. ;) 

Skrevet

Jeg er 42, og nei jeg er ikke mer utseende-fiksert nå enn før. Mindre tid gir mindre egenpleie, rett og slett. Før hadde jeg alltid neglelakk, det har falt ut pga tid. Gidder ikke betale noen for det ofte, går en gang rett før sommeren til spa og gjør klar sommerføtter. Aldri hatt extensions eller restylane. Farger håret selv pga kost/tid, klipper meg ca 4x i året. Tror jeg holder meg ganske bra, har flere ganger opplevd å måtte påpeke at jeg er faktisk over førr :) Litt spent på hvordan det blir hvis jeg opplever en plutselig forfalls-bølge!

De jentene jeg kjente i 20-åra som drev med falske negler & extensions & vipper & masse sminke & masse nye klær, antar jeg fremdeles driver med det. Mine klesinnkjøp har endret seg til at jeg kjøper mindre mengde, men dyrere (mer penger) & kjøper først til barna. 

Skrevet (endret)

Sikkert et storbyfenomen.   Uansett syns jeg det er bra at ikke alle kvinner blir kjerringer med en gang de bikker 40, man er fremdeles noenlunde ung.  Jeg brukte penger på akrylnegler, solarium og exstensions for mange år siden.    Jeg bruker ikke penger på frisør eller vipper men endel på sminke og hudpleie.  Kanskje noe sånt som 1000 kr + i mnd men det varierer.  Innimellom får jeg for meg at jeg må bruke opp det jeg har og da kan jeg la være og  bare kjøpe det jeg er helt tom for i noen mnd.  Men jeg elsker nye produkter og kunne glatt brukt mange tusen i mnd hvis jeg hadde hatt veldig god råd eller en rik mann.:fnise:

Endret av Boomonster
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 60 , og jeg går til frisør ca hver 6 uke .. Og til tannpleier 2 g. i året ,men ellers bruker jeg lite på klær osv. Bruker mest på reiser !

Anonymkode: 25536...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er snart 40 og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Kjenner ingen som er slik heller

Går til tannlegen en gang i året, samme med øyelegen. Håret mitt klipper venninna mi for meg. Sminke bruker jeg svært lite av

Anonymkode: 1afe2...813

Gjest Emera
Skrevet

Det jeg synes er aller best ved å bli 40 er at jeg ikke er så opphengt i utseendet lenger. Jeg er mye mer avslappet sånn sett, og driver ikke å kliner på meg greier for å liksom se bedre ut. Før måtte jeg ha litt sminke på, kunne knapt gå på butikken uten. Nå bruker jeg det ikke så ofte lenger. Jeg har faktisk begynt å se skjønnheten i det naturlige, usminkede ansiktet, og det har ingenting med å forfalle å gjøre. Det å ta vare på seg selv er jo så mye mer enn å dekke ansiktet sitt med en maske eller ha kunstig ditt og datt i kroppen.

Skrevet
På 3/6/2017 den 22.06, Zienna skrev:

Vil si det er det mest spesielle. Som 40 åring så forventes det at man har kontroll på økonomien og 90+ % av kvinner får jo barn også og da er det virkelig ikke OK å rote med økonomien. 

Mamma har alltid brukt en god del penger på seg selv og det samme har mormor. Men det er jo deres penger så hvorfor ikke? De har aldri manglet penger på kontoen og de har jo gjort sitt for både barna og barnebarna og jeg unner dem virkelig alt de bruker på seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo (vest) og ser mange freshe 40-åringer som tar godt vare på seg selv. De er riktignok ikke blakke, langt derifra. 

Ser ikke hvorfor det er problematisk, med mindre det er det eneste som fyller livet deres. Men de fleste har også god utdannelse og jobb. Det som har endret seg er vel det at mange kvinner ser at de KAN se bra ut. 40 er ikke det det var, se f.eks. på Eva Mendes.

Og så handler det kanskje litt om at datingmarkedet har endret seg - folk etablerer seg senere og skiller seg oftere, og om du er tilbake på markedet så må du gjøre litt innsats og.

Anonymkode: 2ccf3...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2017 den 22.06, Zienna skrev:

En stund siden jeg var 40, men jeg husker såpass at jeg ikke brukte mye tid og penger på bare meg.  Joda, jeg gikk til frisør hver 6.uke og til tannlegen et par ganger i året.  Tenkte på vekten, og passet på hva jeg puttet i meg.  Følte meg på det aller vakreste da jeg var 40 :)

Mine kollegaer på +/- 40 år er uhyrlig opptatt av alt ved deres utseende.  Det er vippe extension, manikyr og pedikyr, dyre kremer for å forhindre aldring, kjempedyre livsstilskurs for å gå ned i vekt, alltid  "nødvendige" treningssko og -klær".  Så er det hårfjerning hos kosmetolog, peeling av kroppen, osv. osv. 

Er alt dette virkelig en nødvendighet i dag?   

Hva jobber dere som?

Anonymkode: b8fff...262

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i Oslo?? 

Anonymkode: 9318d...597

Skrevet

Det er en stund til jeg blir 40, og jeg gjør flere av disse tingene, men blakker meg ikke. Livsstilkurs vet jeg ikke hva er, men hadde nok takka nei, for jeg trenger ikke noen til å fortelle meg hvordan jeg skal spise sunt😊

Jeg hadde nok latt være hvis jeg ikke hadde råd. 

Bor i Oslo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...