Gå til innhold

Dekker forsikringselskapet dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har delkasko. For ca litt under ett år siden dekket forsikringselskapet skaden på andre bilen da jeg desverre kolliderte med den, Jeg måtte selfølgelig dekke min egen siden jeg kun har delkasko. Dette førte til at jeg mistet bonus. 

Nå sitter jeg kun med 10 % bonus etter tap. det er surt men slik er det bare :/ 

Nå har jeg selfølgelig rygget inn i en anen bil, og jeg håper forsikringen dekker kjøretøyet på andre bilen, selv omjeg sitter med 10 % bonus? ( regner med at jeg da gåri  minus på bonusen)  

Håper på svar :-) (jada jeg vet jeg kunne vært bedre sjafør) 

Anonymkode: 0cd8d...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er en skade som dekkes av ansvarsforsikringen din, men du vil ganske riktig få bonustap og ende opp med såkalt malus. Altså negativ bonus og veldig dyr forsikring :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyr forsikring? dvs at jeg evt.må betale mer i mnd/året? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr forsikring? dvs at jeg evt.må betale mer i mnd/året? 

Jo mindre bonus du har, jo dyrere blir forsikringen. Forsikringsselskapene er heller ikke spesielt glad i kunder med malus fordi det indikerer en kunde med mange skader. Følgelig blir forsikringen gjerne ekstra dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Ja den ser jeg. Kjenner jeg blir flau og gruer meg litt til å ringe de imorgen :D er redd de kommer til slenge på tusen kr ekstra pr mnd eller noe sånt! :/ 

Skrevet

Det gjør de sannsynligvis ikke, men en god del mer må du regne med. Du har imidlertid litt tid på deg for bonustapet gjøres ikke gjeldende før ved neste hovedforfall.

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å ringe en førerskole og høre med de om de vil øve litt rygging med deg - repetere hvordan man gjør det. Blir billigere i lengden dette enn å dytte bort i andre biler med jevne mellomrom. :)

Anonymkode: 7f210...c73

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mister bonus vis du bruker forsikringen på egen bil. Mister ikke bonus ved skade på motpartens bil.

Anonymkode: 7144c...d5c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mister bonus vis du bruker forsikringen på egen bil. Mister ikke bonus ved skade på motpartens bil.

Stemmer ikke, bare jeg som roter. 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 6.3.2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg selfølgelig rygget inn i en anen bil, og jeg håper forsikringen dekker kjøretøyet på andre bilen, selv omjeg sitter med 10 % bonus? ( regner med at jeg da gåri  minus på bonusen)  

forsikring dekker men du taper bonus, så det vil koste deg mere i forsikring pr år. Derfor er det billigere for deg å ha en bil som ikke koster mye.

Endret av cmd
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du ikke bonus lenger, men 10% malus!  Du vil få prispåslag, og er du ærlig når du prøver å bytte forsikringsselskap priser de opp også...  

Anonymkode: fd241...4a8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du ikke bonus lenger, men 10% malus!  Du vil få prispåslag, og er du ærlig når du prøver å bytte forsikringsselskap priser de opp også...  

Det hjelper ikke å lyve ;) Selskapene sjekker dette opp mot hverandre. Ofte kan det ta litt tid, men da får man bare premien endret med tilbakevirkende kraft og må betale premie for korrekt bonus tilbake til startdato.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke oppgi at du har hatt forsikring før, og får da automatisk 20% startbonus eller mer.   Kan være lurt å ta et bilbytte samtidig, evt avregistrere bilen før man gjør det.  Mitt beste tips til TS er å finne seg en samboer/partner/ektefelle med høy bonus :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke oppgi at du har hatt forsikring før, og får da automatisk 20% startbonus eller mer.   Kan være lurt å ta et bilbytte samtidig, evt avregistrere bilen før man gjør det.  Mitt beste tips til TS er å finne seg en samboer/partner/ektefelle med høy bonus :)

Så han kan få negativ bonus også?? 😂

Anonymkode: 7a66c...5e6

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsikringsselskapet kan se at vedkommende har hatt forsikring på den aktuelle bilen (Og andre biler) tidligere og har vært utsatt for dette trikset ca. en million ganger, så sannsynligheten for at det fungerer er relativt liten. Selvfølgelig finnes det en og annen sløv kunderådgiver, så at det aldri har fungert for noen skal jeg ikke påstå, men slike ting skal sjekkes. Også om man tegner forsikringen på nett. Når selskapet finner ut av det blir man altså etterfakturert tilbake til startdato for forsikringen og det kan bli en ganske stor og uventet regning når det kanskje har gått 7 - 8 måneder av forsikringsperioden.

Skrevet

Det er egentlig litt underlig hvor mange her som legger seg på "prøv å lure forsikringen"-linjen. Har vi virkelig så lav moral som folk, eller er det populasjonen på Kvinneguiden som har litt ekstra lav terskel for slikt? :D

Ærlig talt, forsikringstjenesta er jo gull verdt, og er man ikke i stand til å kjøre uten å kræsje, må man bare betale for det. Det er surt, men jeg er helt enig i en av de første kommentarene her: Ta noen ekstra timer og frisk opp det du sliter med. Over tid får du jo bonusen din tilbake. Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, catman skrev:

Det er egentlig litt underlig hvor mange her som legger seg på "prøv å lure forsikringen"-linjen. Har vi virkelig så lav moral som folk, eller er det populasjonen på Kvinneguiden som har litt ekstra lav terskel for slikt? :D

Ærlig talt, forsikringstjenesta er jo gull verdt, og er man ikke i stand til å kjøre uten å kræsje, må man bare betale for det. Det er surt, men jeg er helt enig i en av de første kommentarene her: Ta noen ekstra timer og frisk opp det du sliter med. Over tid får du jo bonusen din tilbake. Lykke til! :)

Ja, bonussystemet på bilforsikring er jo til for at de som har flest skader også skal betale mest i forsikringspremie. Det er verken rart eller urettferdig. Tvert i mot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så dyr skade at du MÅ bruke forsikringen? Jeg har bulket en bil engang, og betalte heller 12000kr selv enn å bruke forsikring og miste bonus. Det lønnet seg i hvert fall for min del:)

Anonymkode: 1f135...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...