Gå til innhold

Oppkjøring i morgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjeeelp. I morgen er dagen her og oppkjøringen står for tur klokken 13.00. Jeg er livredd og er hundre prosent sikker på at jeg kommer til å stryke. Jeg vet at jeg kan, men jeg har ikke helt troa på meg selv.. 

Jeg lurer egentlig på om noen vet hvor lenge oppkjøringen vanligvis varer? Hva skal man innom? Regner med landeveikjøring, bykjøring og kanskje en tur i et boligfelt er noe man kan vente seg. Når man får beskjed om å snu, hvordan skal man snu? Kan man kjøre inn på en rasteplass og snu der eller skal man helst "av veien" og snu? 

Ang. stoppskilt. Er det noe krav for hvor lenge man skal stå i ro? Er det 3 sekunder eller skal jeg stoppe og om jeg se en luke kjøre og ta den?

Bilen jeg skal kjøre på oppkjøring leser av skilt så fartsgrensa står foran i ruta. Dette går ann å skru av, og jeg har litt lyst til det sånn at jeg må få med meg skiltene selv, men da mister jeg også speedometeret som står i ruta og har kun det på dashbordet. Noen som har hatt lignende dilemma og hva har dere valgt?

Og helt til sist; noen som har noen gode tips generelt? 

 

Anonymkode: 7e30d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppkjøringen varer i cirka en time. Du skal kjøre en gjerne forhåndsbestemt rute, og i grunn bare innom det meste.

Når man får beskjed av sensor om å snu er det opp til deg selv når du gjør det, så lenge det gjøres trafikksikkert. Stoppskilt er vel det viktigste at man faktisk stopper momentant, ikke hvor lenge.

Anonymkode: 90bf8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar men litt sent nå, hadde oppkjøring i dag :-) Jeg sto så det gikk heldigvis bra 

Anonymkode: 7e30d...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Tenk at du bare skal ut på en kjøretur og at du elsker å kjøre. Hver gang du kjører tur kjører du forsvarlig, trygt og myk!

Dette går bra ;-)

Anonymkode: c0814...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod også, på fredag!! :D Den var dritenkel, skuffende faktisk . Fordi jeg øvelseskjørte så og si hele oslo og skedsmo hahahaha... Men uansett hvor man blir bedt om å kjøre så klarer sensor å se hvordan du ville kjørt andre steder bare hvordan du kontrollerer bilen, farten, kommunikasjon med tegn, sjåfører osv. Er irriterende though å tenke over at oppkjøringen bare foregikk der jeg bor og ikke i Oslo, men men - som sagt. 

Er så utrolig lykkelig ass - det er et av de største oppnåelsene man har i livet! Endelig er jeg independent, og vet å kjøre hvor jeg vil! :D Må bare ha egen bil da!!! 

Håper det finnes flere der ute som også stod men som ikke har egen bil og venter/sparer.. vil så gjerne bare kjøøøre med høy musikk som jeg alltid har dagdrømt om... men den dagen kommer nok snart tenker jeg <3 

 

Anonymkode: 066c1...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Statens Vegvesen for non år siden var det slik at alle elevene fikk SAMME rute! :P så alle kjørte etter hverandre!! :P helt på trynet. 

Anonymkode: 066c1...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærern sa det til meg altså. Jeg stod på første forsøk 

Anonymkode: 066c1...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...