Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia.

Jeg og kjæresten reiser til London til sommeren. I den forbindelse lurer vi på hvilken hoteller og attraksjoner dere anbefaler.
Når det kommer til hotell så har vi satt et budsjett på 8500 kr for 10 dager.
Setter pris på alle tips og erfaringer

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er noen billige hotell (jeg valgte et søk på 9 overnattinger, en tilfeldig periode i juli). Noen av dem ser OK ut, iflg tilbakemeldinger. Greit å sjekke at hotellene ligger i nærheten av en t-banestasjon. :)

https://no.hotels.com/search.do?resolved-location=CITY%3A549499%3AUNKNOWN%3AUNKNOWN&f-price-currency-code=NOK&f-price-multiplier=9&f-price-max=9000&f-distance=3.0&f-lid=1735370&f-accid=5,30,1,15&destination-id=549499&q-destination=London, England, Storbritannia&q-check-in=2017-07-05&q-check-out=2017-07-14&q-rooms=1&q-room-0-adults=2&q-room-0-children=0&sort-order=GUEST_RATING

Leiligheter airbnb for 10 dager (9 overnattinger) i London:

https://www.airbnb.co.uk/s/London?guests=2&adults=2&children=0&infants=0&place_id=ChIJdd4hrwug2EcRmSrV3Vo6llI&checkin=08-07-2017&checkout=17-07-2017&ss_id=4ujs0jes&source=bb&page=1&allow_override[]=&price_max=80&ne_lat=51.54408916750478&ne_lng=-0.08191563682657943&sw_lat=51.47715457303364&sw_lng=-0.15538670616251693&zoom=13&search_by_map=true&room_types[]=Entire home%2Fapt&s_tag=jfN0FAU2

Det er vanskelig å være mer spesifikk når vi ikke vet dato, og hotellene i London er så fullbooket at det er håpløst å foreslå spesifikke hoteller, da de sannsynligvis er fullbooket allerede, i allefall om de er rimelige :)

Når jeg bestiller i London, pleier jeg å være kjapp ute med å bestille ettellerannet som er helt greit, og som det går an å avbestille gratis. Bare for å sikre meg et sted. Så bruker jeg lengre tid på å lete etter noe ennå mer perfekt, da haster det ikke sånn. Dersom jeg finner det perfekte stedet pga at andre avbestiller det, kan jeg også lett avbestille mitt første valg. Haha, litt styrete, kanskje, men jeg digger dette, synes det er en fin opplading før turen, og jeg blir kjent med (i allefall på kartet) ulike deler av byen :)

Anonymkode: 10c43...7e7

AnonymBruker
Skrevet

Tips for sommer-London:

Hyde park. Lei padlebåt der (i The Serpentine), rusle rundt, vasse i Princess Diana Memorial Fountain - det er veldig fint og gøy. Ta turistbåt nedover Thamesen og besøk Greenwich en dag, koselige puber og et marked, og en stor park blant annet. Få med dere ettellerannet show/stand up/konsert. Kjøp billig billett på sparket, i TCKTS-boden på Leicester square. Gå på museum - f.eks. Science museum eller Natural History museum som er like gøy for voksne som for barn.

Sjekk timeout eller andre nettsider der det står hva som skjer når det blir sommer. Det pleier å annonseres mange festivaler, utendørs kinoforestillinger etc.

Når dere har såpass lang tid, bør dere også få med dere andre ting i England. Fra Victoria station går det masse tog. Toget til Brighton tar ca et par timer, mener jeg å huske. Der er det fin strandpromenade, med tivoli etc, fin feriestemning! Fin dagstur hvis været er fint. Det er mange andre steder man kam komme seg til med toget. Oxford, kanskje?

Er en av dere fotballinteresserte, kan det være gøy å få med seg en kamp. Eller en annen sports-event. Vi var der en gang og fikk med oss en Wimbeldon-tenniskamp. Jeg er helt uinteressert i tennis, men det var kjempegøy med alt som skjedde rundt kampen, og hele stemningen.

Anonymkode: 10c43...7e7

Skrevet

Ligger jo masse tips i den store London tråden her på forumet.

Vet ikke når på sommeren dere har tenkt å dra men vil anta at dere sliter med å holde et budsjett på kr 850 per natt i sommerferien. Noen tips på rimelige hoteller i London er normalt Tune Hotel Paddington, Premier Inn kjeden eller Ibis kjeden. Men når jeg sjekket en tilfeldig uke i Juli så lå de fleste hotellene fra tusenlappen og oppover der også.

Gå på Tripadvisor og gjør et søk på hotellrom der for de datoene dere trenger. Så filtrerer du på den maks prisen dere er villige til å betale så ser du hva du kan få for pengene. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, reiselyst72 skrev:

Ligger jo masse tips i den store London tråden her på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...