Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2004 #1 Skrevet 13. desember 2004 Sambo nyser året rundt, men hver vinter så nyser han ekstra mye og nysene lukter. Det lukter en stram ekkel lukt og det er slik at jeg trekker meg bort hver gang han nyser fordi lukten er så ubehagelig. Noen som aner årsaken til at nys lukter?? Og evt hva som kan gjøres for å hindre den lukten? (Vær så snill, vit det!!!!)
Devana Skrevet 13. desember 2004 #2 Skrevet 13. desember 2004 Vet ikke hva det kan være, men kjæresten min sin nys lukter alltid søt honning. Skikkelig rart det der.
Gjest gjest1 Skrevet 13. desember 2004 #3 Skrevet 13. desember 2004 Det kan være på grunn av forkjølelse, spesielt om det skjer hver vinter. Det kan rett og slett være bakterier som ligger der og lager ekkel lukt i snørret og så kommer denne lukten ut i nyset. For eksempel.
Tusseline Skrevet 13. desember 2004 #4 Skrevet 13. desember 2004 Jeg kan også ha det slik. Har sikkert med noe molekylgreier å gjøre (jada, jeg har kjemi)
Gjest cha,cha,cha Skrevet 13. desember 2004 #5 Skrevet 13. desember 2004 Sjekk rundt mandlene hans om du kan se noe hvite klumper eller noe.Vet ikke hva det er.Har hørt to forklaringer:1.deler av mandlene som faller av.2.gamle matrester som har blitt liggende der.Vet ikke om noen av disse forklaringene stemmer(begge er rimelig ekle),men sjekk.
Gjest Lala ikke innl. Skrevet 13. desember 2004 #6 Skrevet 13. desember 2004 Angående det med hvite klumper på mandlene: Det er matrester som blir liggende. Noen mandler er mer utsatte enn andre. Kan f.eks. gå igjen i familier. Jeg tok mandlene av den grunn. Men dette er et generelt problem og ikke noe som avhenger av sesonger. Dessuten gir det dårlig smak/lukt hele tiden og ikke kun når man nyser. Jeg merket det faktisk aldri da jeg nøs. Ganske udelikat problem forresten. Måtte tygge tyggis hele tiden. Dessuten eier jeg ikke brekningsreflekser lenger fordi jeg ble anbefalt av legen å drive å skrape og dytte på mandlene for å få av belegget. Vanskelig å få operasjon her i landet.. Da jeg endelig kom til spesialist, forstod hun kjapt at jeg var seriøs siden hun kunne pirke rundt i halsen min uten at jeg reagerte i det hele tatt.
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2004 #7 Skrevet 13. desember 2004 Hmm...jeg har det mandelproblemet, men har luktfri nys. Han har ikke mandelproblemet men har lukt på nyset, og han er heller ikke syk på noen måte,... :klø: Æsj...gleder meg til sommeren, da lukter nyset ingenting. Kan nesten ikke sette på han munnbind heller,...jaja.. Takk for svar hvertfall
Gjest Virvar Skrevet 14. desember 2004 #8 Skrevet 14. desember 2004 Jeg har da aldri kommet på at nys lukter noe *ler*. Rap derimot
Gjest Enda en gjest Skrevet 14. desember 2004 #10 Skrevet 14. desember 2004 Din kjære har nok litt ømfindtlige slimhinner... Kan det være at det brukes mye nesespray der i gården????
bluebird Skrevet 14. desember 2004 #11 Skrevet 14. desember 2004 Bihulebetennelse kanskje? :klø: Det tenkte jeg på også...
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2004 #12 Skrevet 14. desember 2004 Han har ikke bihulebetennelse og heller ikke influensa. Frisk som en fisk er han... :klø: Han brukte en del nesespray før, men har ikke brukt det siden sommeren.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har pollenallergi og nå i vår-sommersesonger så kjenner jeg selv en litt sånn ekkel lukt av nysene mine. Har tenkt litt på at det er egentlig litt ekkelt, og håper ingen andre kan lukte det men kan ikke forklare lukten helt, er litt som gammel sovelukt eller noe. Æsj Anonymous poster hash: 45411...511
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Infeksjon med bakterier lukter. Hulrom med matrester og døde hudceller lukter (mandler eller hulrom i nese). Han trenger nok en tur til legen. Noe er galt om det lukter ekkelt.Anonymous poster hash: c41a5...5e3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Bihulebetennelse? Da lukter snørret veldig iallefall .. Jeg hadde det, lenge! Og hadde ikke så vondt som man skulle tro det var heller.Anonymous poster hash: ea1f8...8f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå