AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Hei! Jeg har ikke fått diagnosen spiseforstyrrelser, men jeg kan innrømme at jeg har et problem med mat. Fra søndag til nå har jeg gått ned 6kg, men samtidig overspiste jeg skikkelig i natt og spydde alt opp igien. Sånn holder jeg på, og vekta flyr opp og ned. Er det noe spesielt navn på dette? Hvorfor klarer jeg ikke stoppe meg selv fra overspising og oppkast? Anonymkode: 54e95...6a0
dillyduzit Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Bulimi. Ta kontakt med lege og bli henvist videre. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Bulimi. Ta kontakt med lege og bli henvist videre. Det blir ikke tatt seriøst så lenge jeg ikke er undervektig. Jeg har sagt det tidligere, men har fått beskjed om at det skal bli holdt litt øye med.. Anonymkode: 54e95...6a0
dillyduzit Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir ikke tatt seriøst så lenge jeg ikke er undervektig. Jeg har sagt det tidligere, men har fått beskjed om at det skal bli holdt litt øye med.. Anonymkode: 54e95...6a0 Da må du bare presse på, rett og slett. Den eneste måten å bli 100% frisk er å få hjelp. Si at du vil bli henvist til psykolog i første omgang.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Da må du bare presse på, rett og slett. Den eneste måten å bli 100% frisk er å få hjelp. Si at du vil bli henvist til psykolog i første omgang. Gått til psykiater 1 år.. Anonymkode: 54e95...6a0
dillyduzit Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gått til psykiater 1 år.. Anonymkode: 54e95...6a0 Og hva tar dere opp der? Hvorfor får du ikke oppfølgingen som du trenger? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Kontakt Ros-rådgivning om spiseforstyrrelser http://www.nettros.no/ Jeg må dessverre rapportere tråden din da den kan virke triggende på andre. Anonymkode: 556fd...916
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt Ros-rådgivning om spiseforstyrrelser http://www.nettros.no/ Jeg må dessverre rapportere tråden din da den kan virke triggende på andre. Anonymkode: 556fd...916 Skjønner ikke hvordan det kan virke triggende på andre når det er valgfritt å klikke seg inn på emnet selv, men greit.. Anonymkode: 54e95...6a0
mandel92 Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 De fleste med spiseforstyrrelser er ikke undervektige, men heller normalvektige eller overvektige. Dette vet de fleste psykiatere og de som jobber med spiseforstyrrelser generelt. Jeg har selv bulimi, og jeg er normalvektig, og jeg blir tatt seriøst av helsevesentet. Ta det opp med psykiateren din hvis du ikke allerede har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, mandel92 skrev: De fleste med spiseforstyrrelser er ikke undervektige, men heller normalvektige eller overvektige. Dette vet de fleste psykiatere og de som jobber med spiseforstyrrelser generelt. Jeg har selv bulimi, og jeg er normalvektig, og jeg blir tatt seriøst av helsevesentet. Ta det opp med psykiateren din hvis du ikke allerede har gjort det. Tusen takk for at du deler! Jeg har ikke turt å si noe da jeg synes det er vanskelig, men skal til tannlegen denne uka og han kommer vel til å bemerke det om det synes.. Anonymkode: 54e95...6a0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 Du må jo ta det opp med psykiateren din! Vedkommende er både lege og psykolog! Hvis ikke du sier noe og er normalvektig hvordan forventer du å få hjelp? Bivirkningene av bulimi er mange og svært skadelige og kan være dødelig. Tråden blir rapportert da den strider i mot forumsreglene. Anonymkode: 05540...6ea 1
verpesyk Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 Jeg skjønner hvor du kommer fra. Jeg maste om hjelp i 10 år før jeg fikk det. Jeg ble ikke regna som syk nok fordi jeg har for god innsikt i problemene mine. Det er veldig tungt og frustrerende å ikke føle seg hørt. Samtidig var det en stor lettelse da jeg endelig fikk hjelp.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Dere som har fått hjelp, hva slags hjelp fikk dere og fungerer dere som normalt idag? Jeg slet med mye vonde følelser i tenårene som endte med at jeg pådro meg overspising / bulimi. Spiste for å døyve følelser og kastet opp for å "rense" meg selv. Når jeg ser tilbake på det nå så hadde det altså ingenting med mat å gjøre, men at jeg ikke klarte å håndtere vanskelige følelser. Jeg skjønte jo hvor feil dette var, og jeg slet i mange år der noen perioder var verre enn andre avhengig av hva som skjedde rundt meg. Likevel forble det en hemmelighet og jeg kom meg på en måte ut av det på egenhånd da jeg flyttet hjemmenfra og fikk mer stabilitet rundt meg selv, og det er over 10 år siden nå. Jeg virkelig hater meg selv for de årene jeg hadde spiseforstyrrelsen og blir aldri fri for ringvirkninger av den. Den hjemsøker meg hver eneste dag for at jeg kunne være så DUM å "løse problemene" mine på den måten. Jeg har for evig og alltid ødelagt tennene mine, jeg er livredd for tannlege fordi jeg er så flau over å ha tenner i så dårlig stand. Jeg er også redd for at andre skal legge merke til det når jeg snakker/smiler og kjenner meg i bunnløs sorg over at jeg har ødelagt meg selv på den måten. Så selv om jeg nå er frisk av spiseforstyrrelsen så blir jeg aldri kvitt bivirkningene og det gjør meg syk nå 10 år etter. Er det noen som har råd til hvordan jeg skal orke å leve med dette? Og til dere som kaster opp, vær så snill, IKKE gjør det. Rop ut og skaff hjelp!!!!! Anonymkode: 7300a...79c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Det er ikke lov å diskutere spiseforstyrrelse her inne Anonymkode: 934fa...37c
lokmeister2016 Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 Jeg har delvis spise forstyrrelse mere typ sulter meg i perioder mye med psykisk og gjøre og oppveksten min ble mobba og kalt feit av fosterfar i alle år satte spor det
Gjest Nori Skrevet 7. mars 2017 #16 Skrevet 7. mars 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Nori, mod
Fremhevede innlegg