Gå til innhold

Revmatisk !!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er mann 65 år, og har etter all sannsynlig polymyalgi, som er en revmatisk sykdom. Det er muskelgikt -  betennelses-revmatisme. Det ble oppdaget da jeg fikk store betennelser i regionen øre-nese-hals, men fått beskjed at det ikke er noen ondartet kuler. Ferdig med antibiotika-kuren og betennelsen er vekke. Jeg har fått Prednisolon som skal hjelpe mot polymyalgi, og det gjør den, bare det at jeg over tid må redusere dosen en del. Men det fins 200 revmatiske sykdommer og alle arter seg forskjellig, så det er vanskelig å si nøyaktig. Men det viktigste er at en finner riktig medisin og riktig behandling. Er det noen her med polymyalgi eller er revmatisme ??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt om, dessverre...

Anonymkode: 6da82...c88

AnonymBruker
Skrevet

Faren min på 76 år har denne sykdommen. Fikk diagnosen for 2-3 år siden.  Han har mye plager og i starten, før han startet på prednisolon, så klarte han nesten ikke å løfte armen for å vaske håret e.l. Store smerter også i bena, spesielt leggene. 

Han har redusert mengden prednisolon betraktelig, og sluttet en periode på de også. Da kom plagene ganske raskt tilbake. Så nå går han på medisinene igjen. 

Han har nok fått en del følgeplager også. Mye problemer med tenner osv. 

Ønsker deg god bedring! 

Anonymkode: defad...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...