Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg så et program på netflix om exorsime, dokumentaren inneholdt masse "ekte" klipp fra angivelige exhorsismer som ble gjort av en prest. Det var utrolig ekkelt, både å se på og høre på. Orket ikke se hele.

Jeg hadde et ubehag når jeg la meg den kvelden, og drømte også mye.

Neste dag så følte jeg meg likedan. Jeg var hjemme å jobbet med eksamen. Det føltes ut som noen var i rommet med meg, til en så stor grad at jeg snudde meg for å se. Hadde et bilde av en ekkel figur på netthinnen, noe med store ekle øyner og smilende munn. Jeg greide ikke å slå fra meg denne følelsen, og følte dette hele dagen. Jeg tror ikke på eksorsisme en gang!!!!

Opplevde mye rare tanker også, og var veldig deprimert. Vonde kjipe tanker, og så ubehagelige tanker om kokende vann og at jeg skulle da gå å brenne meg på det. :(

Jeg var så urolig at jeg snakket med en veninne om det, og så fikk jeg for meg at jeg skulle be??? Så jeg fant noen bønner som jeg begynte å lese. Da var det som om noe lettet fra skuldrene mine og rommet forandret seg. Humøret lettet også..

Var det bare psykisk??? Da er jeg gal?? eller??

Anonymkode: dd7d5...da0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hjemsøkt skulle det stå. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Hei !

Nei du er ikke gal. Nå vet jeg ikke nøyaktig hva du så eller hva du fikk ut av det, men jeg kan svare deg uti fra det jeg tror på. 

Jeg tror på Jesus. Himmel og helvete. Demoner er det som plager oss mennesker, som satan bruker for å lure oss vekk ifra frelse. Du føler deg sikkert gal nå, fordi du har levd i en boble av at du ikke har trodd på noe av dette her. Satan fungerer ofte sånn, at hvis noen er tilfreds der de er i livet uten Gud, så gir han de ikke plager slik at de oppsøker Gud. Det har seg ofte sånn at folk som blir plaget av mange ting søker etter noe, og finner Gud. Satan vil så klart IKKE at vi skal søke etter det, så om du er i en situasjon langt borte fra Gud så vil han prøve å holde deg der. Begynner du å nærme deg Gud vil satan plage deg MER. For å få deg til å snu! Det er umulig å tro litt på Gud men ikke å ville gi sitt liv til Jesus. For da blir man bare mer plaget og plaget. Nå vil satan prøve å få deg til å tro at dette er noe annet, innbilling, at det feiler deg noe! Men du har allerede skjønt det. Demoner kan komme fra mange forskjellige plasser. Fra musikk, tv, andre folk.. osv. Alle som tror på det "spirituelle" vet om "negativ energi" som det kaller. Det er altså demoner. 
Mange er veldig spirituelle uten å ane hva det er de driver med. Mange vil komme til å fortelle deg om spirituelle ting og gode ånder som kan hjelpe deg også videre. Alt er demoner. De "gode"  åndene er kanskje utad snille, men det er bare for å lure og det fører ikke noe godt med seg. 

Engler er selvfølgelig gode, men det er ikke slik at det bare henger rundt oss mennesker for gøy. Sånn som prinsessa har drevet med vet du.. Det er ikke sant. Det er dessverre demoner det også. 

Depresjon og vonde tanker er typisk, som du skriver. Og bønnen hjalp. Det er ikke tull! Prøv igjen ! Du kan be om akkurat hva du vil. Du trenger ikke lese, men snakk fra hjertet ditt. Gud elsker deg så utrolig høyt. Men om du velger å tro men ikke vil være en kristen, så kan du få inntrykk av at du blir mer plaget. Og det stemmer så klart. Satan vil få deg bort fra disse tankene. Og få deg til å tenke at du er gal. 

Hvis du velger bort Jesus idag, så kan livet ditt gå som vanlig. Du kan late som du ikke vet. Og ting kan bli "normalt".

Hvis du velger Jesus idag, så kommer du ikke til å angre. Vi er sjeler, og med evige liv. Enten i himmel eller helvete, og dette livet går så RASKT at det er ikke verdt å velge feil :hjerte:

Gud kjenner hjertet ditt, og han ser at du tror. Du trenger bare å tro på Jesus i ditt hjerte, og bekjenne med din munn. Da er du frelst. Så lett er det. 

Gud elsker deg, han har en plan med livet ditt, mye større enn du selv kan forstå. Du kan være en dør til et nytt liv for familien din. 

Jeg skal også be for deg så du skal få kjenne den indre freden og kjærligheten Gud kan gi :) Så er det opp til deg.

Anonymkode: d5ab9...bd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:laugh:

Skrevet

Det er bare i hodet ditt TS. Typisk når man har sett noe skummelt på TV ;)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud kjenner hjertet ditt, og han ser at du tror. Du trenger bare å tro på Jesus i ditt hjerte, og bekjenne med din munn. Da er du frelst. Så lett er det

Hei,

Jeg liker ikke så godt innlegget ditt, på grunn av at det føles som en trussel. "Du skal tro, ellers så.." Det føles ikke veldig kjærlig ut, og jeg tenker at om en GUD finnes, så driver han ikke med trussler. Jeg tror at en gud er stor nok til å akseptere alle, selv om man ikke bekjenner med munnen. Jeg har ikke tenkt å begynne å forkynne for å bli bra nok for en gud. Jeg må jo få være meg selv, og det er vel bra nok!

Jeg mener seriøst at jeg opplevde noe rart. Vet ikke om det er "demon" men at det var noe er jeg sikker på. Jeg har opplevd mye annet, som feks syner og sanndrømming. Jeg greide tilogmed å forstå at moren min kom til å dø, og så også mye rart kvelden før hun døde. Dette er ikke tull.

Det som plager meg er det med det kokende vannet nå. Det var som om noe ville jeg skulle brenne meg, og i ettertid kom jeg jo på at "helvete" brenner. Forstår du hva jeg mener? Så jeg tror at den netflix filmen skapte noe og at bønnen funket. Men at jeg ikke er god nok for Gud som jeg er tror jeg er en menneskeskapt greie.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Honnikorn skrev:

Det er bare i hodet ditt TS. Typisk når man har sett noe skummelt på TV ;)

ja, jeg tror jo egentlig det du sier, men du var ikke meg når dette skjedde.

Skrevet

Du har nok bare blitt voldsomt skremt. Det er vanlig reaksjon

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, jeg tror jo egentlig det du sier, men du var ikke meg når dette skjedde.

Hjernen har en fantastisk evne til å tolke ting og vi er programmert til å se farer og ting som kan være farlig for oss. Det henger igjen fra den gang dette var livsviktig for overlevelse. Det er derfor folk er mørkeredde, ser ansikter i mønstre og slikt. Selvsuggesjon er en kraftig ting, vi tror derfor ser vi. Å skremme deg med demoner og satan er utrolig ufint gjort, som jeg sier til barna jeg jobbber med "spøkelser finnes ikke, du ser det det fordi du tror de er der. Mørket er ikke skummelt, bare fravær av lys" 

Jeg avfeier ikke at det kan finnes mer mellom himmel og jord enn vi ser, selv om jeg nok er ganske vitenskapelig innstilt, men spør deg selv: Kjenner du noen som har blitt fysisk skadet av noe sånt? Vet du om noen som faktisk har møtt en demon ansikt til ansikt, på ordentlig? Jeg kan også høre ting som er rart, og oppleve ting jeg ikke kan forklare. Men som sagt, selvsuggesjon er en kraftig ting og man kan faktisk si høyt at "nå er det nok, nå må jeg få være i fred" Og det hjelper, enten fordi du da lar tankene slippe taket eller fordi det faktisk hjelper fordi "de" hører det. Det spiller ingen rolle, det som spiller noen rolle er at du tar kontrollen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ble skremt, helt vanlig. Ja, det er psykisk. Nei, du er ikke gal.

Anonymkode: 84c4c...335

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser alltid skygger og ting etter jeg har sett skrekkfilm.

Anonymkode: 4769c...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, star123 skrev:

Hva heter dokumentaren?

husker ikke, men det handlet om en prest

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

husker ikke, men det handlet om en prest

Anna Ecklunds Demoner?

Anonymkode: 86601...dd8

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du føler deg sikkert gal nå, fordi du har levd i en boble av at du ikke har trodd på noe av dette her. Satan fungerer ofte sånn, at hvis noen er tilfreds der de er i livet uten Gud, så gir han de ikke plager slik at de oppsøker Gud. Det har seg ofte sånn at folk som blir plaget av mange ting søker etter noe, og finner Gud. Satan vil så klart IKKE at vi skal søke etter det, så om du er i en situasjon langt borte fra Gud så vil han prøve å holde deg der. Begynner du å nærme deg Gud vil satan plage deg MER. For å få deg til å snu! Det er umulig å tro litt på Gud men ikke å ville gi sitt liv til Jesus. For da blir man bare mer plaget og plaget.

Hva i helvete? Så de som tror på gud opplever mer lidelse i livet enn de som ikke gjør det? Må være det verste jeg har hørt. Er det slik pedofile prester rettferdiggjør å seksuelt misbruke barna? Barna tror jo på gud så de må oppleve litt lidelse

Kjære vene

Anonymkode: 54818...4fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg liker ikke så godt innlegget ditt, på grunn av at det føles som en trussel. "Du skal tro, ellers så.." Det føles ikke veldig kjærlig ut, og jeg tenker at om en GUD finnes, så driver han ikke med trussler. Jeg tror at en gud er stor nok til å akseptere alle, selv om man ikke bekjenner med munnen. Jeg har ikke tenkt å begynne å forkynne for å bli bra nok for en gud. Jeg må jo få være meg selv, og det er vel bra nok!

Jeg mener seriøst at jeg opplevde noe rart. Vet ikke om det er "demon" men at det var noe er jeg sikker på. Jeg har opplevd mye annet, som feks syner og sanndrømming. Jeg greide tilogmed å forstå at moren min kom til å dø, og så også mye rart kvelden før hun døde. Dette er ikke tull.

Det som plager meg er det med det kokende vannet nå. Det var som om noe ville jeg skulle brenne meg, og i ettertid kom jeg jo på at "helvete" brenner. Forstår du hva jeg mener? Så jeg tror at den netflix filmen skapte noe og at bønnen funket. Men at jeg ikke er god nok for Gud som jeg er tror jeg er en menneskeskapt greie.

Hei. 

Det beklager jeg, jeg kan ikke se at jeg har skrevet at du skal tro, ellers så.. Kanskje du missforstår litt. Jeg sier ikke til deg hva du SKAL gjøre, men svarte på spørsmålet ditt utifra hva jeg tror på. Og det skrev jeg helt i begynnelsen, nettopp for at du skulle forstå at dette er det jeg tror på, bibelen. 

Gud er kjærlighet, han kommer ikke med trusler, han vil hjelpe oss mennesker. Han gav oss fri vilje, for at vi skulle få velge selv. For at det skulle være ekte. 

Det er nettopp dette som du sier som ofte blir brukt imot Gud og kristendommen. At Gud må være stor nok til å akseptere alle. Gud aksepterer alle og elsker alle mennesker, det er helt sant, men han tåler ikke synd. Det var derfor han sendte Jesus, som døde for oss alle så vi alle kunne bli fri fra synd. For ingen er syndfri. Men har man Guds frykt så prøver man så godt man kan. Skjønner du? 

Det er selvfølgelig skummelt, helvete er skummelt. Det er ikke meningen at noen mennesker skal dit! Det var ment for satan og hans demoner. Men vi har alle et valg selv. 

Du er god nok for Gud, men om DU velger et annet liv så er det du som velger bort Gud, ikke han som velger bort deg.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i helvete? Så de som tror på gud opplever mer lidelse i livet enn de som ikke gjør det? Må være det verste jeg har hørt. Er det slik pedofile prester rettferdiggjør å seksuelt misbruke barna? Barna tror jo på gud så de må oppleve litt lidelse

Kjære vene

Anonymkode: 54818...4fa

Var det sånn du tolka det jeg skrev..? 

Jeg skal forklare deg enkelt: 

Kristne kan oppleve mer motgang som kristne enn ikke kristne, ja. Det betyr ikke at de har mer lidelse. Men at de møter mange utfordringer. Stoler vi på Gud går det greit.

Det jeg sikta til, var: De som innerst inne tror på Gud, men samtidig lever videre på sin egen måte og synder i vei. Altså, ikke kristne, men tror på Gud, men er litt på midten. DE kan plutselig oppleve å få det veldig tøft. Satan vil skremme de bort. Det funker dårlig å være midt på, mener jeg. 

Ingenting rettferdiggjør å seksuelt misbruke barn! Er du helt på jordet!  Jeg mener satan og demoner vil plage folk, ikke prester! Hjelpe meg.. Er jo skummelt å skrive noe her når du tar sånne konklusjoner.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Det beklager jeg, jeg kan ikke se at jeg har skrevet at du skal tro, ellers så.. Kanskje du missforstår litt. Jeg sier ikke til deg hva du SKAL gjøre, men svarte på spørsmålet ditt utifra hva jeg tror på. Og det skrev jeg helt i begynnelsen, nettopp for at du skulle forstå at dette er det jeg tror på, bibelen. 

Gud er kjærlighet, han kommer ikke med trusler, han vil hjelpe oss mennesker. Han gav oss fri vilje, for at vi skulle få velge selv. For at det skulle være ekte. 

Det er nettopp dette som du sier som ofte blir brukt imot Gud og kristendommen. At Gud må være stor nok til å akseptere alle. Gud aksepterer alle og elsker alle mennesker, det er helt sant, men han tåler ikke synd. Det var derfor han sendte Jesus, som døde for oss alle så vi alle kunne bli fri fra synd. For ingen er syndfri. Men har man Guds frykt så prøver man så godt man kan. Skjønner du? 

Det er selvfølgelig skummelt, helvete er skummelt. Det er ikke meningen at noen mennesker skal dit! Det var ment for satan og hans demoner. Men vi har alle et valg selv. 

Du er god nok for Gud, men om DU velger et annet liv så er det du som velger bort Gud, ikke han som velger bort deg.

Det jeg opplevde om ubehagelig var at du sa jeg kom til å oppleve grusomme ting om jeg nærmet meg Gudstro og dette som du skriver her : "Men om du velger å tro men ikke vil være en kristen, så kan du få inntrykk av at du blir mer plaget. Og det stemmer så klart. Satan vil få deg bort fra disse tankene. Og få deg til å tenke at du er gal." 

Dette er skremmende og gir meg sterkere angst enn det jeg har fra før.

Synes å huske at du også skrev at jeg bare er bra nok for Gud om jeg tar ordet hans i munn, og tolket det slik at jeg skulle begynne å omvende folk. Litt sånn som du prøver å gjøre. Jeg tror ikke at man trenger å prøve å omvende folk for å være akseptert av Gud!

Jeg synes det du skriver er veldig trussel-aktig og ubehagelig!

En annen ting er jo at jeg er skeiv, men kan ikke tenke meg noe annet enn at Gud skal godta meg uansett. Det har jeg tenkt siden jeg var barn..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting er at det jaget etter perfeksjonisme virker så menneskeskapt. Det virker så kontrollerende. Om en Gud elsker meg, så vil han ikke kontrollere meg med frykt. Det er jeg overbevist om.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg opplevde om ubehagelig var at du sa jeg kom til å oppleve grusomme ting om jeg nærmet meg Gudstro og dette som du skriver her : "Men om du velger å tro men ikke vil være en kristen, så kan du få inntrykk av at du blir mer plaget. Og det stemmer så klart. Satan vil få deg bort fra disse tankene. Og få deg til å tenke at du er gal." 

Dette er skremmende og gir meg sterkere angst enn det jeg har fra før.

Synes å huske at du også skrev at jeg bare er bra nok for Gud om jeg tar ordet hans i munn, og tolket det slik at jeg skulle begynne å omvende folk. Litt sånn som du prøver å gjøre. Jeg tror ikke at man trenger å prøve å omvende folk for å være akseptert av Gud!

En annen ting er jo at jeg er skeiv, men kan ikke tenke meg noe annet enn at Gud skal godta meg uansett. Det har jeg tenkt siden jeg var barn..

Ja jeg mener ikke plaget som i at et fjell detter over deg, men mer som angst og depresjoner og at du føler at du blir dratt bort fra Gud igjen, fordi du har ikke valgt Gud men du vil tro i "skjul". 

Jeg har opplevd det selv. Jeg trodde men ville ikke være en troende. Jeg var utrolig deprimert og slet med forskjellige ting. Jeg valgte å gi slipp på kristendommen å leve videre som ingenting, og da slapp det "draget" taket. Men jeg fikk det ikke bedre, hadde forsatt problem, men det var en utrolig ekkel drag over det når jeg ville prøve å være halvveis kristen.

Litt over et halvt år siden kjente jeg på veldig mye mer angst enn noen gang før, og da slo det meg, hvorfor er jeg så feig? Jeg tror men vil heller nyte livet, enn å leve med Gud.. Så bestemte jeg for å ta imot Jesus og ALL angsten og depresjon forsvant! Jeg høres sikker gal ut, men du vet selv nå at åndelige ting finnes!

Så beklager at jeg skremmer deg, men jeg kan faktisk ikke fortelle ting på en finere måte enn det er. Da lurer jeg både deg og meg selv. Det jeg skriver er skummelt, ja, men ingen trussel. Verden er skummel enten du vil tro det eller ei. Jesus er frelse, men ja veldig skummel for satan for han vet hvilken makt han har. 

At du er skeiv blir vell en helt annen diskusjon. Gud som jeg tror på er imot homofili, som du sikkert vet. På samme måte som han er imot all annen type synd. For eksempel meg selv, jeg levde i samboerskap og fikk barn utenom ekteskapet før jeg ble kristen, og det er også synd. Vi er ingen perfekt, men ingenting er umulig for Ham. 

Det jeg sa om å bekjenne Gud, handler om at du forteller at du tror og ikke skjuler det. Om noen spør : Tror du på Gud? Så svarer du ja. 

Prøv å forstå dette med mine øyne, jeg har funnet det glade budskap og vil spre det videre fordi jeg liker deg! Og Gud liker deg! Jeg er bare glad i mennesker og vil at alle skal få oppleve hvor godt det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...