Gå til innhold

Hva liker du med Sverige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svenske politikere har som kjent kjørt Sverige i grøfta. Men er det noe med Sverige du faktisk liker ?

 

Anonymkode: 5c137...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Språket, Stockholm, Gotland, Øland, Skåne, Halmstad, Lund, midtsommar, semlor, köttbullar, Janssons frestelse, päronsoda, de rene og pene byene, røde hus med hvite knuter, festivalene, Kent, Thåström, Stina Nordenstam og ikke minst folket. De er seriøse, hardtarbeidende og kanskje litt kjølige til man blir bedre kjent med dem. Kronprinsessen virker også veldig sympatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Sverige. Øland er ett paradis på jord.

Svenskene er vennlige og hjelpsomme.

Ellers er det billig alkohol, godteri og mat der. Mange fine plasser man kan campe på.

En dag så kunne jeg selv tenkt meg p flytte til Sverige, men ikke i en by som Stockholm, Gøteborg eller Malmø. Klarer meg fint med feks rett innenfor grensa

Anonymkode: 9d996...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Astrid Lindgren, ABBA, Kjøttbullar, konge familien, Wasa, Roxette, naturen og de vennlige svenskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig kjøtt , jeg elsker kjøtt. Ellers så kommer jeg ikke på så mye annet. Eller en ting til - dette er grunnen til at jeg følger med på kvinnelige skirenn (jeg heier på sverige) ; 

Charlotte-Kalla-2.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabolandet vestafor. 

Anonymkode: 28e01...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker svensker generelt,men føler ofte at svenske jenter er sure og snerpete. Guttene derimot er hyggelige. Kan hende de er sure og snerpete mot meg fordi jeg selv er jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gustav II Adolf, som innledet den svenske stormaktstiden og gjorde Sverige til en europeisk stormakt ved å transformere hele landet Sverige til en veritabel krigsmaskin hvis eneste formål var å føre krig.

Det er ikke så mye igjen av dette å spore i dagens feminiserte og avmaskuliniserte Sverige hvor det kjønnsnøytrale pronomenet hen faktisk har blitt en greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...