Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt en uke på Tenerife for meg og to sønner. Ettersom hotellet ligger et stykke fra stranden og spisesteder, og vi ofte har et litt kranglete forhold til mat (når, hvor, hva), vurderer jeg å bestille all inclusive. Har aldri hatt dette før. Prisen for oss alle er kr 5355,-. Det inkluderer frokost, lunch og middagsbuffe med drikke, noe som heter "Taste Bar" og snacksbaren ved svømmebassenget (siste to fra kl 10:30 - 23). Har vært i kontakt med hotellet, som har informert meg om at det er mulig å bestille "take-away" lunch hvis vi skal på utflukt, og at denne også vil være inkludert. Tror neppe at jeg sparer penger på å ha all inclusive, men med tanke på at det ikke nødvendigvis er rimelig å gå ut å spise i Spania heller (syns prisene på turiststeder har økt de siste årene), og jeg ikke har lyst å drive med innkjøp og matlaging, så lurer jeg på om andre med erfaring fra all inclusive har noen formeninger om dette ?

Anonymkode: 1cb37...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes mye av sjarmen med å dra til varmere strøk er å gå ut å spise middag. Prøve forskjellige steder hver kveld.

Jeg hadde all inclusive for noen år siden og det var kjedelig å spise på samme sted i 14 dager.

Jeg ville heller avtalt med barna at de kan bestemme hvor og når de skal spise hver sine dager og du noen andre dager. Avtal dette før dere reiser og hold den planen.

• Liker 7
Skrevet

Hadde all inclusive i Tyrkia for noen år siden, da var alt det du beskriver inkludert, bortsett fra utflukter. Men det hadde vi uansett ikke tid til, siden vi var der på et arrangement. Vi hadde 3 barer med det meste av drikke inkludert også.

Det funket egentlig helt greit, vi fikk mye for pengene, blant annet hadde de en gigantisk frokostbuffet. Men vi endte med å dra ut og spsise de siste to kveldene, for da var vi ganske enkelt møkklei :PKanskje spesielt meg som ikke tåler gluten, siden ikke en eneste ansatt snakket engelsk, og jeg endte med å spise de samme trygge tingene hver. eneste. dag.

Så; ja, god idè. Kanskje spesielt med barn i den situasjonen du beskriver. Men vær forberedt på å gå lei etter hvert :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt sikker på at vi kommer til å gå matlei, man blir jo det av bare frokostbuffeen. Men vi bruker så mye tid på å diskutere hvor vi skal spise, og når vi skal spise. Det ødelegger ofte deler av ferien, og vi ender ofte opp med å kjøpe rundstykker og pålegg og spise på rommet. Det er selvsagt helt greit, i og for seg, men vi har ikke vært på en samlet ferie på snart ett år, og jeg føler virkelig behov for å kunne unnslippe mat-diskusjonen. Spørsmålet er , er dette en akseptabel pris for all inklusive ?

Skrevet

Helt genialt syns jeg. Slippe de rundene med hvor vi skl spise. Praktisk. Vi bruker mest penger på drikke så deilig å bare forsyne seg når en er tørst🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All inclusive for en uke går greit. Det er mue om igjen og omigjen mat. Svinekjøtt, merkelig fisk og kylling på Canariøyenes all incl. Du blir på den måten lett matlei. Frokost er heller ikke så mye å velge mellom. Hva du spiser når du handler selv, trenger ikke være så dyrt om du velger spansk, og ikke dyre inporterte norske varer. 

Ulempen med å lage maten selv, er at du blir stående på kjøkkenet og bruker tid på matlagning fremfor å være ute i varmen. Det er hovedgrunnen til at vi velger minimum frokost, ofte halvpensjon og der det er prismessig gunstig all incl. Dette er en vurderingssak og gogså avhengig av hvor gamle barna er. (Vi har småbarn).

Anonymkode: eeb4f...c50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker all inclusive!

Slipper å tenke på hva og hvor vi skal spise, barna kan forsyne seg selv med akkurat det de ønsker. de har "fri" tilgang på slush og is. Ungene her vil heslt ikke på utflukter heller, de vil helst bare bade...

De stenene vi har vært har det også stort sett vert forskjellige tema hver dag, så maten har vært veldig variert!!! De har også hatt 1-2 middager includert på alacarte resturant i tilknytting til hotellet.

Anonymkode: b0fbf...51c

• Liker 1
Skrevet

Har hatt all-inclusive hver gang jeg har vært i syden, med unntak av èn tur. Er veldig deilig å kunne slippe å tenke på å handle inn, lage mat osv. I tillegg får man jo ofte servert mye forskjellig, så med mindre man spiser det samme om igjen og om igjen, så blir man ikke nødvendigvis lei maten.(Hvis maten er god selvfølgelig)

Har kun gått lei av maten èn gang, men da var vi i syden i 2 uker, så er kanskje ikke såå rart. Men iom. at dere kun skal være en uke så tror jeg ikke det blir noe problem :) 

Et stort pluss er jo også at du får så mye brus og is du vil :P 

God tur! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for masse svar. Nå har jeg vært i kontakt med hotellet, og det de oppgir som inkludert i all inclusive, er ikke likt det reisearrangøren (Tui, tidligere Star Tour) oppgir på sin nettside om hotellet. Kan disse tingene varierer, eller er det slik at noe gjelder for charter-gjester, og noe for gjester som bokker direkte med hotellet ?

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bestilt en uke på Tenerife for meg og to sønner. Ettersom hotellet ligger et stykke fra stranden og spisesteder, og vi ofte har et litt kranglete forhold til mat (når, hvor, hva), vurderer jeg å bestille all inclusive. Har aldri hatt dette før. Prisen for oss alle er kr 5355,-. Det inkluderer frokost, lunch og middagsbuffe med drikke, noe som heter "Taste Bar" og snacksbaren ved svømmebassenget (siste to fra kl 10:30 - 23). Har vært i kontakt med hotellet, som har informert meg om at det er mulig å bestille "take-away" lunch hvis vi skal på utflukt, og at denne også vil være inkludert. Tror neppe at jeg sparer penger på å ha all inclusive, men med tanke på at det ikke nødvendigvis er rimelig å gå ut å spise i Spania heller (syns prisene på turiststeder har økt de siste årene), og jeg ikke har lyst å drive med innkjøp og matlaging, så lurer jeg på om andre med erfaring fra all inclusive har noen formeninger om dette ?

Vi brukte veldig lite penger sist vi var på GC og hadde all inklusive. Faktisk nesten ingenting. Veldig praktisk når man har et stykke til spisesteder og man slipper å krangle om hva/hvor man skal spise.

Anonymkode: bf905...de6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte veldig lite penger sist vi var på GC og hadde all inklusive. Faktisk nesten ingenting. Veldig praktisk når man har et stykke til spisesteder og man slipper å krangle om hva/hvor man skal spise.

Anonymkode: bf905...de6

Men opplevde du at det var forskjell på hva reisearrangøren fremstilte som inkludert, og det som viste seg å være inkludert på hotellet ? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det alltid når barnet mitt var liten. Er veldig enkelt og greit, men jeg ble veldig lei og brukte ofte penger utenfor hotellet likevel ;) p

Anonymkode: 6722b...b0b

Skrevet

Hadde all-inclusive på Rhodos en uke. Det var faktisk helt fantastisk. Trodde ikke jeg skulle like det, men det var veldig greitt. Nå skal det sies at hotellet var ekstremt bra og maten var veldig variert. Både frukost, lunch og middag varierte hver dag, så vi spiste ikke mye av det samme, i tillegg var det så mye å velge mellom til hvert måltid at en ikke fikk prøvd alt. En skulle kanskje tro at tre måltider om dagen ikke var nok, men disse var så store og vi ble så mette at det holdt i massevis gjennom en dag. 

Skrevet

Bortsett fra at man kan bli lei av å stå i kø, at det er mye støy i  matsalen når alle spiser på samme tid og at maten kan bli litt kjedelig og mye av det samme går igjen, så er det enkelt og praktisk da å ha all inclusive.  Og med den prisen for alle 3 så blir det nok mye billigere enn om du skal spise alle måltider ute  er min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde all inclusiv i turkia og det gjør jeg ikke igjen. 

Kjedelige middager og lunsjen var stort sett rester fra dagen før. 

Og fri drikke gjaldt bare lokale varer som smakte blæ. Endte opp med å gå i kiosken å kjøpe glass cola. 

Jeg prøvde ikke noe alkohol siden jeg var gravid men den var de som drakk forbøyd med meb det hjelper jo ikke hvis du reiser alene med barn.

Anonymkode: 9e7f9...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...